Anorak

Tabloids | Anorak - Part 4

Tabloids Category

The news as told by the UK’s tabloid press – The Sun, Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star and News of the World.

Arsenal balls: rewriting history without Patrick Vieira

sami mokbel arsenal daily mail

 

Using Arsenal’s 4-0 defeat at Liverpool to rewrite history is the work of the Daily Mail’s Sami Mokbel. The journalist has been in New York, where he spoke with former Arsenal midfielder Patrick Vieira, currently expanding the Manchester City brand with New York City. The tone is very much one of if only Arsenal had a player of Vieira’s calibre now.

Across the page, Mokbel talks of Arsenal’s “broken dressing room”. Mokbel likens the place to a “morgue” – although the Daily Telegraph hears the deathly quiet punctuated by the roar of fury as players rip into one another. Mokbel rearranges his earplugs and tells readers:

How Arsene Wenger could do with Patrick Vieira in his ranks. Sunday’s harrowing experience at Anfield would never have happened on the Frenchman’s watch.

Eh, yes it would have. December 23, 2000: Arsenal are beaten 4-0 at Anfield in the Premier League. Vieira plays the full 90 minutes.

The Arsenal team on that daty: Manninger, Dixon, Keown, Luzhny, Silvinho, Parlour, Vieira, Grimandi, Ljungberg, Bergkamp, Henry. Subs: Stepanovs, Pires, Wiltord, Lukic, Kanu.

Such are the facts.

Posted: 30th, August 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal in decline: blame the greedy board not Wenger

Alex Oxlade-Chambelrin, the 24-year-old Arsenal footballer is worth – get this – £40m and £220,000 a week in wages. Possessed of less fight than a LibDem activist at a cannabis conference, the man media calls ‘The Ox’ (on account of his running style?) becomes the player who will next year or maybe the year after that or the year after that be utterly brilliant for Chelsea.

 

arsenal oxlade wenger

 

Surely Arsenal manager Arsene Wenger’s was wearing blinkers or a salesman’s shiny jacket when he told everyone a few days ago how Oxlade-Chamberlain was “one of the players we want to build around in the future’, who caused Wenger to say: “I’m convinced that he will be in the next two or three years the English player everyone looks at.”

The smart move would be for the Gunners to now ship out Alexis Sanchez and any other player not keen on staying the course.  Arsenal should take the £70m (Daily Star) Manchester City are willing to part with for Sanchez. They should then sack Wenger and the patently useless Ivan Gazidis, the chief executive who called for a “catalyst” for change, and saw it delivered in a 4-0 tonking at Liverpool in which Arsenal performed like moving cones on a training pitch. Although, in fairness, Gazidis didn’t specify which way the line of travel would be. But now we know it’s clearly downwards.

Sacking Wenger is the opinion of Ian Wright, the former Arsenal striker , who tells Sun readers: “GO, ARSENE.” A pall of uncertainty hangs over Arsenal and, according to Wright, it’s all Wenger’s fault. Wrong. It’s the owners who are to blame. They hire. They fire. The Arsenal board has grown fat on Wenger’s ability to delivers Champions’ League cash and a team capable of packing out The Emirates. They suits merely call for more of the same year on year. Coming fifth placed in last season’s Premier League should not have earned him a new two-year deal on an increased wage.

The Mirror says senior players are “fuming” over the lack of changes and singings at the club. Others might wonder why just a year after buying Shkodran Mustafi and Lucas Perez for a combined fee in excess of £50m, both are being touted for sale.

After yet another poor start to the season, Arsenal are “stale”. The Mail says the training routine never changes, adding that the club’s majority shareholder, ‘Silent’ Stan Kroenke, will keep backing Wenger – until the dividend cheques stop coming and the fans stop buying shirts.

If you want to know what’s gone wrong at Arsenal, be like ‘The Ox’ and follow the money.

Posted: 29th, August 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comments (2) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Madeleine McCann: the GCSEs, the Catholic academy and a vicar

The summer’s been light on Madeleine McCann news. What with there being no news to report (there’s not been any every since she vanished – Ed) and August being renamed ‘Diana’, the media’s largely ignored ‘Our Maddie’. But now the news arrives that the school Madeleine McCann would have attended to study for her GCSEs has kept her place open.

Madeleine would /could have been a pupil at Catholic academy De Lisle College in Loughborough, Leicestershire. And if she wasn’t missing she’d be with other 14-year-old girls getting ready to begin her GCSEs.

This we know because the Rev. Rob Gladstone, the family’s “local vicar” (not a Catholic), has told the Sun: “She would be going into Year 10 and they welcome her return. There is no evidence Madeleine has died. We encourage Kate and Gerry in faith, hope, strength, perseverance and courage.”

Lest we find this story less than illuminating, a “friend of the McCann family” adds: “It is both touching and fitting that the ‘big’ school where she would have gone holds a desk for her.”

In other news: Madeleine McCann is missing. There are no suspects.

Posted: 26th, August 2017 | In: Madeleine McCann, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Hani Khalaf: Hyde Park killer and the problem with immigrants

In today’s Daily Express, it’s another game of join the dots, of which there are just two. Page 5 tells readers of an “illegal immigrant” called Hani Khalaf. He’s been handed a 26-year prison sentence for murdering Jairo Medina, beating the man to death in London’s Hyde Park.

Khalaf, an Egyptian national, arrived in the UK in the back of lorry back in 2014, posing as a Syrian asylum seeker.

Judge Wendy Joseph QC tells the court:

“It is clear that Hani Khalaf, having absconded, came to the attention of authorities on at least six occasions. On each, he was re-bailed because they could not make arrangements for securing his deportation in a reasonable amount of time.”

The news is part of a page given over to immigration stories.

 

Immigration Special.

 

The phone poll on the same page asks: “Is Britain still letting in too many migrants?”

 

 

The story of how Hani Khalaf was free to murder is troubling. Why was a man in the country illegally not dealt with by the authorities? Joseph makes the valid point that Khalaf had no way of “lawfully maintaining himself”. How can man in the country illegally keep the rules?

So much for the Express. But how do the other paper report on the story?

The Daily Telegraph leads with the killer’s legal status:

Illegal immigrant murdered man in Hyde Park after Home Office repeatedly failed to deport him

It tells readers that the victim, a carer by profession, was born in Colombia. He was a Colombian national. The Express omits that fact. The Express also doesn’t say that Mr Medina, a migrant, has, according to his sister, won an award in 2015 for his “service to care in London”.

The paper adds:

The day before he [Khalaf] met Mr Medina, he was arrested for shoplifting in Regent Street and gave police the false name he had previously given to immigration officials.

He appeared at Westminster Magistrates’ Court and was bailed hours before the killing.

On August 11, Khalaf met Mr Medina in Hyde Park, where the victim had gone hoping to have sex with a younger man, the court heard.

Khalaf murdered and robbed Mr Medina. The judge ruled that it was a “murder for gain”.

Over in the London Evening Standard, the killer’s status is is once more the leading fact:

Illegal immigrant jailed for beating carer Jairo Medina to death in London’s Hyde Park

It was only good police work that saw Khalaf arrested:

Khalaf was arrested on August 16 for fare evasion and told police he was Hanni Hassan and later gave the name Khalaf, prosecutor Oliver Glasgow QC said.

Then on August 18, he was arrested again for shoplifting and taken to Charing Cross police station, where an “eagle-eyed” police officer recognised him from CCTV as the suspect seen with Mr Medina on the night of his death.

The BBC delivers the headline:

“Illegal immigrant jailed for Hyde Park murder”

And in the Guardian? Well, this is the headline:

 

 

It’s story begins:

A homeless man has been jailed for at least 26 years for murdering a “kind and peace-loving” carer…

To the Guardian, it is not Khalaf’s illegality that matters most. “Homeless man jailed for Hyde Park murder,” says the headline. Its report carries not a single mention of the words “migrant”, “illegal immigrant” or “immigrant”.

The Express and Guardian both massage the facts to fit an agenda. Neither is helpful.

Posted: 25th, August 2017 | In: Broadsheets, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Lotto scratchcard ‘fury’ but no mention of the Health Lottery

The Daily Star picks up the sound of “punters’ fury at Lotto card Farce”.

Those “angry punters” have branded the National Lottery a “rip -off”. The Star says “nearly a quarter” and “most of the top prizes” on Lotto’s 42 scratch card games currently on sale offer prizes that have already been won. “What a waste of money,” says one unnamed gambler, without irony.

 

daily_star health lottery

 

We do hear from Camelot, which operates the cards. “There are only two scratchcard  on sale that have no top prizes remaining. No new packs of these scratchcards can be put on sale.”

That seems fair.

 

daily_star health lottery

 

What seems a little less fair is that the Daily Star does not mention that its owner (Richard Demond) is chairman of Northern & Shell, parent company of the Health Lottery, a Lotto rival which sells virtual scratchcards for online games. How it deals with scratchcards after the top prizes have been claimed is not mentioned.

We called the Health Lottery to ask them. Calls to The Health Lottery Helpline are charged at 7p per minute plus your telephone provider’s access charge. It took 59 seconds for us to be able to press ‘4’ to speak with an advisor.

We were directed to the Ts and Cs. They tells us:

The result of each Instant Lottery Game shall be pre-determined at the time of purchase and shall not include any element of skill. The Health Lottery Computer System will determine prizes based on the probabilities and not from a limited pool of prizes…

The chances of winning a Prize will be exactly the same at the point of purchase and shall not be affected by previous wins in the same Game or other Prizes previously paid in other Instant Lottery Games . The advertised prize structure shall remain in place at all times, with each prize tier always available for a win as the Instant Lottery Games do not use a limited pool.

It’s different system to the Lotto, then. Whether or not it’s any fairer is moot. Both systems are after all, odds-based punts.

 

Posted: 25th, August 2017 | In: Money, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


The Daily Diana: a car crash marriage proposal, reincarnation and Peter Kay’s shepherd’s pit

Princess Diana dead

 

It’s the Daily Diana, and the Sun leads with Sun readers remembering the day Princess Diana died 20 years ago. The story is headlined “Diana AND ME”. Because it’s all about ME.

Reader Louise Voss says, “I went into labour with my daughter as she died.” Louise “worked out” that just as the car carrying Diana slammed into a tunnel wall in Paris, she had her first contraction, and daughter Gracie began her journey down her own sort of tunnel. Spooky! ”

“Gracie was born the next day, and we always told her she was the reincarnation of Diana,” says Louise. Although Diana wasn’t dead yet, and only soap actors get to be the reincarnation of someone still alive. It detracts little from the drama to note that Louise never met Diana – well, not in her previous lifetime.

As the paparazzi and land mine charities dash over to see Gracie, we meet others, like Jo who says of her late sister: “That night marked Diana’s death – and the beginning of my sister’s decline.”

Tess agreed to marry her boyfriend the day before news of Diana’s death broke. She says the day was a “true rollercoaster”.

Marianne Berry, a nurse who like Jo and Tess never met Diana, offers context. A newsflash appeared on the telly: “We thought it was the announcement of World War Three. Then the newsreader says Dodi had died, and Diana was on her way to hospital. Another nurse came over and joined us and we watched the horror unfold.”

Peter Kay dodges the bombs to recall that he heard the news via a note on the fridge from his mom. It read: “Princess Diana dead. Shepherd’s pie in fridge.”

It’s what she would have wanted.

 

Posted: 24th, August 2017 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Katharine McPhee, topless telly ‘babes’, Tiger Woods and Miley Cyrus are naked online

Have you seen the “SEX PICS” of the “TWO TO TV STARS”. The saucy photos “LEAKED ONLINE” are front-page news on the Daily Star. Nasty stuff, indeed, to have your private moments stolen and shared with the world. The two celebs, two of the country’s “biggest stars”, have called in the lawyers.

 

daily star sex

 

The Star is appalled. And anyone looking for the “explicits naked snaps” of the “2 telly babes” – the “extremely intimate shots” – of the “beauties”on an “X-rated” website should be ashamed of themselves. Says a spokesperson for one of the women:” “The selfies were taken from social media accounts but the topless images claiming to be of her are fake.”

So there are no sex pics. The images weren’t leaked, rather shared and photoshopped. Aside from that the Star’s lead story is, er, correct.

Meanwhile, in other celebrity naked news, Katharine McPhee is “fighting back”.

The actress and singer, 33, filed suit in Los Angeles County Tuesday in response to intimate photos of her being published on pornographic websites after her phone got hacked.

Miley Cyrus is naked in public – again:

Intimate pictures allegedly showing Miley Cyrus and Stella Maxwell together, Kristen Stewart apparently topless and former couple Tiger Woods and Lindsey Vonn apparently naked have surfaced online.

Vonn and Woods are considering legal action.

The odd things about all this is that while the newspapers report on the story of leaked sex photos, anyone who cares is online looking for the images. If there’s any one story that shows how out-of-step the dead-tree Press is, it’s when dirty photos get leaked online.

Posted: 24th, August 2017 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: Jack Wilshere hits ‘career low’ as Man City’s Smith auditions for the big time

How much editorial spin can be heaped upon Arsenal’s Jack Wilshere, who last night responded angrily to a late foul by Manchester City’s Matthew Smith as the pair contested an Under 23 encounter. (Wilshere is 25.) Once viewed as the greatest English player of his generation, Wishere has by way of injury and the emergence of brighter talents at Arsenal and elsewhere fallen well down the pecking order.

In the handbags that followed, Wilshere shoved Smith in the chest – the City player went down faster than a Love Island contestant, before clutching his head and laying in the foetal position for some time – and scrapped with Tyreke Wilson. Both Wilshere and Wilson were sent off. Smith was dispatched with a single bullet to the temple.

And the press?

Wilshere sent off for Arsenal after pushing opponent – Evening Standard

Jack Wilshere sent off for Arsenal after flooring Man City player – The Sun

It was a “career low” – The Sun

Jack Wilshere sent off for Arsenal to cast further doubt over his futureDaily Telegraph

After the hype, let’s leave you with the balls. Matthew Smith, take a bow… and keep going down and down and down until your nose hits the turf. (Tip: next time you audition for the Premier League, remember to slap the grass with an open hand as if you’re giving birth and to check the other hand – the one that’s been holding your head on – for signs of blood and brain.)

 

Posted: 22nd, August 2017 | In: Arsenal, Back pages, Broadsheets, Manchester City, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


If George Clooney looks ‘frazzled’ you should see his nanny

Clooney looks “ace” in the Daily Mirror. The paper has a paparazzi shot of George Clooney and Amal Clooney at a tennis match lose to their home in Italy. Neither is holding a racket, but they are holding hands. They look like a well-groomed couple minding their own business.

 

 

But over in the Mail, Clooney is “frazzled”. He’s a new dad “after two months of sleepless nights”. No, not or the couple’s umpteen nannies, for George. To prove its point (surely to spin a story from a papped photo? – Ed) the Mail shows us Clooney looking “fresh-face and beaming” in April.

 

 

PS: on the day the the Mail leads once more with news of Princess Diana 20 years after her death, odd indeed it should feature a half-page paparazzi photos of the Clooneys. After all, it was in the wake of Diana’s death that the Mail made this pledge:

8 September 1997, eight days after the death of Princess Diana:

“Mail leads the way in banning paparazzi pictures. 

“The proprietor of the Daily Mail, Mail on Sunday and Evening Standard announced last night that his papers will not in future purchase pictures taken by paparazzi

“Viscount Rothermere, chairman of the Daily Mail and General Trust plc said: ‘I am, and always have been, an admirer of Diana, Princess of Wales, and nagged my editors to protect her so far as they could against her powerful enemies.

“In view of Earl Spencer’s strong words and my own sense of outrage, I have instructed my editors no ‘paparazzi’ pictures are to be purchased without my knowledge and consent.'”

Such are the facts.

Posted: 21st, August 2017 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Daily Diana: everyone hates Prince Charles and Dodi was a mug

princess diana dead 20 years

 

It’s Diana-mania all over again in the tabloids as papers mark the 20th anniversary of Princess Diana’s death.

The Mirror leads with a Diana pullout, four pages of revision featuring the wedding day kiss on the Buckingham Palace balcony (awwww!); Diana getting Charles’s name wrong at the altar (d’oh!); Charles mentally repeating “Must not call her Camilla” over and over (cheating, lying bastard!); and how the couple, as Marje Proops told us on July 30 1981, “could have been quite alone. It was look of love and longing” – her love for him and his longing to be Camilla’s tampon.

Too harsh on Charles, the poor lamb? Nah. The Press are all diving on the swine. The Express, with the vanishing of Madeleine McCann deemed a story no longer to be of much interest, leads with the pre-Maddy blonde Diana and news that she “saved” the Royal Family. This follows news that, when polled, most time-rich Britons who respond to YouGov polls think Charles is unfit to be King.

 

Princess Diana daily mail

 

The Mail begins its Daily Diana by looking at a poll. This one says only a third of Britons think Charles is worth his salt and 14% think Camilla should be Queen (yeah, that many). How many think Diana was murdered is not investigated, but it might be more than the number who think Charles should put his hair in a bun and his **** in a toaster.

Over on the Sun’s cover, big news is that Diana was not in love with Dodi Fayed. This we know because Michael Gibbins, her private secretary, believes she was simply “having a lovely summer at somebody else’s expense”. Diana was freeloader? A tart? “When the summer was over, everything would have disintegrated,” says Gibbons. He then adds: “If she’d lived she would have been looking for other things – and rushing into my office saying why hadn’t I found them for her?” Although her husband Dodi might have been with her, carrying their child, little Michael Paul Burrell-Gibbins and his twin sister Fergie.

In tomorrow’s papers: why Diana loved the paparazzi.

Posted: 21st, August 2017 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Murdoch united: The Sun says BBC ‘nabbing’ Great British Bake Off stars to ‘spite’ Love Productions

In a Sun “exclusive”, the paper says “BBC chiefs are facing claims they are sabotaging shows from the firm behind The Great British Bake Off.”

 

Sky balls Bake off

 

That company is Love Productions, who have brought to your telly such treats as Bake Off and: Junior Bake Off, Newlyweds, Famous Rich and Homeless, Tower Block of Commons, Young, Autistic & Stagestruck, The Baby Borrowers, Young Mums’ Mansion and Naked, Underage and Having Sex, and Britain’s Youngest Grannies.

Industry insiders say Love Productions believe the Beeb deliberately nabbed stars from other shows they have made.

Industry insiders say Love Productions believe the Beeb deliberately nabbed stars from other shows they have made. It’s an alleged “bid to sabotage the firm”. What stars have been “nabbed”?

Claudia Winkleman, who presented The Great British Sewing Bee and The Great Pottery Throwdown’s host Sara Cox.

Claudia, 45, is to co-host new BBC show Britain’s Best Cook, alongside former Bake Off judge Mary Berry, 82. While Sara, 42, is now presenting BBC2 series Back In Time For Tea.

Negotiations for new series of the sewing and pottery shows have now stalled.

Can we get a insider to go on the record?

A TV source said: “The sheer arrogance of it all is astonishing.”

 

Adding:

“There’s a view in the industry that the BBC is acting out of spite and not in the best interest of the licence fee payer.”

What the story in the Sun (prop. Rupert Murdoch)  omits to mention is that in 2014, British Sky Broadcasting acquired a majority stake in Love Productions. News Corporation (prop. R. Murdoch) owns 39.1% of BSkyB. 21st Century Fox (pro R. Murdoch) has formally lodged its £11.7bn bid to take full control of Sky.

 

 

 

 

Posted: 18th, August 2017 | In: News, Tabloids, TV & Radio | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


After Barcelona: the driverless van hired by an innocent man

Carnage in Barcelona. Islamists have driven a truck into the city centre, murdering 13 and injuring 100 more. #punchanislamist is NOT trending on twitter, as #punchanazi has done. Barely a week has passed since a woman was killed by a nutcase at a far-Right rally in Charlottesville, Virginia. Those gaggle of losers look like amateurs compared to Islamists.

The newspapers report on the horror. Do they mention Islamists at all? And know that Islamic State has claimed responsibility for the slaughter.

The Star spots “terrorists in a speeding white van” marauding down Las Ramblas. The Mirror says a “van was driven into crowds”. The “terrorist driving a van” ran into anyone in his path.

Both newspaper lead with a photo of Maghrebi Driss Oukabir, the Moroccan-born man suspected of hiring the van. He says his ID was stolen. He says he’s innocent. But Spanish police handed out his photo, and the media pepper his face over the papers.

The Star’s story makes not a single mention of Islamists. Odd, indeed, for a newspaper that once supporting he anti-Muslim EDL to leave religion out of it.

The Sun leads with “BARCELONA BASTARDS”. Again we seen Oukabir, now under arrest. We’re told the killer was a “maniac driver”. Was he an Islamist? The paper does not say. But we do hear over two pages about Driss Oukabir is a “fan of dope, rap & booze”. Well, that’s what it says on his Facebook Page, where his likes include Durex condoms, Heineken larger, marijuana, hip-hop and “several Islamist pages”.

As Durex and Heineken’s PRs wonder if all publicity is good publicity. we learn that Oukabir might have handed himself into the police. He’s innocent, then? No, says Piers Morgan, paragon of virtue, he’s a “snivelling, pathetic, loathsome, deluded cowardly little prick”. And presumed innocent, right?

Oukabir’s there again on the Express’s cover. It’s an old photo of the suspect from a past run-on with the police. Not much more on him is reported.

But the Times says Oukabir’s “identity documents were believed to have been used to rent” the van used in the attack. We learn that Oukabir walked into a police station in Ripoli, north of Barcelona, and said his papers had been stolen by his 18-year-old brother Moussa, who lives in Barcelona. Oukabir did hand himself in. We also learn that Oukabir likes Prison Break, the song AK47 by the Albanian rapper Noizy and has 725 friends on Facebook. None of them have been rounded up  nor abused by Piers Morgan – yet.

Only the Times makes “Islamists” the main thrust of its report, leading with “EVIL strikes again – Islamists mows down innocents in Barcelona.” You wonder why the other papers don’t?

Compare that to the Guardian, which begins: “Thirteen people were killed and at least 50 injured after a van rammed into a crowded street…” A van did it? “At around 5pm a large white Fiat van veered off the road… ploughing its way through the crowd…” It ended “by a colourful mosaic by the artist Joan Miro. It was here that the van, with its front bumper smashed up, came to a halt.” Words on the driver come there none. But the magic, driverless van’s on the mend.

Such are the facts.

Posted: 18th, August 2017 | In: Broadsheets, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Barcelona terror: the front pages

barcelona terror newspapers

 

barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers barcelona terror newspapers

Posted: 18th, August 2017 | In: Broadsheets, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Spurs balls: Levy puts Dele Alli in the shop window

In the mad world of football transfers, what is Tottenham and Spurs’ talented irritant Dele Alli worth? Helpfully the BBC says he’s worth £150m. Its story is rooted in the Sun’s “exclusive”, which says Dele Alli won’t be sold to Manchester City or Barcelona “even for £150million”.

 

levy dele alli spurs

 

The article adds that Spurs chairman Daniel Levy “has made it clear 21-year-old Alli is not for sale at any price”. In other words, anyone who wants to buy the player can start the bidding at £150m. As the story adds:

And with Neymar moving to PSG for £198m and Kylian Mbappe expected to follow him for £160m, Levy sees no reason why Alli should not be in a similar bracket.

Levy’s dangling Alli in the water and is waiting to see if any oil-soaked fish is mad enough to bite. And as Levy sticks Alli in a basque and suspenders and puts him in the store window, the pretence continues that he’s anything but waiting for a massive bid. “Levy has made it clear his future is at White Hart Lane,” adds the Sun blithely.

The really odd thing about the Sun’s scoop is that it contains not one quote from Levy. His “warning” to the world that only £150m-ish will get Alli contains not a word that can be attributed to him irrefutably and directly. If the Spurs chairman won’t go on the record, why is news of Alli’s non sale news at all?

When did the Sun become Tottenham’s salesroom?

Posted: 17th, August 2017 | In: Back pages, News, Sports, Spurs, Tabloids | Comment (1) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: ‘missing’ Ozil creates more chances than any other player

The tabloids love to bash Arsenal’s Mesut Ozil. It’s not alway fair criticism. Take Arsenal’s Premier League opener against Leicester City. The Gunners won 4-3. But according to the Daily Mirror, Ozil as a “loser”:

With Alexis Sanchez missing through injury, this was a big night for Mesut Ozil to take centre stage but he failed to make any impact on the game.

No impact at all?

The German superstar… failed to create any goalscoring chances for Alexandre Lacazette.

According to the Premier League website, Ozil made one “big chance”, had three shots and won 5 of 9 “duels”. Indeed, elsewhere on the Mirror’s website, Ozil “looked to set up chances”. In fact, he created six chances in the match.

Such are the facts.

Posted: 15th, August 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Talking Balls: Huddersfield’s Steve Mounie goes missing in the Dales

Huddersfield tonked Crystal Palace in their opening Premier League match, and the Sun’s Paul Jiggins can’t find an atlas. Where the hell is Huddersfield? He doesn’t know. The Sun’s once peerless subs don’t know, either:

At Selhurst Park on Saturday we heralded the arrival of the striker who could become the Premier League’s next African superstar. Steve Mounie is already being dubbed ‘The Drogba of the Dales’”…

Not by anyone in Huddersfield he ins’t, which, as any schoolboy knows, isn’t in the Yorkshire Dales.

 

huddersfield dales

Where’s Steve?

 

Such are the facts.

 

Posted: 14th, August 2017 | In: Back pages, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Chloe Ayling: My kidnap ‘n’ tell hell

On August 9, the Sun led with the “16 questions that must be answered by kidnap model”. Over two more pages, the Sun puts its 16 questions to glamour model Chloe Ayling, allegedly kidnapped by “sex slavers” and now free.

The grilling is illustrated by a photo of Chloe, who “appears drugged in ‘dark web advert'”. The Sun blurs Chloe’s left nipple, which has escaped her bodice. But in a second photo, the nipple is left in and ,er, out. As we wonder why, Sun readers get all the answers to the paper’s questions and more in the Mail, which has bought Chloe’s Ayling’s story.

 

Chloe Ayling topless

Once upon a time a photogenic young woman’s tale of topless modelling, crime and sex would have been News of the World manna. But that paper was spiked. Blessedly, the Mail and not the Sun on Sunday, the NoTW’s weak replacement, has taken up the mantel, reasoning rightly that tabloid readers will lap up a story of sex and crime told by a pneumatic blonde.

Model Chloe Ayling breaks her silence today to reveal her full astonishing account of how she was lured to a fake assignment in Milan then drugged, kidnapped, and held hostage by masked men to be sold as a sex slave in an internet auction.

In an exclusive interview with The Mail on Sunday, the 20-year-old tells, in her own words, the dramatic story of her capture and release that has made headlines around the world.

Held for six nights in a remote Italian farmhouse, the model was finally freed when her alleged captor Lukasz Herba, 30, a Polish national living in Oldbury, West Midlands, took her to the British Consulate in Milan.

And as the Sun casts aspersion on the allegations – “Why did she buy shoes with kidnapper?”; “Does her behaviour at home seem incongruous to a trauma victim”; “Why did she and Herba sleep in the same bed and did they have sex?; but not ‘Why the bloody hell didn’t we get her story?’ – the “Mail on Sunday reveals new court documents confirming key details of her story”.

Responding to suggestions of doubt about her story, Miss Ayling said last night: ‘I understand why people have questions. People need to understand that everything I did was so I could survive. I was in a crazy situation and I was terrified. It has been so frustrating and hurtful to have people not believe me. I know the truth, my family knows the truth and it will all come out at the trial.’

Might as well wait for that, then…

PS: on no other pages: ‘My ISIS sex slave hell’ – non-blonde kidnap victim tells all.

Posted: 13th, August 2017 | In: News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Transfer balls: Bale to Manchester United for a fee that makes Neymar to PSG look cheap

The summer’s here and with it comes the usual news that Gareth Bale dreams of leaving the heat and glory of Real Madrid for life at Manchester United. Like everyone else, the Star hears Real Madrid president Florentino Perez state the current European champions have no intention of selling Bale, 28, to Manchester United or any other club. “He’s a Madrid player, he’s important for us and he’s one of the world’s best,” says Perez of the Welsh powerhouse bought from Spurs.

But the BBC tells its readers that “privately Perez has told Jose Mourinho that he would be willing to let the Welshman leave”. Got that? Perez told the Manchester United’s manager something in private and the BBC got wind of it. And so did the Daily Express, whose Jack Otway reveals beneath the headline “Real Madrid stunner: Man Utd given green light by Perez to sign Bale after private talks”, that his source is Diario Gol. Slap its story through the prism of Google Translate and you get:

José Mourinho has returned as best he knows to the press rooms: with his provocative instinct. In the previous one of the Supercopa of Europe, the Portuguese technician sent darts poisoned.

One of them went to Florentino Perez. Luso acknowledged that he would be willing to tackle the signing of Gareth Bale. Especially if he sees that his club does not have him.

Mourinho believes that Bale could not be indisputable in Real Madrid. In contrast, the Setubal would secure a place without hesitation in Manchester United.

The two sides have approached positions but lack consensus. A Bale something happens like what happened to Neymar : he wants a club where he is the leader.

Neymar could not be in Barça because he was Messi , and Bale can not be in Madrid while Cristiano Ronaldo. But the case of Welsh is different. The good moment of form of Isco and Marco Asensio make think that not even its site in the initial eleven is guaranteed. Everyone can not play.

That is the main asset of José Mourinho. The United coach wants to persuade him to change his mind. What was not expected was that Florentino entered the rag.

The president of Madrid wants to play and has recognized that if they are willing to pay what it is worth, “Bale is for sale “. The problem is that Neymar has already assessed the market price of Welsh.

Florentino paid 101 million euros for him and will not let him escape for less than 200 million euros. This is how PSG put things and that is what United should study . The cunning of Florentino, with much higher clauses than the Barça has, makes it unfeasible that nobody can pay Bale’s departure . Only a transfer will be negotiated.

In other words, Perez has apparently told Mourinho and Manchester United that if they love Bale so much they can make an offer starting at €200m for him. And they can forget about triggering any escape clause because Perez, the Real Madrid maestro, is no dummy like those negotiators at dread rivals Barcelona who allowed Neymar to slip away to PSG.

If that’s a green light, any drivers reading the Express fact sheet should proceed with extreme caution.

 

Posted: 9th, August 2017 | In: Arsenal, Back pages, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Clickbait balls: Southampton’s Virjil can Dijk wants Express move to Liverpool or Arsenal or Chelsea

Transfer balls: news is that Southampton’s Virjil can Dijk no longer thinks Southampton’s ambitions match his own. The defender has asked the Saints to let him know if he can move to a club higher up the pay scale. Liverpool want the Dutchman, but back in June, Southampton alleged the Reds had made an “illegal approach” for him.

Liverpool released a statement:

“Liverpool Football Club would like to put on record our regret over recent media speculation regarding Southampton Football Club and player transfers between the two clubs. We apologise to the owner, board of directors and fans of Southampton for any misunderstanding regarding Virgil van Dijk. We respect Southampton’s position and can confirm we have ended any interest in the player.”

 

So today the Daily Telegraph declares:

After Virgil van Dijk handed in a stunning, forthright transfer request on Monday, asking that Southampton “consider the interest in me from top clubs should it still exist,” Liverpool will revive their interest in the defender.

But Liverpool ended their interest in the player. Which makes us wonder where the Telegraph sourced its story?

That’s according to reports in the Daily Express this morning, who say Liverpool will not be deterred by the fact Southampton reported them to the Premier League earlier in the summer for their pursuit of Van Dijk.

When the trusty Express is your source, it’s worth a look at what the self-style ‘World’s Greatest Newspaper’ (aka: The Daily Clickbait) has to say. In a word, lots. In the past 24 hours, the Express has spun Virgil’s transfer demand into 24 stories. We’ve picked out the highlights:

  1. Virgil van Dijk: Jim White goes on radio rant at Southampton star
  2. Transfer news: Virgil van Dijk will likely join Chelsea, not Liverpool – journalist
  3. VIRGIL VAN DIJK is likely to join Chelsea and not Liverpool, according to journalist Alex Crook.
  4. VIRGIL VAN DIJK wants out of Southampton and Express Sport bring you live updates on his future as Liverpool, Chelsea and Arsenal chase the defender.
  5. VIRGIL VAN DIJK needs Champions League experience before he can be compared to the likes of Rio Ferdinand, Danny Mills has suggested.
  6. VIRGIL VAN DIJK will not stay at Southampton this summer because player power is too strong, says Jamie Redknapp
  7. VIRGIL VAN DIJK is wanted by Chelsea and Arsenal – who both hope Southampton will refuse to sell him to Liverpool
  8. VIRGIL VAN DIJK is understood to prefer a move to Liverpool over Chelsea after going public with his Southampton transfer request.
  9. LIVERPOOL are ready to revive their £60m move for Virgil van Dijk after the defender went public with an incendiary transfer request.
  10. ROBBIE FOWLER believes Liverpool face a tricky task to bring Virgil van Dijk to Anfield.
  11. Chelsea set to make move for Virgil van Dijk: Antonio Conte assured of three signings
  12. CHELSEA are set to make a firm enquiry with Southampton for Virgil van Dijk with new signings being promised at Stamford Bridge
  13. Chelsea Transfer News LIVE updates: Drinkwater top target, £27m Aurier deal, Van Dijk move

 

To recap: van Dijk is off to Liverpool, Chelsea and Arsenal.

Posted: 8th, August 2017 | In: Back pages, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Daily Mail readers confused by EU borders news

The Daily Mail is upset that the European Union has imposed “tough” security checks at airports causing British families to “suffer most”. Maybe the EU wonks hard that we Britishers like to queue?

 

daily mail shambles

As the Mail grumbles and moans about beefed-up security at airport in the EU zone, we hark back to a time when the same paper was grumbling about slack security at airport in the EU zone:

 

daily mail borders

 

When the UK’s Border Force closed gates at Stansted Airport, causing 5,000 people to queue at Passport Control at midnight – “Children were crying and tempers flared”and “holidaymakers battled” – the Mail published the story on page 10.

The Express is just as confused:

 

 

Such are the facts.

 

Posted: 3rd, August 2017 | In: Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Manchester City balls: Ederson has Manchester United fans laughing in The Sun

When Manchester City spunked £34.9m on Ederson – a world-record fee for a goalkeeper – the Sun’s Martin Blackburn told readers that now Pep Guadiola’s team could play the passing game he oversaw as manager of an all-conquering Barcelona side. Ederson is known for his great range of passing and “enormous pinpoint delivery”. He is a “keeper who can launch it 75 yards on to a bottle top”.

Writes Blackburn:

Pep turned up at the Etihad and promptly dumped Joe Hart because he did not feel the England keeper was good enough outside the box.

Hart’s not all that good inside the box.

He persisted with Hart’s replacement, Chilean Claudio Bravo, despite a series of high-profile errors. No matter what happened, Guardiola refused to back down.

The 8th Rule of tabloid journalism dictates an on-off existence. Pep is either extraordinarily clever and prescient or a man more stubborn than an enormous turnip. So it is that when faced with the hapless Bravo, dumb Pep stuck with him through thin and thinner. Or did he? Because one newspaper told us otherwise:

BRAVO, CLAUDIO Claudio Bravo dropped by Manchester City boss Pep Guardiola: Here is why he is officially the worst goalkeeper in the Premier League – January 30, 2017

Pep Guardiola has explained his decision to drop Claudio Bravo in the Manchester City goal and replace him with Willy Caballero – February 1, 2017

Manchester City prepared to axe flop goalkeeper Claudio Bravo and replace him with Benfica’s Ederson Moraes – February 2, 2017

That paper was – of course – the Sun.

And how great was Ederson just over a week ago?

Ederson has nightmare debut and is already being compared to flop Claudio Bravo – July 21, 2017

You can read about “dodgy” Ederson giving City fans “a sense of deja vu”, causing “United supporters to gloat on Twitter as the £35million signing ensured Pep Guardiola’s choice of goalkeeper will remain a contentious issue next season” in the consistent Sun.

Posted: 1st, August 2017 | In: Back pages, Manchester City, Sports, Tabloids | Comment (1) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Charlie Gard has died and journalists are ‘digging for dirt’

Charlie Gard, the 11-month-old boy whose life pitted reason against emotion, has died. Charlie’s mother, Connie Yates, tells the Mail, which seem to have bought the parents’ story from Alison Smith-Squire’s Featureworld: “Our beautiful little boy has gone, we are so proud of you Charlie.”

 

daily mail charlie gard covers

 

Over at Featureworld, another story is brewing. Smith-Squire writes an “open letter”:

While myself and the Charlie Gard family contemplate the death of a little boy, Alexi Mostrous ‘Investigations Editor’ at the Sunday Times is ringing me to dig up dirt on all of us for a nasty little story …

Smith-Squire addresses Mostrous:

Dear Alexi Mostrous

Do you have children? Are you a father? If you do you then you should be ashamed. Because in my opinion if you have any heart whatsoever you, Alexi Mostrous, never would never have rung me as you did today as Charlie is about to die and asked me how much money are myself and the Charlie Gard family making out of their story.

Many parents have been and are nasty sods. To be a breeder doesn’t make you any more or less compassionate than a man who has not fathered children. Are we impressed by people who have had children? Mostrous has merely asked a question. The top of the Featureworld site does include a section “HOW MUCH MONEY”.

 

 

The Mail framed Charlie Gard’s story as a “fight” not only for the child’s life but against medical advice and the ethics that underpins it. Surely a story can be told more than one way”? Isn’t Mostrous trying to do just that? As the late AA Gill noted, “Journalism isn’t an individual sport like books and plays; it’s a team effort. The power of the press is cumulative. It has a conscious human momentum. You can – and probably do – pick up bits of it and sneer or sigh or fling them with great force at the dog. But together they make up the most precious thing we own.”

You can read Smith-Squire’s letter in full here. In it she writes:

Let me tell you how it is. Let me show you, Alexi Mostrous, how compassion for interviewees and a desire to help them rather than ‘getting the story and making money’ is what my sort of journalism is about.

Let me guide you away from the nasty little world in my view you clearly exist in – where everyone is in it for money and you, a salaried staffer at the Oh so squeaky clean Sunday Times and The Times are apparently not…

Without someone like me ensuring vulnerable members of the public are guided through the media hell, some media individuals circle like vultures to take, take, take.

I am a mother myself of three children. So I can glimpse at the hell that Connie Yates and Chris Gard have gone through and the dark days to come.

Yes I am also a journalist . Of course I have to make a living. Like you, Alexi Mostrous I write stories for a living, I report on stories for a living, I supply photos to the media for a living.

This is why interviewees never pay me a penny. It is why I can represent them for free and indeed in some cases also broker deals so that newspapers and magazines are paying them.

The story of Charlie Gard’s plight captured hearts and minds. But ultimately it had something to do with money – if the child’s parents had more of it they could have funded treatment privately.

Posted: 28th, July 2017 | In: News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Charlie Gard: an emotive trial by media

charlie gard

 

Charlie Gard’s face is splashed across the Daily Mail’s front page. His face hovers above the word “MANSLAUGHTER”. The accusation is not levelled at those who have ruled that the child should die but given some of the reaction to his story it might as well be.

A judge, a rank the Mail not long ago labelled “enemies of the people”, has “ruled” that Charlie Gard cannot die at home. His parents’ words – “We’ve been denied out final wish” – complete the picture. This is another chapter of the story of parents v State – and once gain the State is winning.

Charlie Gard has featured on the Mail’s front page many times. His loving parents sold their story and we got to know about the chronically ill baby boy and his parents’ fight to defy the experts and allow him to leave hospital and undergo experimental treatment.

 

daily mail charlie gard covers

charlie gard newspapers

 

The court case is now over. Charlie Gard will not be subjected to any further treatment. His parents conceded defeat in their legal battle. He is being allowed to die. Reason has triumphed over hope. One US website told is readers that Charlie Gard is the baby the “British courts sentenced to death”. But the ruling was never that callous. Nothing close to it. The therapy on offer was no cure. The High Court judge heard from eight doctors and two nurses. He told the court: “The entire highly experienced UK team, all those who provided second opinions and the consultant instructed by the parents in these proceedings share a common view that further treatment would be futile.”‘ Charlie Gard is living what might be termed a faux life, kept going by machinery but not living autonomously. Medical opinion is in total agreement: he will never get better.

The judge added: “If Charlie’s damaged brain function cannot be improved, as all seem to agree, then how can he be any better off than he is now, which is in a condition that his parents believe should not be sustained?… with complete conviction… that it is in Charlie’s best interests that I accede to these applications and rule that Great Ormond Street Hospital (SOSH) may lawfully withdraw all treatment, save for palliative care, to permit Charlie to die with dignity.”

But emotions run high. Reason fails to inspire. The Star notes how “some on social media channels for campaign group ‘Charlie’s Army’ believe the tot will breathe on his own.” Would you take belief over medial knowledge?

So now news that Charlie’s parents, Connie Yates and Chris Gard, have been denied time with their child.  They wanted to spend “a week or so” in a hospice with their son before the machines keeping him alive were switched off. But GOSH says that would require a round-the-clock intensive care team. And with none forthcoming by the courts’ deadline, a GOSH spokesman tells media: “Sadly, as the judge has now ruled, there is simply no way that Charlie, a patient with such severe and complex needs, can spend any significant time outside of an intensive care environment safely. The risk of an unplanned and chaotic end to Charlie’s life is an unthinkable outcome for all concerned and would rob his parents of precious last moments with him. As the judge has now ruled, we will arrange for Charlie to be transferred to a specialist children’s hospice, whose remarkable and compassionate staff will support his family at this impossible time.”

Intensive life support cannot be supplied away from a hospital intensive care unit. So Charlie Gard cannot die at home.

This, says the Mail, is “heart-wrenching”. Charlie’s mother tells the paper amid photos of a family picnic  by GOSH: “We just want some peace with our son, no hospital, no lawyers, no courts, no media just quality time with Charlie away from everything to say goodbye to him in the most loving way. Most people won’t ever have to go through what we have been through, we’ve had no control over our son’s life and no control over our son’s death.”

The parents now agree with his son’s doctors that he should die in a hospice. They want him to be kept alive for up to a week but medics say he should “slip away” within a few hours of arriving.

And so a baby kept alive for five months will be allowed to die. The medics who looked after Charlie Gard are not uncaring pen-pushers. GOSH and the courts are not places where children are sentenced to death and human life is cheap. Ethics matter.

But something nags. Was it all about money? And if it was – and money must always be a factor when resources are not infinite – why can’t a rich country provide for its own?

This struggle was for Charlie Gard and the future for us all. It was for those not yet born. It was for love, reason and force of argument. Through that we hope to get to the truth.

Posted: 28th, July 2017 | In: News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Brexit supporting Daily Mail plans to stay in the EU by relocating to Ireland

The Daily Mail’s owners are considering relocating from Kensington, London, to Ireland (EU). The Times reports:

 

daily mail brexit

 

July 1, 2017:

Spencer-Churchill also let slip that the Daily Mail’s publishers are considering upping sticks after the Brexit vote. “I was talking to my friend Viscount Rothermere yesterday,” he said. “He’s thinking about moving his whole operation of Associated Newspapers [now DMG Media] to Ireland.” So much for crushing the saboteurs.

Previously in the Mail:

daily mail brexit

 

Take a bow (out), Daily Mail!

Spotter: @bellamackie

Posted: 23rd, July 2017 | In: Broadsheets, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Jodie Whittaker: the naked Dr Who photos too racy for tea-time telly

jodie-whittaker-doctornaked

 

That the latest incarnation of Dr Who is a woman and not a child or a fridge freezer has not escaped the Sun and the Daily Mail. The papers reviewed Jodie Whittaker’s pre-postgrad career in time travel and noticed that she’s appeared starkers.

Both tabloids have shown their readers pictures of Whittaker naked or topless in previous acting work. To which you might wonder, ‘So what?’ She’s a grown woman who took the roles that required disrobing in the best possible taste under free will. But something called the Equal Representation for Actresses (ERA), is upset. “We are delighted by the casting of Jodie Whittaker as the 13th Doctor,” says the camping group without humour, mistaking the BBC’s Verne-fed gurn-fest for an actual character. “However, we are surprised and disappointed by the Daily Mail and the Sun’s reductive and irresponsible decision to run a story featuring pictures of Jodie in various nude scenes.”

The show’s Daleks were naked, moreover the Cyberman and K-9, Dr Who’s robot dog. All nude. Why is it different for Whittaker? Is it because women are so weak that she needs special protection?

 

Jodie Whittaker naked

 

Doctor of Morals

Everything about the BBC’s cash-cow is contrived to milk viewers. What began as a bit of fun is now a marketing campaign so message-laden Dr Who should be recast as a Royal Mail van driver. The last Dr Who looked like your grandfather, or at least the head of English at an inner-city Academy. He was tooled-up with a magic screwdriver in place of plot. When that MacGuffin flagged, he scored a gay female sidekick, who for added twitter-appeal was also black. “It shouldn’t be a big deal in the 21st Century. It’s about time isn’t it?” Pearl Mackie, who played the sidekick told the BBC. “That representation is important, especially on a mainstream show.”

Good for her. But the suspicion is that her identity-first role was led less by desire for change than it was it to suppress desire of a more base sort in the Beeb’s post-Savile era. There was no chance of the Aunty who tuned a blind eye to depravity letting old man Peter Capaldi anywhere near someone young and female who could be perceived as some kind of love interest.

So now you get Dr Who who looks most like a primary school teacher, albeit one with a racier past. She’s safe around children, and on parents’ evening, there’s something for dad to contemplate.

Posted: 18th, July 2017 | In: Celebrities, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0