Anorak

Anorak | Baby P’s father gets £75,000 for being called a child rapist in print

Baby P’s father gets £75,000 for being called a child rapist in print

by | 5th, March 2012

THE father of Baby Peter Connolly for now and for ever the tabloids’ Baby P has been awarded £75,000 against the publishers of The People . The newspaper said he was a child rapist who had attacked a 14-year-old girl.

The paper was wrong.

Mr Justice Bean said it was “difficult to think of any charge more calculated to lead to the revulsion and condemnation of a person’s fellow citizens than the rape of a 14-year-old girl”.

How did The People come to write a lie on September 19 2010 in an article entitled “Tortured to death as mum turned a blind eye”?

How does a national publication get it that wrong?

In 2010, the Mirror , The People’s sister organ, apologised to a social worker named Sylvia Henry:

On December 2, 2008 we published an article headed “Baby P social workers are still drawing full pay while on suspension” concerning the events which led to the death of Peter Connolly, who was also known as Baby P.

The article alleged that Sylvia Henry, who is a social worker Team Manager employed by Haringey Council, had behaved negligently in her dealings with Peter and had thereby contributed to his suffering and to

You have already read 1 premium article for free today
Access immediately the premium content with Multipass

Or come back tomorrow



Posted: 5th, March 2012 | In: Key Posts, News Comments (2) | Follow the Comments on our RSS feed: RSS 2.0 | TrackBack | Permalink