Anorak

Anorak | EU Referendum: what the tabloids got wrong the day after the UK voted

EU Referendum: what the tabloids got wrong the day after the UK voted

by | 24th, June 2016

That the tabloids went to Press before the EU Referendum vote was known is shown in their coverage of the vote.

 

brexit front pages

 

The Daily Mail

Page 4:  “Operation Save Dave”

How well did that go. Not very. David Cameron has resigned as Prime Minister.

(Page 5): “Brexit camp jitters after close exit poll verdict”.

News is that UKIPm leader Nigel Farage  has “conceded defeat”. Farage and his UKippers won.

 

DAvid Cameron resigns

 

Daily Mirror:

Front page: “As Farage all but concedes defeat..and after fear and hate.. Britain needs Remain & Leave supporters to start the healing process”

Wise words form the paper that on the day of the vote produced this:

 

daily mirror eu ref

 

The paper that shamefully milked the death of Jo Cox for its own ends:

 

jo cox thomas mair murder court

 

Pages 2-3: “FARAGE: I’VE LOST”

Page 2: “A final YouGove poll published at 10pm  gave 52% to Remain and 48% Leave”

Page 2: “The Leave campaign was given a boost with a higher than expected turnout, especially in England’s North”.

England’s North rejected Remain to vote Leave.

Pages 6-7: “Now only one thing matters… replacing the fear and hate with a future of hope”

 

daily mirror Brexit

 

The Sun:

Pages 6-7: “Civil wars Tories in mega plot to Save the Dave”

Daily Star:

Pages 4-5: “£6bn WIN-WIN FOR BRITAIN – Cash to pour in whatever the result is”

The out vote triggers a steep decline in the FTSE and the value of the pound on the money exchanges.

Such are the facts in the papers ‘wot won it’.



Posted: 24th, June 2016 | In: News, Politicians, Tabloids Comments (4) | Follow the Comments on our RSS feed: RSS 2.0 | TrackBack | Permalink