Anorak

Anorak | Clickbait Balls: Daily Telegraph tricks ‘paranoid’ Liverpool and Manchester United fans

Clickbait Balls: Daily Telegraph tricks ‘paranoid’ Liverpool and Manchester United fans

by | 16th, January 2017

The Manchester United v Liverpool match was memorable for a number of things, according to the clickbait-mad Press.

The Mirror’s football expert learned “five things” from watching the game, one of which is that Paul Pogba’s “handball handed Liverpool the early advantage”. That was the handball that gave Liverpool a penalty kick, from which they scored their only goal of the game. David McDonnell leaned that. He also learned that Wayne Rooney got a yellow card and “Ibrahimovic keeps on scoring”, which he did when he scored United’s equaliser.

The Express also learned five things, one of which is, “Simon Mignolet put on a solid display.”

Coincidentally, the Sun also learned five things. Fred Nathan delivers his fistful of insight. He watched Pogba give away a penalty and learned that he “must not let silly mistakes creep into his game”.

In the Indy, which didn’t make enough money to remain as proper paper so went web only, there are just four things learned. But Fox News, which has oodles of money, learned seven things. Ryan Rosenblatt learned that when United and Liverpool drop points, their rivals are pleased. The other top sides “love this result” he learned.

But the prize for the biggest Clickbait Balls goes to the dire Daily Telegraph. The once great newspaper is now a clickbait factory. “Martin Tyler accused of ‘bias’ following Manchester United vs Liverpool commentary,” says the headline. It also says just that in the URL for the story:

http://www.telegraph.co.uk/football/2017/01/15/martin-tyler-accused-bias-following-manchester-united-vs-liverpool/

 

martin-tyler-manchester-united-liverpool

 

 

So who accused Sky TV’s commentator of bias? Liverpool boss Jugen Klopp? Manchester Untied manager Jose Mourinho? Well, no. A clue to how the story was the product of the paper’s clickbait factory is in the now revised headline: “Liverpool fans round on Martin Tyler following Manchester United’s last minute equaliser at Old Trafford.”

They “rounded on” Tyler on Twitter. The Telegraph picks three tweets to back up its story, which beings: “Paranoid Liverpool fans are becomingly increasingly convinced that SkySports’ Martin Tyler is a secret Manchester United fan.”

Tweet 1:

@dreamteamfc
Martin Tyler just called Zlatan: “THE TOWER OF POWER!” #MUNLIV

Tweet 2:

@StephenDuffy6

Still coming to terms with the fact Martin Tyler just called Zlatan the ‘Tower of Power’, since when has that been a thing?

Lest you think those “paranoid” Liverpool fans are just having a laugh and mocking Tyler’s absurd phrase, @Footy Humour tweets the third piece of evidence.

Tweet 3:

Martin Tyler: “Rooney here. Is it in the script? Is it in the stars?”

*Rooney gives away posession*

Martin Tyler: *silence*

 

The troubling thing is that the clickbait works. The story even the Telegraph recognised as bad enough to warrant a chance of headline (but not a change of URL) is the second biggest story on the paper’s website:

 

martin-tyler-manchester-united-liverpool

 

Such are the facts.

 



Posted: 16th, January 2017 | In: Back pages, Broadsheets, Liverpool, manchester united, Sports, Tabloids Comment | Follow the Comments on our RSS feed: RSS 2.0 | TrackBack | Permalink