Anorak

Anorak | Clickbait balls: Arsenal ‘sign’ Lemar but only in the Sun

Clickbait balls: Arsenal ‘sign’ Lemar but only in the Sun

by | 9th, September 2017

Illustrating just how bad Arsenal are at transfers, news reaches us that Monaco and France star Thomas Lemar “agrees £250,000-a-week five-year Gunners deal”. The Sun delivers this news in a big, bold headline. Arsenal, eh. The transfer window closed at the end of August, lads. Rubbish.

Of course, the story is total balls. Having delivered the apparent fact of Lemar’s recruitment to the Arsenal cause, we’re soon told the Gunners “are confident Thomas Lemar will arrive at the Emirates in a £92million move from Monaco in January”.

lemar arsenal

 

Nothing has been agreed. Although the Daily Star, which the Sun cites as the single source for its clickbait, claims “a deal has been agreed in principle”. Which means absolutely nothing.

Indeed, even the hyperbolic Star makes a less bold statement than the Sun, noting: “EXCLUSIVE: Arsenal confident they can rekindle £92m deal for Thomas Lemar in January.”

The Star cites no source in its report, leading readers to wonder how one paper’s claim that Arsenal will look to sign Lemar in January became news that Lemar had agreed to join Arsenal in another?

No facts. But lots of exclusives and duped readers.



Posted: 9th, September 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports Comment | Follow the Comments on our RSS feed: RSS 2.0 | TrackBack | Permalink