Anorak

Tabloids | Anorak - Part 2

Tabloids Category

The news as told by the UK’s tabloid press – The Sun, Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star and News of the World.

Manchester United balls: Paul Pogba goes to pot

On the Sun’s website, news that Manchester United’s Paul Pogba owns a pool table.

And what game can we see him playing on said table in photos the player publishes on Instagram – photos which thanks to marketing guffers bigging up Brand Pogba  eagle-eyed journalists whose diligence helps those of us not interested enough in Pogba to follow his Instagram account keep tracks of his every move in the Sun?

Paul Pogba looks relaxed as he plays billiards in his Cheshire mansion

 

paul pogba pool tabel

 

Next week, Pogba plays tennis on a squash court.

Posted: 18th, January 2018 | In: manchester united, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Manchester United’s fee for Arsenal’s Alexis Sanchez confuses the Daily Mirror

Manchester United are going to pay an “incredible” £182m for Alexis Sanchez. So says the Daily Mirror. And it’s wrong, of course. A desperate and rich United have agreed to pay a £35m transfer fee for the 29-year-old Chilean. That’s pretty much it.

But the Mirror tots up the £500,000-a-week ages Sanchez will earn before tax on a four-and-a-half year contract and adds £117m to that £35m. It then adds a further £20m Sanchez will get by way of a “signing on payment”. That’s £172m. But the Mirror conjures £182 by double counting £10m Sanchez’s agent will earn, which is already incorporated in the £35m transfer fee.

 

daily mirror sanchez

£10m becomes £20m at the stroke of a pen

 

But aside from the pisspoor accounting, readers have to imagine that United will pay Sanchez over four years wages in one tranche. They won’t, of course.

And there’s the wages. The Sun says Sanchez will earn £505,000 a week. The Mail says it’s £450,000, a week – £350,000 basic plus £100,000 in image rights. That’s a licence for United to exploit Sanchez’s name commercially on stuff like mugs and other merchandising spin-offs. Buying Sanchez is not just about buying his ability on the pitch. United will earn from Sanchez’ name. It’s not wages. It’s a partnership.

Sanchez stands to earn a fortune. But the Mirror thinks his vast income is simply not sensational enough and needs inflating.

But you can get to £180m if you include wages, fees and tax:

 

 

Posted: 18th, January 2018 | In: Arsenal, manchester united, Money, News, Sports, Tabloids | Comment (1) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal transfers: Daily Mail writer doesn’t read the Daily Mail

Do journalist read their own newspapers? Writing in the Daily Mail about Arsenal transfers, Adam Shergold writes today:

 

arsenal transfers

It is a measure of how far Arsenal’s stock has fallen that they are spending the January transfer window trying to hold on to key assets rather than looking to strengthen their squad.

Rally? Because the Mail also reports in the past 24 hours that Arsenal are looking to sell Alexis Sanchez and Theo Walcott. And the club is looking at new faces:

 

 

Story 1:

Borussia Dortmud striker Pierre-Emerick Aubameyang has already got one quality to be an Arsenal legend – he hates Tottenham.

Story 2:

The United boss omitted the Armenian from the squad to face Stoke on Monday night, with a potential swap deal with Arsenal for Alexis Sanchez being touted.

Story 3:

After Wenger’s initial apprehension towards a move, Arsenal are now working to complete the deal for the Gabon striker who would replace Manchester United-bound Alexis Sanchez.

Story 4:

Arsenal are reportedly keen to take Manchester United striker Anthony Martial in part-exchange for Alexis Sanchez. United have moved ahead of Manchester City in the race to sign the Chilean.

Story 5:

Premier League heavyweights Arsenal and Chelsea have identified Watford attacker Richarlison as a potential signing during the summer transfer window.

Story 6:

Alexis Sanchez set to leave Arsenal ‘in the next 48 hours’ with £35million transfer to Manchester United close as Arsene Wenger demands Henrikh Mkhitaryan is involved in any deal

Story 7:

Bordeaux’s Brazil forward Malcolm has been heavily linked with a move to the Emirates Stadium

Shergold was watching Arsenal play and beat Manchester United in an Under 23 clash last night. His reports tells us:

The other notable moment of the night saw January signing Konstantinos Mavropanos make his first appearance in an Arsenal shirt.

Either Shergold is right or all those stories on the Mail’s website are balls?

Posted: 16th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Madeleine McCann: a sacked detective, a con and blood

madeleine mccann

 

Madeleine McCann returns in a story about a man’s death. The Star’s front-page headline bleeds: “MADDIE DETECTIVE DIES IN ‘BLOODBATH'”!

Yikes!

 

Maddie McCann private eye killed as blood-soaked body of ‘£300k conman’ found at mansion

A PRIVATE detective who allegedly conned the Maddie McCann fund out of £300k has been found brutally murdered.

Murder!? The body is that of  Kevin Halligen, found at a home in Guildford, Surrey. Hired to look into the disappearance of Maddie McCann in May 2008, he “was later accused of conning the fund out of £300,000”. Accused is not a judgement in a court of law. He allegedly conned the McCann family. But that lacks sensation. He denied misusing funds.

So what of the “murder”? Well, the police tell us:

“We were called to an address in Cobbett Hill Road, Normandy, Guildford, on Monday following a report of a man in his 50s having been taken unwell, who subsequently died.

“The death is being treated as unexplained and a file will be passed to the coroner’s office in due course.”

What about the blood, then?

The BBC hears from Adrian Gatton, a TV director and investigative journalist, who made a documentary with Halligen in 2014:

“There was blood around the house, probably caused by previous falls when he was either drunk or blacking out,” he said. “His house was full of empty drink bottles. A lot of people wished him ill but his death is almost certainly related to alcoholism.”

Not went blood, then. Dried, old blood.

What else do we know? The Mirror notes:

After being sacked from the McCann investigation, Halligen was arrested in the UK and extradited to America on fraud charges for an unrelated case.

He pleaded guilty to defrauding Trafigura, based in the Netherlands, who had hired him to help free two company executives arrested in Ivory Coast in 2006.

He received about $12 million to provide “security, intelligence and public relations”.

Trafigura gave Halligen an additional $2.1 million to “hire lobbyists and influence officials in the United States on Trafigura’s behalf”. The next day, Halligen used nearly $1.7 million of that money to buy a large home with a swimming pool.

Such are the facts.

 

Posted: 15th, January 2018 | In: Madeleine McCann, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Daily Express uses fake Sanchez story to seduce Manchester United fans to Bullshit.com

As Alexis Sanchez prepares to sign a new deal with Manchester City or Manchester United – something that looked unlikely before Arsenal made the Barcelona reject look a bargain – the Daily Express gets the scoop, as ever it must. No fewer than two hadlin es scream that Sanchez to United is a done deal.

 

Alexis Sanchez to Man Utd: Romelu Lukaku 'confirms' transfer on Snapchat

 

Alexis Sanchez to Man Utd: Romelu Lukaku confirms transfer on Snapchat

Alexis Sanchez to Man Utd: Fans rage at each other as Lukaku confirms deal

The clue to this being total balls is in thoes inverted commas about ‘confirms”. You might spot them, but the Google bots that serve content to the world do no. In terms of getting traffic, inverted commas are the fake news’ friend.

The story, such as it is, is classic clickbait.

…on Lukaku’s personal Snapchat, the Belgian posted an image with three emojis. The Chile flag had an arrow next to it with a devil emoji in a black background.

The image was swiftly deleted but not before fans spotted Lukaku’s apparent confirmation and fans on social media believe it’s a clear sign that Sanchez has chosen United over Manchester City.

And so after two headlines and eight paragraphs, the fact emerges:

…eagle eyed fans spotted that the image was fake. Lukaku’s Snapchat account is Romelu.Lukaku10 but the image has Lukaku’s username as rLukaku9.

Ha. Yeah. The Express should put Romelu Lukaku’s name in inverted commas, too, because the story has nothing to do with him.

Such are the facts.

Posted: 15th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Poor Ant and lucky Lisa: tabloids and PRs control Ant McPartlin’s divorce story

ant mcpartlin divorce

 

How do we feel about Ant McPartlin, the taller half of Ant ‘n’ Dec? The papers want us to sympathise with Ant, who’s filed for divorce from Lisa Armstrong after 11 years of marriage. The Mirror and Express lead with poor Ant: “Ant’s agony” (Express) and the “agony of Any” (Mirror).

The Mirror says the “star looked exhausted and had a bandaged hand during a walk in London.” These are “tough times” for Ant. An unflattering photo of Lisa, shown on the Mirror’s front page and on its page 5, shows her looking less than cock-a-hoop. Over two pages, we read Ant’s message in the Mirror. He has “admitted he is to blame for the break-up”. He “showed the strain of the split and his battle with pill and booze addiction” as he walked wth his mother. A “source” tells us, “the best thing is now that they both move on”.

Beneath that a lawyer opines that because “no one else is involved at present” the assets can be split equally between Lisa and Ant. No-one else involved “at present”? Might that change, then? And those assets are big.

The Sun and Star lead with the cash.

The Star calculates the couple’s pot to be worth £62m. And everything is couched from Ant’s viewpoint. We read that Lisa “stands to gain half of his £62m fortune”. Gain? Doesn’t she, like him, stand to lose control of £62m for half that amount? On page 5, we read that Lisa, who’s been with Ant for 23 years, “could pocket” and “rake in” a fortune. The Sun says Ant must “pay wife £31m“. Pay? Surely split the assets. He is “prepared to part with half his fortune“. Well, yes. That’s marriage mate. The assets are shared. What’s mine is yours. An unnamed “source” arrives to tell us what a good bloke Ant is. “It’s a huge amount,” says Messrs Anon and Anon, ” but he wants Lisa to be financially and emotionally supported.”

One page 4, the Sun tells its readers: “Star just wants Lisa to be happy.” “A source” says, he is “happy to give Lisa 50 per cent in the divorce if that is what is agreed by their lawyers.” Give? And noble of Ant to adhere to what the pricey lawyers hammer out and the law decides. “He wants to divorce for health reasons,” says the source.

 

ant mcpartlin divorce

 

And then the mood changes. Over pages 22-23, the Mail asks: “Why DID Ant abandon the wife who stood by him in his darkest hour – and still adore him?” Bravo, eh? You either take the PR’s word and wrap your story about it, or you form a position your readers will relish. And how does the Mail end its take on a divorce?”Everyone feels for Lisa,” says a “friend”.

Posted: 15th, January 2018 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Transfer balls: Manchester City won’t pay Arsenal star’s wages up front

It’s not just the Mirror online that seduces online readers with news that exists in headline form only. Today’s back page lead is that Manchester City are going to hijack Manchester City’s bid to recruit Arsenal’s Alexis Sanchez. And the fee? Well, it’s an eye-popping £124m!

 

sanchez mirror

 

And after the headline the facts: Arsenal want £35m for their player. But before you can work it out how £35m becomes £124m, the Bleacher Report has echoed the Mirror’s “exclusive”. “Manchester United ‘Close to Agreeing’ Alexis Sanchez Deal Worth £124m,” yells the website.

 

How close? The BR doesn’t know. It’s story is based on the Mirror’s story. And over there we read:

Blues are baulking at paying £124million this month for striker who is set to be a summer free agent — and Jose Mourinho is lining up a stunning player-plus-cash deal involving Henrikh Mkhitaryan

On what planet are Arsenal getting £124m for Sanchez? They’re not. The Mirror has added up the “striker’s demand for a three-and-a-half-year contract worth £400,000-a-week” and his “£15million signing-on fee”.

Do all clubs pay the entire wage packet up front?

The other part of the news is that Manchester City “believed a £20m fee and contract worth £300,000-a-week would be enough to land Pep Guardiola’s No 1 target”.

Well, £20m is tad low. And just three days ago the Sun told us: “Arsenal news: Alexis Sanchez ‘agrees deal to join Manchester City’… it’s now just a matter of when.”

And a bit of if. Arsenal have said they will only sell Sanchez if they have a replacement lined up, which is why they didn’t flog him to Man City in the summer.

Such are the facts.

 

Posted: 12th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, Manchester City, manchester united, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Wenger watch: Arsenal manger swore at Chelsea player and never flinched

How did Arsene Wenger find life sat in the Chelsea press box for Arsenal’s League Cup match semi-final tie? Well, last time we discovered that he has a huge garden:

A year ago, when he was also serving a touchline ban, Wenger crept to his seat beside the corporate area in the East Stand at Stamford Bridge and was welcomed with a handshake by an Arsenal supporter.

“I said, ‘Good afternoon’ and he replied, ‘I’m your gardener at your house’,” Wenger said. “I didn’t even know him. I do have a big garden.”

And this time, what did we learn?

Here’s Jeremy Wilson in the Daily Telegraph:

Spending 90 minutes literally just a few feet from Wenger ensured a fascinating insight. Not for anything he said, but simply the magnified perspective provided by his body language. We hear so often of how football managers live every moment of a match that we become almost immune to the draining reality of that statement. Yet to see Wenger fidgeting with each pass, almost straining to make every tackle and, even surrounded by media, still letting out the occasional shout of encouragement or kick of frustration was to feel just how much it all means.

Phil McNulty was there for the BBC:

Wenger remained relatively calm, even when Lacazette wasted a presentable first-half chance, only rising from his seat once during the game when Welbeck was penalised for a foul on Moses, but it was also easy to detect the strains and stresses.

He banged the table in front of him when Granit Xhaka committed a foul against Eden Hazard, shifted constantly in his seat, throwing back his head in frustration when opportunities came and went, such as Lacazette getting carelessly caught offside and when a promising free-kick position was wasted.

The Islington Gazette:

“I was two rows down so I couldn’t hear what he was saying, but colleagues reported him kicking the backs of their chairs and using the odd swear word, especially when possession was lost or the ball hoofed into the air.

“Whatever you think of him you simply can’t deny his passion.”

Jack Polden in the Mirror:

Commenting on referee Martin Atkinson blowing up for a foul on the Spaniard, Wenger shouted: “Every time Alvaro Morata goes down it’s a f****** free-kick.”

Gary Jacobs dedicates an entire column to Wenger Watch. Highlights include:

Wenger gently leans back in his seat, as Arsenal look more comfortable…

Wenger’s presence is noticed by Chelsea fans to his left. They stand, thrust their arms towards him and chant, “We want you to stay.” There is no response

Jack Wilshere is injured — again. Wenger never flinches

Such are the facts.

Posted: 11th, January 2018 | In: Arsenal, Broadsheets, Chelsea, News, Sports, Tabloids | Comments (2) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Clickbait Balls: Liverpool to replace Coutinho with a goalkeeper says Daily Express

More clickbait in the nadir of journalism (surely apogee of clickbait? – ed) that is the Daily Express website. The headline offers: “Philippe Coutinho replacement: Most likely Liverpool transfers in January.”

Who is “most likely” to replace Coutinho, now at Barcelona? Well, the fifth player on the list of people to replace the Brazilian playmaker is… Kevin Trapp. Given that the story is based on the science of guesswork, you’d suppose the Express’s writer would at least look at Wikipedia for some info. Had they done sso the hack would have discovered the following:”

Kevin Trapp (born 8 July 1990) is a German professional footballer who plays as a goalkeeper for Paris Saint-Germain and the Germany national team.

WOW! I know some ‘keepers are good with their feet, but who knew one could operate as Liverpool’s playmaker? Daring stuff at Anfield…

 

Posted: 10th, January 2018 | In: Back pages, Liverpool, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Clickbait balls: Arsenal and Man City fans tricked by Daily Express Sanchez fakery

The Daily Express online is clickbait mire. Arsenal and Manchester City fans checking up on news of Alexis Sanchez’s move from London to the champions elect are seduced by the headline: “Transfer news LIVE updates: Sanchez deal agreed; Man Utd, Liverpool, Barcelona, Chelsea.”

The Express appears to have a scoop when you search for Sanchez news on Google News. No other news source has the story that a Sanchez deal has been “agreed”. Indeed, Sky Sports says City haven’t even bid for the Chilean.

 

Here’s the that Express headline again on the paper’s website:

 

Stuart Ballard has the scoop! But to save you clicking, we’ll not pick out the words relevant to Sanchez’s transfer to City.

Here’s the first mention of Sanchez is Ballard’s story:

Sanchez ‘no bids’
10.00: Arsene Wenger has claimed Arsenal have received no offers for Alexis Sanchez and he fully expects him to stay until the end of the season .

When asked if the Gunners had received any offers, he replied: “No and I expect nothing.

“I am focused on tomorrow’s game. When solicitations happen you respond to it. At the moment it’s very quiet. I have nothing to add.”

Come on, Wenger, keep up with things. Read the Express. The deal has been “agreed”. But what’s this? Reading on we find no word on the agreed deal.

We

05:30: Manchester City could complete a deal to sign Alexis Sanchez this week after opening talks over a £30million deal.

 

Could? What happened to “agreed”?

Express Sport understands the Chile international has been told City will be making a bid for him in the coming days.

What about what readers understand by the phrase “Transfer News: Sanchez Dal Agreed”?

But Ballard has nm’t finished. Let’s not be hasty. What else?

05:00: Arsene Wenger has reignited Arsenal’s interest in Thomas Lemar in the fear they could miss out on him with Alexis Sanchez seemingly on his way out of the club, according to reports…

And with Sanchez constantly linked with a move to Manchester City, Arsenal are prepared to enter the race once again to sign Lemar.

 

Total balls, then. It might even be fake news.

 

Posted: 9th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, Manchester City, News, Sports, Tabloids | Comments (3) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Liverpool balls: Mahrez guff, Coutinho paid to leave and Nike called the shots

So keen was Philippe Coutinho to quit Liverpool than he paid part of his own £142 million transfer to Barcelona. The Times says it’s “understood” the Brazilian invested £9 million “out of his own pocket and is committed to paying another £2.5 million in the future”.

Of course, it’s not hard to understand anything in the world of big business than now owns top-flight football: it’s all about the money. As Liverpool were reiterating their desire to keep hold of their best player, Nike, which sponsors Barcelona, Coutinho and Brazil, last month published a photo of a Barcelona shirt with the player’s name across the back. “Where the magic happens,” said Nike. “Philippe Coutinho is ready to light up Camp Nou. Get your 2017/18 FC Barcelona kit with the Magician’s name on it. Act fast – free personalisation only available until January 6.”

 

Liverpool looked strong when they blocked Coutinho’s mover to Barcelona six months ago. At the season’s start, after Liverpool had rejected three Barcelona bids for their playmaker, Jurgen Klopp told media: “I wasn’t manager when Suarez was sold, I wasn’t manager when Sterling was sold, and we’re not selling Coutinho.”

Faced with predators from Nike and Barcelona, Liverpool caved in, waving a not-all-that-fond farewell to the player who now joins another former Anfield star, Luis Suarez, in attack.

Minds now turn to what Liverpool will do with all that money. Well, £75m has been invested in Virgil van Dijk. And the rest? We, the Times says, “There is no appetite, as it stands, to pursue AS Monaco’s Thomas Lemar or Leicester City’s Riyad Mahrez”.

Or as the Mirror puts it: “Liverpool to test Monaco’s resolve over Thomas Lemar transfer with January bid.”

 

 

Which on Sky Sports becomes:

 

 

As for Mahrez, well, the BBC reported on January 7: “Liverpool are set to sign Riyad Mahrez, with the 26-year-old Leicester City and Algeria forward expected to have a medical on Sunday.”

The story echoed a report on BeIn Sports, which guffed:

 

Total balls, then. Who Liverpool sign next is unclear, but one thing is certain: they’ll pay well over the odds.

 

Posted: 8th, January 2018 | In: Back pages, Liverpool, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: Arteta invests in a watch to replace Wenger

Arsenal manager Arsene Wenger says he always sees out his contracts. But the BBC says the Frenchman “could cut short his latest contract and move into the boardroom in the summer”. The source for this speculation is the Mirror, which tells readers:

Arsenal’s Arsene Wenger could quit as manager THIS summer — and is eyeing Mikel Arteta as hand-picked successor

Well, he could. But surely the Mirror’s job is to tell us if he will? Right now there is nothing to say that Wenger will leave Arsenal this summer. And it’s not as if the Mirror has a faultless track record is saying what Wenger’s planning:

 

Daily Mirror wenger quits Arsenal

 

As for Arteta taking the role, a man who played for the Gunners but has never managed a club:

One of the names in the frame is former Gunner Mikel Arteta, who is impressing as a coach alongside Pep Guardiola at Manchester City.

Arteta certainly left a lasting impression with Arsenal chief executive Ivan Gazidis, using some of the money raised in club fines to buy the American a prestigious watch.

Eh?

As official collector of the money from players’ misdemeanours, the ‘present’ came as a surprise to some of Arteta’s team-mates.

But Arteta’s organisational skills on and off the training ground have impressed Wenger as he contemplates his future.

Forget Fergie time, this is Arteta time. The Mirror’s seems to be to show that Arteta is good with money. And because this is the modern media in which no scoop, however shallow, can pass unrepeated by rivals, the Sun reads the Mirror’s non-story and thunders:

QUICK TURNAROUND – Arsene Wenger ready to quit Arsenal and leave Manchester City coach Mikel Arteta in charge at the Emirates

Form something that “could” happen to Wenger being “ready ” to leave all in a morning. The paper looks at Arteta’s watch:

And the retired playmaker apparently impressed Arsenal chief executive Ivan Gazidis by buying him a posh watch during his time as Gunners bursar.

Arteta was in charge of collecting fines at Arsenal and he put the money toward a watch for Gazidis – to the surprise of his team-mates.

Anyone know any facts about this watch, which is quickly passing into folklore?

Posted: 7th, January 2018 | In: Arsenal, Broadsheets, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


John Warboys: sex attacker worse than Savile grooms the CPS

In 2009, London taxi driver John Worboys was given a prison sentence of indeterminate length after being convicted of rape and sexual assaults. He’s to be released on licence. The trial judge ordered Warboys to serve a minimum eight years behind bars for one rape and 19 charges of drugging and sexually assaulting at least 12 women. He has convinced the three-strong Parole Board panel that it is no longer necessary for the protection of the public that he remain in custody. The therapy has worked.

 

 

The problem is that police “believe” there are many more victims. In October 2010 detectives stated their “belief” that Worboys had attacked at least 102 women. The Sun says Warboys attacked 200 women. The Mirror leads with the headline that Warboys took part in “100 rapes and sex attacks”. Police “believe” Warboys is “probably Britain’s most prolific sex offender”, says the Times. Wore than Jimmy Savile, even, the BBC DJ and TV presenter who never got his day in court but post-death was nonetheless branded the man “who groomed an entire nation” and “one of the UK’s most prolific sex offenders”. Savile was a depraved criminal hiding in plain sight. But, as with Warboys, to accept each claim as proof is troubling. There’s no need to hurdle barriers to justice in court, where both sides of a case are heard, when you can announce guilt and trawl for ‘victims’.

And there are lots of victims:

Detectives told The Times that they feared he might have assaulted as many as 500 women, but his use of drugs meant that many could not recall details of what happened to them.

The Mail says “police suspected him of more than 500 attacks”.

It’s worth looking at this BBC story from April 2009:

The Metropolitan Police was told sex offence units were overstretched months before the arrest and release of taxi rapist John Worboys, it has emerged.

The Independent Police Complaints Commission is investigating why he was released after an arrest in July 2007.

A report said specialist sex offence units, known as Sapphire teams, were understaffed and overstretched.

A report by Government inspectors, which was seen by Met chiefs nine months before the original arrest and release of Worboys, found that Plumstead CID, in south east London, needed urgent reform.

Ch Supt Nicola Grevatt, of HM Inspectorate of Constabulary, said the Greenwich borough only had six officers with specialist training to deal with sex offences. Detectives were investigating up to 20 rape investigations each, the report added.

The effect had been that rape victims were losing contact with the police or withdrawing their support.

Ms Grevatt also said senior officers were responsible for poor communication, in-fighting and an atmosphere of political correctness and paranoia.

Worboys was held at a police station in Plumstead, south-east London, but released on bail.

In February last year he was arrested for a second time, which led to the charges on which he was convicted.

Do we have faith in the police, who failed women seeking help but when talking to media believe everyone is a victim; choosing to tell rather than to listen? Do we trust the justice system? Here’s an easier one: do we admire politicians? The Times makes the link between Warboys and the Labour Party explicit in its reporting. The headline tells readers: “Labour law chief backed ‘lenient’ term for taxi rapist John Worboys”:

Baroness Scotland of Asthal, the former Labour attorney-general, decided against referring the sentence handed to John Worboys back to the courts despite an outcry over its leniency, it emerged last night… Lady Scotland’s decision not to challenge the sentence is one of a series of actions by legal authorities that might have enabled his early release…

And:

Scotland Yard said that in the aftermath of the trial it had been contacted by 19 further suspected victims and referred their cases to the Crown Prosecution Service in October 2010. It was told that further prosecutions were not in the public interest.

The director of public prosecutions was Sir Keir Starmer, now Labour’s frontbench spokesman on Brexit.

The Sun also notes that Starmer was “in charge of the CPS as 115 new victims told police Warboys had attacked them”. The Mail (page 5), thunders: “How Labour’s Keir Starmer let him escape more charges”. Starmer is “accused of ignoring scores of women” who claim Warboys attacked them. A “senior Whitehall source” opines: “If Warboys had been ordered to stand trial for more attacks, it is possible he would have been convicted”. If. Possible. So much for considering the facts. And do we know if Starmer had any role to play in the Warboys trial? No. The Mail concedes: “It is not known if he was personally involved in the decision not to prosecute.”

In the Left-wing papers, the Guardian makes no mention of Starmer and Baroness Scotland in its report “John Worboys: MP demands reasons for release of ‘black-cab rapist'”. The Mirror declines to mention Baroness Scotland and Starmer in its tale of the “sex beast”.

Biased reporting to the fore, then, in a story about a sexual predator’s depravity and prison’s ability to rehabilitate even the most sickening criminals.

 

Posted: 5th, January 2018 | In: Broadsheets, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: the Sun spins Wenger’s words to annoy Liverpool fans

Forget circumspection. When opining about Alex Oxlade-Champberlain, the player Arsenal sold to Liverpool for the best part of £40m, Arsene Wenger was scathing. The Sun and Mirror heard Wenger accuse the former Arsenal player of laziness and made it their lead sport story.

The Sun thunders: “OX LAZE – Arsene Wenger accuses Liverpool star Alex Oxlade-Chamberlain of sitting in a rocking chair and refusing to fight for Arsenal spot.” Wenger gave Oxlade-Chamberlaie a “verbal battering”.

 

mirror ox arsenal

 

The Mirror says Wenger aimed a “dig” at Oxlade-Chamberlain.

The Sun quotes Wenger. It’s much the same in the Mirror:

“What do you want to be, a big player and not have to fight? You can’t be a big player, sit in your rocking chair and say I do not want to fight. It doesn’t work like that. Every player has to fight. In a big club you have big competition with some good players. That is absolutely normal…

“I offered him a contract to stay but in the end he decided to go and we just had to try and get the best possible price.Sometimes it happens when one player who we don’t want to go, goes.

“We respect his decision and I have no problem with that. What’s important is that the players make a good career, preferably in your club. If it doesn’t happen, you still want them to have a good career. I personally think he will be an important player for England and will continue to develop.”

 

 

What neither paper finds room to note is what Wenger also said. This in the Guardian:

“What do you want? To be a big player and not have to fight? What do you want on top of that – sitting in your rocking chair and saying: ‘I’m a big player? I don’t need to fight?’ No. It doesn’t work like that. Every player can do that and Chamberlain does it. I am convinced it’s part of being a top player.”

If that’s a verbal battering, the mind boggles as to what praise looks like?

Posted: 30th, December 2017 | In: Arsenal, Back pages, Liverpool, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Greens attack Amir Khan over desecrated Christmas tree

How do you decorate your Christmas tree? Like you, I like baubles, tinsel and Bruce Willis wiggling through an air vent.

 

amir kahn christmas

 

But Amir Khan rejoices in hate. The boxer recently seen on I’m A Celebrity Get Me Out of Here! has got death threats for his tree.

 

Amir Khan

 

The story turns out to a little different from the Star’s front-page headline. “While everyone’s asleep, daddy put the Christmas tree up,” said Amir on an Instagram post. He then hoped his daughter would like it: “Lamaisah’s going to be happy. Christmas #MerryChristmas2017.”

The Manchester Evenings News says that Amir is a “devout Muslim”, an this might be in some way linked to one kind heart replying to the image: “I promise to god i want kill you and your family amir.”

Another aded: “Muslims don’t celebrate Christmas. It’s one thing to give out cards at school your respecting other faith and their celebration but putting up a tree in your own home….poor kid will be well confused.”

How about if he sticks a Star of David on the top and call it a Chanukah Bush? Better?

Another expert replied: “I read the Quran and it is clear that Jesus is also a prophet. People slating him must not read the Quran.”

What’s Jesus got to do with a pine tree in the lounge?

And why are the Press looking at Khan’s critics as people obsessed with religion, rather than humbugs? This is about a tree dying for our sins. I’d be looking hard at the Greens, for whom the Christmas Tree is an act of desecration.

 

Posted: 21st, December 2017 | In: Celebrities, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Rebecca Dykes: abducted, murdered by the Uber killer and a rape that wasn’t

Rebecca Dykes

 

The man arrested in connection with the death of British diplomat Rebecca Dykes is Tariq H, says the Guardian. Rebecca Dykes’s body was found by the side of a motorway in Beirut, where she’d been working for the British government.

Reporting has been sketchy. The Mirror leads with news that the woman “in her early 30s” (she was 30) was “raped and murdered”. The Sun agrees, stating that she was “raped and murdered”. But she wasn’t raped, at least not according to autopsy reports. And we don’t know that she was murdered. Indeed, the Express says she was, er, “strangled to death”.

Still, at least we know that the dead woman “graduated with a 2:1” (Mirror) and went to “posh Rugby School” (Sun). 

The Telegraph says she was “abducted some time after” leaving a cafe where she’d been out with friends.

Kidnapped? No, says the Standard, which delivers the headline: “Uber driver’ arrested after British embassy worker found ‘raped and strangled’ in Beirut.” Did she catch a cab using the Uber app? An Uber spokesman goes on the record: “We are horrified by this senseless act of violence. Our hearts are with the victim and her family. We are working with authorities to assist their investigation in any way we can.”

Can it be that a taxi driver hired using an app which tracks his movements and that of his client did it? And if he did, is this an open and shut case?

The Telegraph also notes: “The Lebanese driver picked her up from Gemmayzeh and then drove to the nearby Achrafiyeh neighborhood where she lived, but did not drop her off there. Police traced the suspect’s licence plate through surveillance cameras on the highway, where he dumped the body around 4am, Lebanese news agency NNA reported. The suspect has a criminal record, but it is not known if he was picking Miss Dykes up in his capacity as an Uber passenger or not.”

The Telegraph also tells us for reasons unclear: “She had not been drinking as she had an early flight to catch home early the next morning for the Christmas holidays.” Or as the Times puts it: “Another of the crowd at the bar said Ms Dykes had recently been suffering from a bug and was not drinking heavily.”

The only thing certain is that Rebecca Dykes is dead.

A family spokesman tells everyone: “We are devastated by the loss of our beloved Rebecca. We are doing all we can to understand what happened. We request that the media respect our privacy as we come together as a family at this very difficult time.”

How does bad reporting help them?

Posted: 18th, December 2017 | In: Broadsheets, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


50 Shades of guilt: Bruno Langley had legal sex with young woman

Heard the one about the famous actor and the young woman? The Sun leads with news that Bruno Langley, aka the “Corrie pervert”,  “preyed on a 16-year-old girl” five years ago. In November, Langley admitted molesting two women at the Band on the Wall on Swan Street, Manchester. He was sentenced to a 12-month community order at Manchester Magistrates’ Court. He must sign the sex offenders’ register for five years. Langley apologised for his “disgraceful behaviour”.

In sentencing, District Judge Mark Hadfield told the actor: “You have lost your good name and I know nothing of showbusiness, but… in the current climate, I suspect it may be very difficult for you to gain employment in that industry in the future.”

Well, quite.

 

 

Here he is on the front page the subject of a shag ‘n’ tell, one which might be sub-headed: “Actor has consensual sex – shocker!”

On page 5, we read that when on a date with the 16-year-old, he “spied the erotic novel 50 Shades in her handbag”. Says the woman, who is not named in the story: “He then asked me to read it to him, which was so embarrassing and cringeworthy.” I know. I’ve read it. Not that this is a book review, of course. It’s a review of Langley’s character. And when we read that “the sleazy soap star” pulled her when he “marched over to her at party in July 2012 – just weeks after she left school”, we are sickened.

The sleazy sod. Sun readers must be disgusted at men getting turned on by “girls” and chatting to them:

 

In the Sun – tasteful adverts to listen to “mother and daughter sex sounds”

 

The Mail reads the Sun’s story and thunders: “Disgraced Coronation Street star Bruno Langley, 34, ‘had sex with a 16-year-old girl and pleaded with her to read passages from 50 Shades of Grey'”.

The sick sod.

 

the sun ryan air

As seen in the Mail back in 2008- The Advertising Standards Authority (ASA) said the “irresponsible” Ryan Air advert appeared to link teenage girls with sexually provocative behaviour.The advert was printed in the Herald, Daily Mail and Scottish Daily Mail.

 

Perverts, eh. How the tabloids hate ’em.

Posted: 18th, December 2017 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comments (2) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Asthmatics gasp as another British cycling champion is accused of cheating

Has anyone blamed Chris Frome’s failed drugs test on Russia yet? Tour de France winner Frome was found to have high levels of an asthma drug in his urine. He might well be innocent, of course. And if he can explain the discrepancy, Frome will not earn a year-long ban from the sport. He says he is innocent. “My asthma got worse at the Vuelta [a Espana],” says Frome, “so I followed the tram doctor’s advice to increase my Salbutamol dosage. I tok the greatest care to ensure I did not use more than the permissible dose.”

In the meanwhile, the BBC has to work out if the cyclist should appear on Sports Personality of the Year. “It’s a massive headache, one which the BBC should do without,” says a BBC “source” in the Mirror. What asthma sufferers make of it is not mentioned. Presumably, they’re affronted that a man who has apparently overcome the condition with such gusto is being pilloried and possible censored.

Not that this is new. Bradley Wiggins, like Frome a Tour de France winner with Team Sky, has suffered with asthma. And like Frome, treatment of his condition has proven problematic. Perhaps asthmatics should confine their sporting activities to chess and panting down telephone sex lines?

As the BBC gets in a tizz about role models and who is fit to appear on its show, we get a bit more about Frome and Wiggins in the Mail. The paper picks up on a Facebook post by Lady Catherine Wiggins, Sir Bradley’s wife, in which she opines: “I’m going to be sick. Nothing in the news. If I was given to conspiracy theory I’d allege they’d thrown my boy under the bus on purpose to cover for this slithering reptile.” To ensure readers were not left in any doubt as to the identity of the reptile, Lady Wiggins’ post came with a photo of Frome.

Her ladyship has now removed the post and has posted an apology: “Sorry everyone for my emotional comments and insults. Too much stress got the better of me. Heat of the moment thing and certainly not my intent to fan the flames.”

No flames without smoke. Best open the window and let some sunlight and fresh air in. It’s getting claustrophobic for the asthmatics…

PS: what is it with cycling and asthma?

An assessment of the British Cycling team before the 2004 Olympics showed that around 40 per cent had asthma compared to only about eight per cent of the general population. For [Dr John Dickinson] Dickinson, this discrepancy stands to reason.

“Athletes are far more prone to asthma-related problems, mainly because of the environments they’re exposed to and the conditions required by the sport, such as the high breathing rates over prolonged periods.

“Cycling is done outdoors, often in dry, polluted air — there are lots of reasons for the high prevalence.”

And then there are the overtaking estate cars, media vehicles, villagers firing compressed-air horns into your eyeballs, finding the throat to scream “Get out the f***ing way” in French as you ascend a mountain pass Tibetan Sherpas view as a bit on the slippery side of steep, and the organ throttling lycra. It’s a miracle cyclists can breathe at all.

Posted: 15th, December 2017 | In: News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Indian bookmakers offer to fix The Ashes and offer odds on Pope wearing funny hat

After two matches played, England’s cricketers are two down in The Ashes best of five series. You might think the results so far were down to a combination of poor England performances and a superior Australian team. But you’d be wrong. Maybe. The Sun leads with news that bookmakers have been plotting to fix the games.

The paper says it’s been handed a “bombshell dossier to the International Cricket Council which details attempts to fix” the Third Test.

 

fix ashes the sun

 

Would it be possible to fix a Test without anyone realising? You could argue that an England victory would be so shocking that no-one would notice peculiar betting patterns. We’d be too busy head-butting one another, dousing themselves in beer and arranging time off work to watch the victory bus on its way to Downing Street. And if Australia win, well, plus ca change.

The Sun shines a light on two men. Sobers Joban and Priyank Saxena allegedly asked for up to £140,000 to “spot fix” markets, such as the exact amount of runs scored in an over. It’s alleged that when a cheating player gives a secret signal – a fielder moves to a certain position; bowling a first-ball wide; wearing a long-sleeve top; tugging his ear; tugging the umpire’s ear; etc. – a network of bookmakers gamble “millions” on the sure thing. We also hear of India’s ‘Mr Big’ and Australian cricket’s ‘The Silent Man’.

Who they? Dunno. So the Sun tells us a bit more about the people it did meet, who can allegedly reveal all for a not inconsiderable consideration. Around a photo of Joban dressed in cricket gear we read about his “lavish lifestyle”, house in the “swanky, diplomatic area of Delhi” and his engagement “to a Russian martial arts specialist”. Saxena “was described by his partner Sobers as a tobacco and spice tycoon with business interests in South Africa”.

They urged our investigators, who posed as financiers for underworld London bookies, to pour millions into a new Zimbabwean league where matches would be fixed.

Corruption. In Zimbabwe?! Say it ain’t true, Joe!

Joban allegedly told the paper:

“I will give you work in Ashes Test. Session runs. Maybe day one, two, three. We have two session work, one session costs 60 lakh rupees (£69,000), two sessions 120 lakh rupees (138,000).

“If you are interested Priyank will talk to the Silent Man. If you want to go with him alright, but you will not sit in meeting. I don’t know what he give, script or session.

“Right now if I tell you he want one crore (£116,000), he might want five crores (£580,000).”

Fast forward a few hours and the ICC is on the case. “We have now received all materials relating to The Sun investigation,” says Alex Marshall, the ICC general manager anti-corruption. “There is no indication that any players in this Test have been in contact with the alleged fixers.”

England captain Joe Root tells BBC Test Match Special: “It’s very sad that this has been written about. We’ve got to focus on this Test match and do everything we can to win it.”Australia captain Steve Smith adds: “As far as I know, there’s nothing that’s been going on or anything like that. There’s no place for that in our game.”

In other news: anyone who wants to know the result, can contact us on the usual address. For £850,000, we will tell them who is going to win The Ashes. But given that you’re our loyal readers, we’ll let you in on the secret: keep your eyes on Joe Root’s wicket. When the umpire raises his finger, it’s on!

 

Posted: 14th, December 2017 | In: Back pages, Money, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Grenfell Tower: antisemites, Trots and other agendas

The Times has been looking at people around Grenfell Tower protests and campaigns. In one story headlined “Russian TV wanted to stir class unrest after Grenfell” we hear about reports on RT (formerly Russia Today), the broadcaster through which, as one colleague opines, Vladimir Putin trolls the West.

The story begins:

A Kremlin-controlled TV station seized on the Grenfell Tower fire to try to foment “class war” in Britain.

An RT broadcaster is cited as having told his audience:

“£10 million was spent on cosmetic changes to the outside of the building to make it look better for rich residents who live near by.”

The Times checks the facts and finds them wanting:

“In fact the £10 million figure was the cost of the entire refurbishment between 2014 and 2016, not just the cladding.”

RT has responded, albeit in a slightly confusing manner.

If this did happen, and it probably did because we have to trust that The Times has studied the hell out of the coverage in order to squeeze out any accusation it can, could it be that the RT reporter made a mistake?

If this did happen? Can’t it check its own footage? But this part of the lengthy response seems to be in surer ground, picking up on an anomaly in the Times report:

The paper usefully quotes “class war,” but it’s not really obvious where that quote is from. Top investigative reporter Dominic Kennedy wasn’t in the mood to make that clear. The word ‘foment’ is not part of a quote – that is The Times’ own little addition. So essentially it appears RT is accused of putting the words ‘class’ and ‘war’ together… and saying them out loud!!!

If RT is trying to “foment class war” with its coverage of Grenfell (I asked around, and it’s not) you have to wonder what kind of war The Times is trying to ‘foment’ with its unending, sensationalist and misleading coverage of anything linked to the word Russia.

Three other stories form part of the Times’ investigations into people around Grenfell Tower. In “How the far left tried — and failed — to hijack Grenfell” we get to look at Justice4Grenfell which “has suggested there were hundreds of fatalities even though the police say 71 people were killed”.

The group has angered some locals by taking possession of the slogan it uses as its name, registering it at Companies House and on the internet registry, and adopting a high public profile. It said that it would apply for core participant status, which would bring privileged rights to see paperwork, make statements, question witnesses and apply for money for legal advice.

But if it’s all legal, what’s wrong? And, in any case, the group doesn’t seem to be at the heart of things.

Residents have created their own exclusive self-help group, Grenfell United, after becoming alarmed at attempts to hijack the disaster by fringe pressure groups, political extremists and agitators. Grenfell United is treated by everyone from Downing Street to local charities as the authentic voice of the tower’s former residents.

We are introduced to some of the alleged ‘hijackers’, all of whom appear in the Daily Mail’s story in today’s paper “Far-left activists in bid to hijack Grenfell: Fire victims hit out at rabble-rousers to exploit deaths of 71.”

We meet Sue Caro, 60, a “diversity expert” who questioned the death toll, believing it to be higher. The Mail says she is no longer a member of Justice4Grenfell. There’s Ishmahil Blagrove, 49, the founder of Justice4Grenfell. The Mail says of him:

He launched Justice4Grenfell with a speech warning: ‘You know me and when I’m ready to start a fire I’ll start a fire.’ He added that ‘if we burn down anywhere’ it might be Chelsea.

The Mail does not find room for what we can read in the Times:

He said: “My statement in regards to starting a fire is to indicate that now is not the time.” Young people were on the streets seeking retribution for the fire and he was “indicating that if this anger and frustration were to boil over, then it would be in a part of the Royal Borough [of Kensington and Chelsea] to which the government and the media pay close attention.”

The Times also notes:

Grenfell protests have been joined by the Socialist Workers Party (SWP), which suffered mass defections over the suggested cover-up of sexual assault and rape allegations in 2010.

In another story, this one titled “Antisemitic outbursts of prominent Grenfell aid organiser” we get to meet Tahra Ahmed. The Times us:

A leading proponent of the conspiracy theory that the 9/11 terror attack was faked by Jews has gained a prominent role as a Grenfell Tower volunteer.

We’re not told what that role is and if she has anything to do with any organised groups. One writer has tried to find out more. But a look for her name around the disaster reveals very little. The name does feature in a Daily Mail story from June 19, when a Tahra Ahmed was quoted as part of a protest at Kensington Town Hall:

Tahra Ahmed, who was involved in organising the protest, branded the tower fire a ‘holocaust’. The former Metropolitan Police worker admitted she was ‘hoping the protest doesn’t get worse’ after repeatedly being forced to intervene to stop violence against police throughout the evening.

Having featured her a source of information then, the Mail today tells readers beneath the sub-head “The Antisemite”:

…she has repeatedly made antisemitic outbursts and has claimed that the 9/11 terror attack was faked by Jews. Miss Ahmed, who lives in London, has previously described Hitler’s massacre of Jews as the ‘holohoax’. And in a previous comments, the activist has said: ‘Grenfell is owned by a private Jewish property developer just like the Twin Towers. I wonder how much Goldman [Sachs] is standing to make in the world’s most expensive real estate location, [Kensington].’

The Mail then explains:

Goldman Sachs has had no involvement in the disaster apart from donating 100 boxes of children’s clothing and books, helping former residents get access to technology and matching employees’ appeal donations.

Or as the Times put it one day earlier:

Goldman Sachs has had no involvement in the disaster apart from donating 100 boxes of children’s clothing and books, helping residents access technology and matching employees’ appeal donations.

As the Mail checks its sources, we get to a Times’ story on Cathy Cross, 54, who seems to be a product of nominative determinism, being described as a “self-proclaimed rabble rouser”. Beneath the headline “Grenfell council accuser is a [John] McDonnell activist”, we do get to hear her response:

Ms Cross denied using the tragedy for political ends. She said she asked legitimate questions and had a reply from the council leader about assistance from other boroughs.

In it’s top and tail story, the Mail makes no word of Cross’s reply, stating:

Despite living outside the borough, she heckled the new leader of Kensington & Chelsea council at the latest meeting. As Elizabeth Campbell was making an opening address, Miss Cross, 54, shouted: ‘You have blood on your hands.’

It does seem unfair not to afford people a right to reply.

No other papers carry any word on the activists.

Posted: 12th, December 2017 | In: Broadsheets, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Brexit: breakthrough deal please the status quo

“REJOICE!” screams the Daily Mail from it front page. “WE’RE ON OUR WAY?” Where to?  Out of the European Union, dummkopf. “It’s a “HUGE BREXIT BOOTS,” declares the Daily Express from its front page. “Now let’s get on with ditching the EU.”

Agreements have been reached. But we don’t know what the UK’s relationship will be with the EU.

 

eu brexit newspapers

 

The Mail gives over an entire page to nodding heads. “Theresa May won,” says Michael Gove, the Environment Secretary, wafting perfume into the stultifying air. “The doomsters and pessimists have been confounded,” says Norman Lamont, former chancellor. The deal is “the personal success of Theresa May”, says Donald Tusk, the European Council president.  May “negotiated in  “very gentlemanly manner”, says Jean-Claude Junker, European Commission president, muddying the eye of those who say a woman cannot behave as well as a bloke in demanding company. At the bottom or 13 opinions, we get to Jeremy Corbyn, who says it’s “Tory chaos and posturing”.

Having hailed the historic handshake” (Page 1), “triumph” (pages 4-5), a “breakthrough deal” (pages 6-7), the early arrive of Christmas for City bosses (pages 8-9), a confounding of the “Jeremiahs” (page 9), “record booms for British exports” (page 8) and May making it “back from the dead ” (page 25), the Mirror gives front-page space to someone calling May  “lily-livered”. “Softly Softly,” says the Mirror on pages 4 and 5. Is that praise or criticism? “Softly, softly, catchee monkey” is taken to mean “Don’t flurry; patience gains the day.”

On page 4, the Mirror says any deal could be “ripped up” should trade talks fail. And, er, that’s it. The leading Left-wing tabloid can muster just three pages for the Brexit deal, the Mail calls “historic”.

Over in the Sun, which sees the Brexit news as less important than an actress being “pelted with glasses in a pub” and Toff’s jungle bikini, Trevor Kavanagh says May was “summoned in her pyjamas by three unelected bureaucrats”. But “we will not be surrendering last year’s referendum vote by carrying on as EU member in all but name”. Brexiteers, says Kavanagh, are “keeping their powder dry”.

Have we “taken back control”, then? No. The Brexit vote was radical. But when the same old faces are organising it, what did you expect, revolution? Here’s Gove in the Telegraph:

“If the British people dislike the arrangement that we have negotiated with the EU, the agreement will allow a future government to diverge.”

Keep on voting! Eventually you’ll reach the right decision.

Anyhow, here are three key things from the agreement, as told by the BBC:

No “hard border” between Northern Ireland and the Republic

The rights of EU citizens in the UK and UK citizens in the EU to live, work and study will be protected. The agreement includes reunification rights for relatives who do not live in the UK to join them in their host country in the future

The so-called “divorce bill” will amount to between £35bn and £39bn, Downing Street sources say. This includes budget contributions during a two-year “transition” period after the UK leaves the EU in March 2019

You can read the full text of the UK-EU agreement here.

Posted: 9th, December 2017 | In: Broadsheets, News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Thomas Markle gets doorstepped

Turns out that Thomas Markle is’t all that “reclusive” after all. He’s on the Daily Mirror’s front page talking about his daughter, Meghan Markle.

 

thomas markle

 

“I’m delighted,” says Thomas of the wedding. For reasons that are not clear, the Mirror presents Thomas Markle with a bottle of French champagne and some Darjeeling tea. “Thank you, that’s very kind,” says Thomas as a stranger gives him free treats.

Not that Thomas needed a free drink. The Mirror’s says it “tracked him down” to his, er, home, and looked on as Thomas Markle “bought a four-pack of Heineken and cigarettes”. Lest we be disbelieving, the Mirror features a video of Thomas walking from a store.

Lest you think that invasive and not in the least bit newsworthy, the Mirror uses an editorial to tell readers: “Thomas Markle’s eyes will have a little more sparkle than most” when he walks his daughter own the aisle. The booze, right? The Mirror says the “British public” will “instantly take to such a down-to-earth chap”.

That’s the divorcee sat in the gold coach, scarfing booze and puffing on a fag. And that’s Camilla wondering what might have been…

Posted: 8th, December 2017 | In: Celebrities, News, Royal Family, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Epic fail: Cambridge News front-page headline clanger

The Cambridge News has an epic headline on today’s front page. “100PT SPLASH HEADING HERE.”

 

cambridge news typo

 

The BBC has fun:

 

cambridge news typo

Posted: 6th, December 2017 | In: Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Meghan Markle: show us your dirty laundry

Meghan Markle has a “rift “with her father. Well, she had, apparently, because in a video from when she was 19 in the summer of 1999 that’s now the Sun’s front-page news (“MEGHAN: MY RIFT WITH DAD”), the actress tells her pal “my dad and I aren’t on the best of terms”. We’d like to keep up with the Markles, but we’d have to check a new source because the video shooter was Ninaki Priddy, a woman no longer mates with Meghan, 36.

Alongside a photo of Meghan in a short dress, we read that Thomas Markle “now lives a nomadic life driving between rented homes on LA and Mexico in an old Volvo” – a car the Mirror tells us is an “old batted blue Chrysler PT Cruiser”.

The Sun says Thomas’s home is a “cliff shack”. He “proudly tells the locals Meghan’s is his daughter”. Odd because the Mail was looking for the “elusive” Thomas and telling readers that “placed in his position, many fathers would be singing their joy from the rooftops”. The Sun says Thomas’ roof might not take the weight, given that it’s atop a “tiny red-tiled home…on a 120ft cliff overlooking the Pacific.”

Having given a front page and two inside pages to Ninaki Priddy’s scrapbook, the Sun today finds space for Jane Moore to accuse Priddy of “betrayal”. So the tabloids don’t do chequebook journalism any more, expose celebs and feature kiss ‘n’ tells about the beautiful people? Or is it different for Royals? Why shouldn’t a woman sell her story for loadsa money when her ex-pal – and do we know why they fell out?; Priddy says “What came to light after Trevor [Engelson – Meghan’s ex] and I spoke ended my friendship with Meghan”? – is due to remarry, this time to a billionaire’s scion?

We never did get the full story of Princess Diana and Charles when they were engaged. The media kept the knobs on a pedestal by delivering a narrative soaked in magic and star-written love. Let’s not have it again.

Much guff has been written about Meghan and Harry. “Don’t underestimate the symbolism of a royal marriage. From now on, it will be impossible to argue that being black is somehow incompatible with being British,” trumpets the Guardian. “Is it too mad to wonder, once the Brexit dust settles, whether the younger royals may – against all the odds – represent a Britain looking forward to the future rather than an imagined past?” the Indy muses. Once more the royals are showing us the way. But if we want to be modern – and wouldn’t that involve getting shot of them? – then surely we should know who they are and why we need to crane our necks to see them.

Posted: 6th, December 2017 | In: Broadsheets, Celebrities, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Damian Green: taxi for David Mellor and police in the dock

The Daily Damian: a look at de-facto Deputy Prime Minister Damian Green in the newspapers. We kick off on page 2 of the Daily Mirror, where former Tory minister David Mellor says Green would not be missed for a “millisecond”. Mellor, who fell on his bellend (surely sword – ed) in 1992 after a sleaze scandal, tells one and all: “Damian Green should have said, ‘I will resign to clear my name’ and he would have lots of sympathy.” But no job. Mellor adds: “Damian is the sort of guy who, under Mrs Thatcher, would have been the Minister of State for Latrines and would have lived in total obscurity.”

Sorry. Yes,. Mellor. M.E.L.. He’s the top bloke who told a London cabbie (something he later apologised for): “You’ve been driving a cab for 10 years, I’ve been in the cabinet, I’m an award-winning broadcaster, I’m a Queen’s Counsel. You think that your experiences are anything compared to mine?”

Ring a bell? No? This bloke:

david mellor newspapers sex

Yeah, him. But not her:

 

 

In the Sun, Green’s story is a police issue. On page 6, the paper hears Cressida Dick, the Met’s top copper, say is was “quite wrong” for “ex-Detective David Lewis to go public on the contents of Mr Green’s machine”. (That’s Green’s computer which allegedly contained lots of porn. He denies it.)

Nick Cohen writes in the Spectator:

The police, or rather the retired officers, want to use legal but shameful behaviour to destroy their target. In Russia, Putin’s agents send women to lure opposition activists into honey traps, then post sex tapes on the web. Our police seem too close to their colleagues in Moscow for comfort…

I am sure an eager detective could find something to discredit you. Everyone has legal but potentially shameful secrets, and if you do not, you are too good for this world…

But:

…the inquiry into Damian Green’s conduct has nothing to do with computer pornography real or imagined. Green is accused of the sexual harassment of Kate Maltby, a women 30 years his junior, and a family friend to boot.

I am told on good authority that it is not just Maltby’s story the inquiry is hearing. Other women have gone to Sue Gray, the director-general of propriety and ethics at the Cabinet Office, to tell stories of their own.

Should we hear them, too?

The Mail (page 4) continues to stick it to the police. Cressida Dick “condemns” police leakers. A Tory MP says Green is a “steady pair of hands”. No, not wandering. Steady.

On page 14, the Mail rages against “police flouting the law”. Police have made a “clear attempt to ruin Mr Green’ career”. On page 17, Richard Littlejohn wonders: “If the Deputy PM isn’t safe, what chance have we got?” Which makes you wonder why the Deputy PM should be viewed as being any different to the rest of us?

“Ex-officers may face court over MP porn claims’,” says the Express (page 2).

Meanwhile… the Cabinet Office has still to report on Green’s computer and Maltby. Why not let them do their job and see what occurs?

 

Posted: 5th, December 2017 | In: News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0