Anorak

Anorak | Daily Mirror publishes 4-year-old ‘Tyson Homosexual’ story as its own breaking news

Daily Mirror publishes 4-year-old ‘Tyson Homosexual’ story as its own breaking news

by | 7th, August 2012

THE greatest story ever? Maybe. When the American Family Association opted to replace the word “gay” with “homosexual”, they duly renamed 100 metres Olympian Tyson Gay ‘Tyson Homosexual’  on their site OneNewsNow. The story reached the world in 2008, when Mary Ann Akers reported on it for The Sleuth. She spotted it at scienceblogs.comgoodasyou.org and PageOneQ.

A mere four years later, the Daily Mirror screams:

It’s “Tyson Homosexual” in fourth place… Christian website’s automated filter changes name of US sprinter

Alan McKinlay writes:

The group’s automated system ran a story about Tyson Gay qualifying for the Olympics, but as it changed the forbidden word, wound up publishing a story about “Tyson Homosexual”

The Mirror makes no mention of the date of the original story. It also seems that the Mirror’s new website doesn’t do links. Where Akers writes:

The blog Agitator also found this gem of a story on the AFA’s OneNewsNow site, from a June 27 story article about NBA player Rudy Gay: “Memphis Grizzlies backers hit the hay hoping that Kevin Love would open things up for Rudy Homosexual in the frontcourt.”

McKinlay states:

The OneNewsNow site also worked its magic in a story about NBA player Rudy Gay: “Memphis Grizzlies backers hit the hay hoping that Kevin Love would open things up for Rudy Homosexual in the frontcourt.”

No link. No accreditation. Just passing it off as an orignal story.

File under: old media is dying.



Posted: 7th, August 2012 | In: Sports Comment | Follow the Comments on our RSS feed: RSS 2.0 | TrackBack | Permalink