Anorak

Tabloids | Anorak - Part 8

Tabloids Category

The news as told by the UK’s tabloid press – The Sun, Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star and News of the World.

Key question asked in underage sex case: Is Julie Wadsworth shaggable?

How do you report on the “BBC radio star accused of sex sessions with underage boys”? If you’re the Sun you slap the story on the front page and show Julie Wadsworth, for it is she, wearing short shorts and knee-high boots in a “cheeky snap”.

 

julie wadsworth sexy

 

Inside the paper, spread over page 4 and 5, we see a lot more of Julie Wadsworth.

The key element in the case of the Julie Wadsworth seems to be, ‘Is she’s shaggable?’ The Sun refers to the accused’s alleged sexual activity with children as a “TEEN ROMP”.

 

Julie Wadsworth sex

 

The Sun says she denies 12 charges of indecent assault against seven underaged boys. Her husband Tony Wadsworth denies 10 charges of the same offence. The couple deny five counts of outraging public decency.

The rest of us wonder what the accused’s looks have to do with it?

 

Posted: 2nd, June 2017 | In: Celebrities, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Rare black lion spotted in Leicestershire: panthers warned to be vigilant

A Black Panther is loose in British woods. The “beast” was spotted by a “terrified mum”. She was left “paralysed with fear”. Emma Adam, 29, is quoted in the Star: “Now I’m scared to even leave the house.”

 

daily star black panther

 

On page 15 of the Daily Star, Emma tells us about coming “face to face” with the black panther in Ashby-de-la-Zouche, Leicestershire. She says it was “eating something, ripping it apart. My mother-in-law and I froze.”

And…? And that’s it. But it’s enough to make front-page news on the Star.  We do get to see a photo of a black panther, but not the one Emma says she saw. There are no photos of that beast.

The Star’s scoop is rooted in a story in the Burton Mail. Emma tells it:

“We were having a late barbecue and I felt a bit bloated so we decided to go for a walk.

“It was getting late, so we decided to take a torch – there was just about enough light to walk. As we were coming along the path, I saw something lying down and I was trying to figure out what it was.

“I kept looking at it, and I realised its head was going up and down because it was eating something, ripping it apart. My mother in law and I froze, and we just walked backwards. Luckily it didn’t see us.”

She continued:

“People were saying why didn’t you take a picture of it, but in that moment you are too frightened to take a picture. I always thought they would be very stocky, but this was much thinner.

Like a domestic cat, perhaps. Or a dog. Or a jihadi? Or a rare panther-eating black lion?

Posted: 1st, June 2017 | In: Strange But True, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


GE17 Cambridge debate: media bias, missing May and Corbyn’s balls

Cambridge debate GE17

 

Last night’s election debate featured  seven politicians, none of whom were Theresa May. How do the tabloids report on the show at Cambridge University?

The Sun front page: “PM: VOTE TORY FOR BEST BREXIT.”

Having trailed Theresa May’s big speech on Brexit (page 1), used an editorial to argue that she must do more than say “I’m not Jeremy Corbyn” (Page 8) and invited Tory MEP Daniel Hannan on to write below the headline “Dodgy dealer Jezza will Wrexit Britain” (Page 8), readers get to the debate on Pages 10 and 11.

Pages 10 -11: “WEAKEST LINK JEZ – Corbyn walloped by all six opponents in debate.”

The paper says Corbyn’s “surprise” 11th hour decision to take part in the TV debate “backfired”. The show was an “ugly shouting match”. Who won? “The most withering assault on Mr Corbyn came from Tory Home Secretary Amber Rudd.” Corbyn “came under fire for being weak from Leave and Remain supporters”. Corbyn “gaffed on the economy”.

Readers do hear from May, who says: “I think debates where the politicians are squabbling among themselves doesn’t do anything for the process of electioneering.”

Daily Mirror (front page): “Nadia: I’m going bald”.

Bigger than the debate is news that TV presenter Nadia is losing her hair. The debate appears on Pages 6 and 7.

Pages 6 – 7: “Leaderless and heartless – Rivals blast PM’s TV debate no-show. Rudd steps in despite father’s death.”

The paper begins by telling readers that Corbyn changed his mind about taking part in the debate. Why? We’re not told. But it looks like it was about upstaging May, who “left Amber Rudd to parrot the Tory line  – despite the Home Secretary’s father dying 48 hours earlier.” In the paper’s mind that means May is “heartless”. But surely Rudd wanted to take part. And doesn’t carrying on in the face of personal pain suggest a strong and  – lest it go unsaid – stable character?

As for why she was chosen to take part – or chose to: shadow home secretary Diane Abbott had been booked to argue Labour’s case. Home Secretary Rudd v Abbott would have been a valid debate. No?

The paper also notes that the SNP leader, Nicola Sturgeon, for it is she, “sent her deputy Angus Robertson”. Nicola wasn’t there either. The Mirror says the Green’s Caroline Lucas, LibDem’s Tim Farron and Plaid Cymru’s Leanne Wood mocked May for her no show; Sturgeon escaped any attack.

The Mirror says Rudd “struggled” and “squirmed”. Corbyn was “stunning”. The audience”cheered” Corbyn.

Daily Mail (front page): “FURY AT BIAS ON BBC TV DEBATE – TV chiefs under fire over ‘the most Left win audience ever’.”

The paper says “even BBC presenter Mishal Husain was heckled when she pointed out he [Corbyn] had been unable to set out the cost of his flagship child care policy”. Corbyn was “repeatedly cheered despite a meandering performance”.

The paper’s quote about the audience being skewed towards Corbyn comes from George Eaton, “political editor of the Labour-supporting New Statesman magazine”, who opined:” This feels like the most left-wing audience in any TV debate.”

Page 6: “CORBYN’S L-LA-LAND ECONOMICS”

Page 7: “An audience as balanced as a gorilla on a unicycle,” says Quentin Letts – in a view about as balanced as a trout on LSD. Jeremy Corbyn, evasive on immigration, was rewarded with whoops and wolf whistles. Welcome to the BBC!” May did well to stay away from this “bent, babyish custard-pie fight”. It was a “demeaning brawl”. Corbyn and Robertson “found themselves sniping simultaneously at Miss Rudd. Two angry men shouting at a younger women. Great look, guys.” So much for equality (and gerraload of Amber’s legs!).

Daily Express (front page): “Corbyn’s Plot To Bring In Migrant Workers”

The debate features first on page 5.

Page 5: “Rudd blasts the ‘Jeremy money tree’.”

Rudd mocked Corbyn for his “fantasy economics” in a “heated live television clash”. May is praised for sticking to her decision not to take part whilst Corbyn U-turned. Rudd landed “body blows” on Corbyn. And, er, that’s it.

Daily Star (front page): “Corbyn does a U-turn”

Page 4: “Corbyn’s U-Turn”. The Labour leader “tried to wrongfoot Theresa May”.

Such are the facts.

 

Posted: 1st, June 2017 | In: Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


After Manchester: Salman Abedi and the stupidity of anti-marijuana campaigns

Salman Abedi murdered 22 people at a pop concert because… he smoked marijuana. Rather than leading to long spells sat on the sofa watching daytime telly, weed turns you into someone who massacres families at an Ariana Grade concert in Manchester.

 

daily mail Salman Abdei marijuana drugs

 

Well, maybe it does.

Dr Max Pemberton asks, “Is marijuana a factor in jihadi murders?” The Mail adds portraits of all the losers who murdered so many people in Tunisia, London, Nice, Orlando and Paris. All adhered to radical Islam. All saw the West as their enemy and murder as a duty. But Pemberton wonders if cannabis might be to blame.

If you want a meaningful debate on drugs, it might be better to turn the question around: why are so many attracted to smoking it?

The Mail’s poser is an agenda-driven, to-deadline question perched atop a weak argument. The idea that weed was a factor – that getting wasted made it “easier to disregard the welfare of others” and butcher them –  absolves individual terrorists of responsibility for their actions. It wasn’t me. It was the weed.

So we can answer the Mail’s question very simple. It’s ‘no’. They don’t get off that easily.

After Manchester: worst of all Salman Abedi was a sexist

Posted: 26th, May 2017 | In: Key Posts, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


How British newspapers changed their front pages after the Manchester attack

As the engaging and insightful Liz Gerard writes, the way the Press responded to the attack in Manchester “demonstrates the intrinsic honesty and desire to tell the story that draws most journalists to the trade.

The papers we see every day are the results of hours of debate, discussion, orders from on high. Stories and pictures are often chosen to press an agenda – be it for Left or Right. But when a story like the Manchester bombing breaks late, true journalistic instincts kick in. The “agenda” goes out of the window.

All those hours spent pondering how to portray Corbyn in the worst light, May in the best (or vice-versa) are as nothing when real life intrudes. You just tell the story.

Unless you work for the Express, of course. Then dementia still runs in the family. But on this occasion that’s about lack of investment, rather (I hope) than incompetence.

Today the politicisers will be back in action. The events in Manchester will be spun to suit the agenda. Tomorrow’s papers won’t have this morning’s rough honesty.

The pity is that so few people see these efforts.

Well done my trade.(edited)

Manchester bomb front pages

 

More on the Express’s here.

Follow Liz here and here.

Posted: 24th, May 2017 | In: Broadsheets, Reviews, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Sir Roger Moore mocks the Daily Mail

Sir Roger Moore was top bloke. He was a terrific James Bond, an incarnation most closely aligned to Ian Fleming’s literary creation.  When the Daily Maily mocked him, Moore responded with exquisite style and trademark grace:

 

Roger Moore Daily Mai

 

James-Bond Roger Moore light sabre

Posted: 24th, May 2017 | In: Celebrities, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Manchester bomber Salman Abedi IS, isn’t and was

The Daily Mail rushes to tell us that “an ISIS suicide bomber who slaughtered 22 people at Manchester Arena last night has been named as Salman Abedi.”

It’s not been confirmed that the murderer was a member of Islamic State. But, go on…

Abedi detonated a deadly explosive that ripped through crowds leaving an Ariana Grande concert at 10.30pm.

This morning, ISIS claimed responsibility and threatened further attacks, saying ‘one of the caliphate’s soldiers placed bombs within a gathering of the Crusaders’. Prime Minister Theresa May revealed this morning that security services know the attacker’s name.

It’s Salman Abedi, right?

There are unconfirmed reports that the terrorist was British…

Fact: we don’t know.

…and that he may have been known to police before the massacre.

Translation: he may not have ben known to police before the massacre.

Police are trying to determine whether he acted alone or was part of a wider terror cell.

Conclusion: We have no idea.

The Indy:

Local reports said Abedi was the child of Libyan refugees who fled to the UK to flee Muammar Gaddafi’s regime, and was one of four children.

Local reports in – get this – the USA.

The Sun is more factual:

COWARD REVEALED Manchester terror attack bomber revealed as 22-year-old British national Salman Abedi who grew up in the area alongside his three brothers

And:

THE Brit-born suicide bomber behind the Manchester atrocity has been named as Salman Abedi. The identity of the 22-year-old was revealed after teams of armed cops swooped on his address in Fallowfield, Manchester.

Does anyone else prefer to wait for the evening news report and get some facts?

Posted: 23rd, May 2017 | In: Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: ‘Sanchez damaged Gunners by training on his day off’ – Keown

“PRIMA GUNNERS,” accuses the Sun on Tuesday. “Keown blasts over-indulged Alexis and Ozil.”

Keown Arsenal Ozil Sanchez

 

Gunner-turned pundit Martin Keown has a view on Mesut Ozil and Alexis Sanchez. They damaged Arsenal with their behaviour, says Martin. What did they do? And did they do it worse than Francis Coquelin, Aaron Ramsey, Theo Walcott, Alex Iwobi or Kieran Gibbs?

“It became about Ozil and Sanchez for too long in the season. Their behaviour let Arsenal down in that period,” says Keown.  “Sanchez is a difficult man to manage off the pitch. I was at the training ground on one of his days off and he suddenly turned up and was bouncing around the training pitch.”

The nutcase turned up on a day off and trained. The selfish,  useless c…!

“They were having to facilitate him and put a training session on for him,” Keown continues. “It’s not necessarily about you as a player – you have to fit in as well with the group.”

Maybe if all the other Arsenal played trained on their days off, the Gunners might have done better?

As for Ozil, says Martin:

“If I was playing in some of the games when Ozil doesn’t get a perfect pass, I would have been in his ear telling him my bit. ”

Ready? It’s going to be long break in play as Martin critiques his team-mate mid-match:

“I’d have said, ‘I’m trying to give the ball to you, don’t disrespect me in the way you do when I don’t get the ball to you. And how about you working just as hard out of possession as I’m working out of possession? I can’t ever get close to the creativity you can create but I want you to work hard when we are not in possession – because we’re not quite good enough to win things without every single player applying himself in possession and out of possession.'”

Why can’t Ozil be more like Keown? Answer in the form of a long ball into the cheap seats.

 

Posted: 23rd, May 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Manchester terror fake news: Daily Mail looks for phantom missing children (in Australia!)

More fake news from the mainstream media as the Daily Mail appeals for help finding children missing after the slaughter at Manchester Arena. The paper tells readers: “Parents are trying to find children missing after explosion at Ariana Grande gig in Manchester.”

 

Manchester missing children daily mail

 

The tweet is popular; the Mail is on it.

 

missing people manchester

 

Don’t panic.

 

Manchester missing children daily mail

 

And:

Photographer Rachel Devine was shocked to see the picture of her 12 year old daughter Gem being circulated on the internet, when she was in fact safe at school.

The Melbourne mum has told the Hit Network, she just wants people to know her daughter is safe and well. “I have no idea who stole her image or why.”

 

 

Twenty-two people went to a pop concert and never came home. And the media works out how to milk them for advertising clicks and retweets.

Posted: 23rd, May 2017 | In: Reviews, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Manchester terror fake news: Daily Express and Daily Star spot a gunman in Oldham

Many are dead in the attack on a pop concert in Manchester. What say the reputable news sources?

The Daily Express has news:

 

Daily Express fake news gunman Manchester

 

The Express’s sister publication, the Daily Star, echoed the chilling news that a second armed man was at large in Manchester. He was outside Oldham hospital waiting to strike.

And then, having spread a fake news story, the Express realised it was utter balls. Having garnered clicks from tragedy, the paper updated its earlier fake news report.

 

 

Wily stuff to make it look as though those reports were based on anything factual. The “Town Council deny”, rather than the paper “admits”.

The Express’s scoop appears to have been based on a single Facebook comment.

 

 

The paper notes:

Laura Bailey-Wood wrote on Facebook: “DO NOT COME to Oldham Hospital I’m currently inside… Man outside with GUN.”

Oldham Council wrote on Twitter: “We have no information to this effect at all. Please only trust or share official sources of information.”

Over in the Star, the fake news is no less opportunistic. The paper’s story has now been changed to read:

 

 

But the paper’s earlier URL still suggests an armed man was at Oldham hospital. Humans get the update but those news bots keep the scoop high on the search engines. The URL contains no word on fakery.

http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/616507/manchester-men-arena-explosion-Oldham-hospital-closed-gun-armed-man-ariana-grande

The rewrite in an  exercise is bad journalism. The headline is changed but the paper’s teaser still trills:

OLDHAM hospital was placed on lockdown after a terror attack in Manchester – sparking fears a gunman was on the loose.

 

 

Jamie Micklethwaite writes:

Oldham Hospital stopped admitting new patients after it was overwhelmed by casualities [sic] from the blast. The lockdown sent Twitter into panic – with many people reporting gunshots had been heard there.

Twitter into panic – and also Daily Star readers, no doubt. In the panic to get the story rehashed, the paper spots lots of “casualities”, whatever they are. Still, nice shot of Ariana Grande’s cleavage. Twenty-two people never made it home from a pop concert, but it’s all about clicks, right. So go for it. Phwaor!

Micklethwaite continues:

Rumours a gunman was on the loose quickly spread.

See Daily Express and Daily Star.

An Oldham Royal Hospital source confirmed they had been placed on lockdown – but due to the explosions at the MEN.

No gunman was at large.

The gunman was an imaginary figure – but he remains very real to anyone who gets their news from the Daily Express and Daily Star.

 

Posted: 23rd, May 2017 | In: Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Pippa Middleton’s wedding tips: be shaggable

When Pippa Middleton married James Matthews reporting was split: he was all money; she was all looks. Stood in the supermarket queue a woman saw me looking at the Hello! magazine cover featuring Pippa and her sister Kate (who she?) and asked: “Which one do you think’s more attractive?”

The Telegraph:

Pippa Middleton is due to tie the knot to a wealthy financier today in what is expected to be the society event of the year. The Duchess of Cambridge’s younger sister will marry Chelsea-based multi-millionaire James Matthews at a small, private affair with reportedly just 150 people invited.

The Sun:

pipa midcleton wedding sex

 

Being known for your arse make you pretty unthreatening, no, and thus all the more likeable. In the much lampooned Pippa’s Party Tips, the second Middleton gel showed an apparent acceptance of her role as nice but dim, serving up statements of the bleedin’ obvious beneath a stock photo smile.

But what the Press really love about Pippa is that they give the papers a chance to feature their own photos of Prince George and Princess Charlotte.

Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews Pippa Middleton newspapers Prince George wedding James matthews

 

 

Posted: 21st, May 2017 | In: Broadsheets, Royal Family, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Transfer balls: James Rodriguez to Manchester United is a dead cert – place your bets!

Transfer Balls: Is James Rodriguez on his way to Manchester United? Is the player not good enough to start for Real Madrid for more than two matches in a row good enough for Manchester United?

On May 16, the Daily Mail said a deal has been agreed. “James Rodriguez ‘agrees’ Manchester United transfer,” said the paper.

Why the Mail saw a need to couch the agreement in inverted commas is odd because the story begins with a statement of fact: “James Rodriguez’s summer move to Manchester United will be confirmed following the Champions League final next month.”

In a second story, this time about Real Madrid replacing Rodriguez with Chelsea’s Eden Hazard, the Mail confirmed the news: “The 25-year-old Madrid signed for £60million in 2014, and who is represented by Jose Mourinho’s agent Jorge Mendes, had agreed terms with Manchester United.”

And then the facts got a little murky. Sky Sports reported on May 15:

“European Paper Talk: Has James Rodriguez played his last game for Real Madrid?”

Dunno. Because Marca then told its readers on May 18:

“After missing the match against Celta, James Rodriguez has recovered from his ankle injury and will be available for Real Madrid’s last LaLiga game against Malaga on Sunday.”

And then in two stories dated May 16 Sky mused:

“European Paper Talk: Real Madrid set James Rodriguez asking price”

“Real Madrid midfielder James Rodriguez offered to Man Utd”

Offered to United? But the deal has been agreed. Or as the Indy puts it:

“Under Zinedine Zidane this season, Rodriguez has not once played more than two consecutive games for Real and United are, quite frankly, not interested in the 25-year-old…”

Football 365 picked up the scent of the betting companies feeding off the rumours.

There is no issue with those headlines, and Sky Sports were hardly alone in running them, but when partner Sky Bet then offers odds on James Rodriguez joining Manchester United, it’s not hard to see how those headlines might persuade the public to part with their money.

 

James Rodgriguez Sky Manchester united

 

Is it news of is it PR for the betting industry?

Says 365:

Fast forward further and most reports on Wednesday morning now say that Rodriguez is not close to a move to Manchester United, that no offer is being made by United and that claims he has agreed personal terms are false. And lo and behold, Sky Bet have opened up their market again to take bets on where Rodriguez ends up next.

Indeed, in a story updated after 6pm on May 18, Sky reports that there are odds on Rodriguez joining Manchester United. Betting is no longer suspended on what has been presented as a dead cert. Quick – get your money on it while you can!

James Rodgriguez Sky Manchester united

 

James Rodgriguez Sky Manchester united

 

Such are the facts.

Posted: 19th, May 2017 | In: Back pages, Key Posts, manchester united, Sports, Tabloids | Comment (1) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Arsenal balls: Lazy Sanchez is no winner but he’s worth £300,000 a week

More now from the Daily Mirror’s John Cross, the man who told wrote beneath the headline”ARSENE SETS THE DATE” that the Arsenal manager was leaving the club on June 30 2017.

 

Daily Mirror wenger quits Arsenal

 

The same John Cross later updated that scoop by writing beneath another Daily Mirror headline “WENGER’S STAYING”.

 

wenger stays arsenal

 

This week, Cross has once more been talking about Arsenal. The Gunners won 2-0 against Sunderland. Incredibly, Wenger’s under-performing side have a slim chance of qualifying for the Champions League – although given their palsied performances in the competition, fans wold be forgiven for finding that an underwhelming prospect.

Here’s Cross on April 17. He’s talking about Alexis Sanchez, who scored both goals in the Sunderland match:

“They simply have to break the bank to keep him. Without Alexis Sanchez, Arsenal would be completely lost as once again the red-hot Chile forward bailed them out. You need big hearts on nights like these and it was Sanchez who saved Arsenal from disaster.”

Sanchez is possessed of a “street fighter’s desire that really make him special”, says Cross.

Or as he wrote on March 7:

 

Alexis Sanchez John cRoss

 

Or as he wrote waaay back on March 31:

 

“It has been a source of great frustration to Arsene Wenger this season that, despite Sanchez’s histrionics making it look as if he works hard, he actually covers less ground than you think.”

Arsenal should “break the bank” for someone so obviously overrated (unless he’s being “red-hot”).

Posted: 18th, May 2017 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Everything you read about drinking during pregnancy is wrong

pregnant-wine

 

Everything you ever read about drinking whilst pregnant is wrong. Prohibition for the pregnant is unfair and unfounded. The Telegraph has news:

Advising women not to drink when pregnant is “sexist” and causes “needless anxiety”, senior academics have said.

Pregnancy charities and researchers have called for a change to the “alarmist” official Government guidelines, which warn expectant mothers to avoid alcohol completely.

They say the policy has no basis in evidence and ends up “stigmatising” women and excluding them from society.

No basis. So the dire warnings are wrong? Like this one which appeared in the Daily Telegraph:

 

pregnancy drinking daily telegraph

 

If you want to be truly alarmed you turn to the Daily Mail, which has issued all sorts of dire warnings over drinking and pregnancy.

Just one glass of wine a week while pregnant ‘can harm a baby’s IQ’ – 15 November 2012

Women believe they can drink while pregnant – but one glass of wine could damage your baby for life -19/04/2008

Drinking alcohol while pregnant helps ‘create unruly children’ – 06/11/2007

Women who drink a glass of wine a day during pregnancy affect their child’s growth for nine years – 16/08/2012

 

daily mail drinking pregnant

 

daily mail drinking pregnant

 

daily mail drinking pregnant

 

daily mail drinking pregnant

 

And you can always shame someone with a long lens camera shot:

 

daily mail drinking pregnant

 

Who else needs a drink?

Posted: 18th, May 2017 | In: Broadsheets, Key Posts, Reviews, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


The Sunday Sport: ‘teenage Jeremy Corbyn squashed girl’s pet rabbit with his pogo stick’

The Sunday Sport has news on Jeremy Corbyn. It might not be the current Labour Party leader. It might be a “sex dwarf”  look-alike. But someone thinks Jeremy Corbyn “squashed my sister’s bay rabbit with his pogo stick”:

 

sunday sport corbyn

 

Spotter: @Poshboy97

Posted: 17th, May 2017 | In: Politicians, Strange But True, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Watford balls: insulting Walter Mazzarri in English is easy

On Twitter, Daily Mirror football writer John Cross is having a pop at Watford FC’s Italian manager of the moment Walter Mazzarri,  a man he calls “an insult to the Premier League”. How so? Cross explains: “He has been in England for a year and not bothered to learn English. Really poor.”

 

John CRoss WAlter Watford

 

You’d suppose the internationalist, hyped and gilded Premier League, with its oligarch owners, absurd wages and massive dividends would possess a pretty thick skin and be largely unaffected by one man’s struggles with the English language.

And there was this from February 1 2017:

Walter Mazzarri returns to familiar surroundings as Watford look for Manchester United scalp – Watford boss Mazzarri spent four months immersing himself in English culture

The story appeared in the, er, Daily MirrorMazzarri said:

“I know Manchester very well – I used to walk around the city a lot. When I go back, I can’t really call it my home… but almost. For three or four months last year, before I came to Watford, I travelled back and forth between Italy and the UK.

“I stayed in Manchester and I enjoyed it very much – it gave me an understanding of life in Britain because, from a personal perspective, I wanted to understand the culture.

“I chose Manchester because it is not as cosmopolitan as London, which helped me to settle in the environment of life in England faster…

“It would have been completely different if I had lived in London because it is full of Italians and I would have been stopped in the street more often than in Manchester.”

What an insult, eh.

PS – Given the number of foreigners in the Premier League and the power of the Champions’ League, British journalists could learn another language?

Posted: 17th, May 2017 | In: Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


The courtroom artist captured only the police

The women accused of being Britain’s “first all-female terror gang” are in the dock at Westminster magistrate’s court. They are all charged with conspiracy to murder. The judge asked both women who appeared in veils that covered their faces to lift their veils. One, says the Mail, lifted hers “for a few seconds”, but the other did not.

What is telling is that the Mail, Express, Star (front page), the Sun and Mirror all feature the court artist’s sketch.

If court is to be a place where getting to the truth is all, should not the accused be encouraged to be at ease, and that includes dressing as they would in accordance with their culture?

Next stop for the ladies is the Old Bailey, where men and women in horsehair wigs and long cover-all black gowns will judge them.

 

accused terrorists veil in court accused terrorists veil in court accused terrorists veil in court accused terrorists veil in court

accused terrorists vei

Posted: 12th, May 2017 | In: Reviews, Tabloids | Comment (1) | Comments RSS feed:RSS 2.0


Madeleine McCann: Yorkshire Ripper IS a bastard and ‘Maddie’ not found in Africa

Today in Tautological Tabloid news we read that Peter Sutcliffe has engaged in a “SICK RIPPER RANT”. Sutcliffe is perhaps better known as the Yorkshire Ripper, a man who in 1981 was convicted of murdering thirteen women and attempting to murder seven others. But what’s “sick” about the mass murderer is what he said about Madeleine McCann.

 

Yorkshire Ripper Madeleine Mcann

 

The story begins:

The Yorkshire Ripper sparked outrage with a sickening slur claiming Madeleine McCann’s parents were involved in her disappearance.

Hanging’s too good for him!

For any reader who gives a shit what the murdering bastard thinks about EastEnders, the price of fossil fuels, Theresa May’s haircut or the disappearance of an innocent child ten years ago, the Sun relays Sutcliffe’s opinions, as shared with a “source” at Frankland Prison:

Sutcliffe – serving life for murdering 13 women – said: “It makes you sick really, keeping it in the limelight. They’ve got a cheek anyway because they made it all up. They were involved. There’s no other explanation. They’ll do anything to try and make money out of a situation.”

What Sutcliffe thinks abut the Sun keeping him in the limelight will doubtless form the substance of another scoop. As for what happened to Madeleine McCann, Sutcliffe’s reported opinions appear based on prejudices, hunches, a murderous hated of women and very possibly psychotic delusions rather than any evidence-based appraisal. The parents are innocent.

To recap: Everyone is innocent. There are no suspects. Indeed, the police have yet to prove what crime if any befell the child. All we know is that a child vanished.

The Sun then adds:

A source said: “He was spouting off to anyone who would listen after Gerry and Kate did the television interview to mark the 10 year anniversary. It was callous and heartless to hear him go on about how the parents were to blame.”

Peter Sutcliffe Sensation! Yorkshire Ripper is ‘callous and heartless’. Says one mum in tonight’s special edition: “He seemed so nice.” Read all about it!

The unnamed source continues:

“It’s awful to hear criticism of them given what they have been through, especially from someone like him.”

Of course, had the killers’ views not been aired in the national Press, the McCanns might well not have heard them.

In other news…

Daily Mail: “Tycoon who flew by £1.5million private jet to Africa to find Madeleine McCann was left ‘shattered’ when tip-off about a lookalike blonde girl proved wrong”

It’s a great shame he didn’t find her. (Is £1.5m expensive for a jet?)

It was revealed last month by the missing youngster’s family spokesman, Clarence Mitchell, that a plane was put on standby after the English-speaking blonde girl was located in Morocco.  But, millionaire Brian Kennedy 50, and his son, Patrick, 32, went one step further by actually taking off and flying across the Mediterranean in a bid to identify her.

Patrick tells the Sun: “They were shattered. You can’t even imagine how they must have felt… We realised very quickly it was not Madeleine.”

Clarence Mitchell adds in the Telegraph:

“All the information coming back to us suggested heavily that it could be Madeleine, so much so that an aircraft was put on stand-by, with its engines running, waiting to fly to pick her up.  Kate and Gerry sat tight. They had learned by that stage to be sceptical, not to give in to natural hope only for it to be dashed. They preferred to wait until the Moroccan authorities had checked it out. And when they did, it became clear she was not Madeleine.”

Such are the facts.

 

Posted: 11th, May 2017 | In: Broadsheets, Key Posts, Madeleine McCann, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


What the biased Daily Mail said when Theresa May and Ed Miliband tried to fix energy prices

Compare and contras the Daily Mail’s treatment of news that:

a) A Conservative Government will cap energy prices. (May 9, 2017)
b) A Labour Government will cap energy prices (september 25, 2013)

 

daily mail energy bills theresa may

 

Aside from the identity of the blonde in the Mail’s crosshairs and the top ticker moan about the poor state of modern life, the headlines show how the messenger can be more important than the message.

 

 

The Mail is delighted by Theresa May’s move.

 

April 11 may energy daily mail

April 11, 2017

 

Liz Gerard has more:

 

daily mail bias labour tory

 

Now read what May’s Cabinet thought of her idea.

Posted: 11th, May 2017 | In: Key Posts, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Bias media: Daily Express rejects Crusader Jeremy Corbyn over NHS parking charges

On July 1 2014, the Daily Express launched a “Crusade” against parking charges at NHS hospitals. Readers were urged to sign a petition, which began: “I petition the Prime Minister to step in to end the scandalous cost forced on patients and families when parking at hospital…”

 

daily express crusade nhs parking

 

Sarah O’Grady had news:

THE Daily Express has launched a crusade to help the sick, the elderly and hard-pressed families across the country by calling for an end to the disgraceful and unfair practice of sky-high parking charges in hospital car parks.

 

nhs daily express

 

The campaign thundered on. It was backed by a pretty impressive 97% of Daily Express readers.

 

nhs charges

 

Things improved for patients in August 2014 when Health Secretary Jeremy Hunt ordered a relaxation of rules on hospital car parking to ensure seriously ill patients are not penalised.

“Daily Express Crusade victory as ministers get tough on rip-off hospital parking,” cheered the paper, aligning its crusade with political policy. When politicians promise to end the charges they do so because they are on the same side as the Express. The paper reported:

Under new guidelines announced by ­ministers today, “priority groups” should be allowed to park without charge or at a greatly reduced cost.

They include visitors with relatives who are gravely ill or who have to stay in hospital for an extended period.

People with disabilities, those who make ­frequent outpatient visits and staff working shifts will also be able to take advantage of the concessions, the Department of Health said.

The announcement is a major victory for the Daily Express crusade to prevent thousands of people up and down the country being ripped off by extortionate charges of up to £4 an hour.

More than 10,000 people have pledged their support via postal coupons or on our website calling for the sky-high parking charges to be abolished or reduced. The Daily Express will continue to press for the guidelines to be adopted by hospital trusts.

But the charges kept on coming.

 

nhs charges express

 

 

On December 22 2015, the paper picked up its simple sword of truth and the trusty shield of fair play to slam the “Greedy” hospitals earning up to £3.7m a year each through parking charges. “Their current behaviour is completely at odds with the ethos of the NHS,” it added.

As the BBC notes:

Hospital car parking fees were abolished in Scotland and Wales in 2008, although a small number of hospitals still charge as they remain tied in to contracts with private companies that manage their parking facilities. Fees may be charged in Northern Ireland.

In England, whether to charge fees is a decision for individual trusts, with some making parking free for particular patients, such as cancer patients or those using dialysis, or for parents staying overnight with their children.

Who will end this greed? One man will. It’s Jeremy Corbyn, who will end this “tax on serious illness”. He says:

“Labour will end hospital parking charges, which place an unfair and unnecessary burden on families, patients and NHS staff. Hospital parking charges are a tax on serious illnesses.”

So how does the Express report on this breakthrough, the arrival of a champion to lead their Crusaders into Jerusalem’s free parking zones? It doesn’t. There’s not single a word on it in the paper. You can, however, read about it on the Express‘ website – but you’ll find no word on how Corbyn is part of the paper’s Crusade. In fact, there’s no mention of the Crusade at all. The 97% will be disappointed.

Spotter: Liz Gerard – follow her here and here. And read her on Sub-Scribe.

Posted: 9th, May 2017 | In: Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Daily Express: Macron win overshadowed by breaking Broccoli news

Having supported UKIP and Marine Le Pen’s Presidential bid (she was backed by former UKIP and Express columnist leader Nigel Farage) – “Good news for the UK’ EU trembles as Marine Le Pen victory would make pound STRONGER” (April 17);  “‘It will be GAME OVER’ Le Pen victory will DESTROY European Union’, warns former Italian PM” (March 1); “Marine Le Pen will BREAK DOWN the European Union even if she LOSES, experts claim” (April 23) – how does the Daily Express cover the news that Le Pen lost and Emmanuel Macron won in France?

Answer: with Broccoli.

 

express macron

Posted: 8th, May 2017 | In: Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Green Left Weekly: ‘British Labour Party leader Jeremy Corbyn has done remarkably well’

jeremy corbyn the green paper

 

Australian publication Green Left Weekly aims to deliver “news and ideas the mainstream media won’t”. For instance, it’s the only paper we can find that says “British Labour Party leader Jeremy Corbyn has done remarkably well since Conservative Prime Minister Theresa May’s April 19 announcement of general elections on June 8.”

Green Left Weekly reported that on May 4. Two days on and the poisonous mainstream media has a different view on Corbyn’s performance.

 

council elections theresa may corbyn newspapers

 

Spotter: Tim Worstall

Posted: 6th, May 2017 | In: Broadsheets, Politicians, Reviews, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


In 2009 the Sun and Sky told Gordon Brown to grab the TV debate or else

UK's First Ever Leader's Debate

 

Compare and contrast the the Sun’s view on televised leadership debates. Tory leaders Theresa May will not be taking part in one.

April 21 2017:

THERESA May would make mincemeat of Jeremy Corbyn and Tim Farron on TV. She is the only credible option as PM, as would be blindingly obvious to anyone watching. But The Sun doesn’t really care how much or how little TV she does if she thinks her election campaign is better spent touring marginal constituencies. We DO object to self-important broadcasters acting like their debates are a cornerstone of our democracy…

Broadcasters who try to shame the PM by “empty-chairing” her in her absence will be playing with fire. How would that remotely be impartial?

2009 (via Private Eye):

…if Iran and Afghanistan can have TV debates  between party leaders, so can we. David Cameron and Nick Clegg are backing a debate before we vote next year. There can be no hiding place for Gordon Brown.

 

leaders debate Sky the sun gordon brown

 

In September 2009, Sky TV launched a petition for a televised leaders’ debate.

We, the undersigned, support the campaign for a leaders’ debate.

Sky News has launched a national campaign calling for a live television debate as part of the General Election, the first of its kind in Britain.

John Ryley, the head of Sky News, has written to the Prime Minister Gordon Brown, Conservative leader David Cameron and Liberal Democrat leader Nick Clegg to invite them to take part.

He told them faith in politics and politicians has been shaken, and a debate during the forthcoming election campaign would offer a unique opportunity to re-engage disillusioned voters.

“There is a chance here, not just to do something that has never been done, but to energise an electorate, to reconnect with the millions of people who have been alienated by politics and the way it is so often covered, to achieve something that is truly democratic,” Mr Ryley wrote.

Sky News is calling on readers and viewers who support the campaign to sign the online petition here.

 

This was supported by Sky News’ Adam Boulton telling Sun readers that “the people want it, politics needs it and Gordon Brown should grab the opportunity with both hands.”

Such are the facts.

Posted: 5th, May 2017 | In: Reviews, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0


Madeleine McCann: most of the British Press ignores the 10th anniversary

Ten year ago today Madeleine McCann was reported missing. Today the media marks the unhappy truth that a decade of reporting, fund-raising, investigating and watching has added not a single new fact to the original report: child vanishes. This is a round-up of the anniversary’s reporting. It’s a the usual mixture of speculation, name-calling and gawping.

 

madeleine mccann newspapers

 

Daily Mirror (front page): “As the McCanns mark 10 agonising years without their Maddie, how can Portuguese police keep being so vile”

Are feelings of paramount importance when investigating what happened to an innocent child? The Mirror’s front page promises more on pages 13 and 17.

Page 13: We see Madeleine McCann holding tennis balls. She is “THE LOST GIRL”. The headline tells us: “Portuguese cops: Brits’ search for Maddie is a waste of £11m.”

Is that an opinion exclusive to former Portuguese police officer Carlos Anjos, who says the the theory that the child was taken dying a burglary is “absurd”?  He states: “Not even a wallet disappeared, no TV disappeared, nothing else disappeared. A child disappeared.”

Is that “vile”? Isn’t it just a statement of fact? Reading on we are told that Kate and Gerry McCann will attend a prayer service in Rothley, Leicestershire. We get to read a “leaked” 2010 Home Office report, which says: “The McCanns acknowledge a distinct lack of trust between all parties.”

We read of “more bile” from another former Portuguese policeman, this time it’s Goncalo Amaral, who appeared on the telly to tell viewers that the child could have been cremated. He says: “Three figures went into the church. They had a box. It is possible the child’s remains were in the box and cremated a well.” Can he prove his theory? Clearly not. But we get to hear Amaral’s opinion, and we are told how to read it.  It is “vile”. It is full of “bile”. It is a “snub”. It’s speculation. There’s been a lot of that.

Page 17: “Fresh hell adds to Maddie pain.”

Alison Phillips uses her column to record “another agonising anniversary for the McCann family”. She spots the “slug-like” Amaral. She says the chances that the parents will be reunited with Madeleine are “less likely than ever”. Having told of the parents’ hurt and suffering, Phillips says: “Yet as the family mark 10 agonising years without Maddie today, how can some Portuguese cops be so cruel?” Amaral has been “airing his ludicrous claims about her disappearance.” He’s been on “local” TV in Portugal.

On May 10 2007, the Mirror produced “6 THEORIES” of its own. They were: “PAEDOPHILE GANG”, the “LONE PAEDOPHILE”, the “JEALOUS MOTHER”, Madeleine wandering off and “DROWNED”, the “OPPORTUNIST PAEDOPHILE”, the “CHILDLESS COUPLE”.

They never did get to the burglar theory.

Phillips returns to Amaral’s appearance on the TV, where he was “again pointing the finger at Maddie’s parents”, making “ludicrous claims about her disappearance”. Phillips wonders: “Why the Portuguese broadcasters give him airtime is a total mystery”. For those of you missed the show, the Mirror helpfully transcribes parts of it. Why a British newspaper gives him front-page coverage is a total mystery. Phillips says Anjos and Amaral could do “everyone a favour…by keeping their opinions strictly to themselves.” Even if it does give a columnist one less thing to write about.

She then notes – get his  – “…these men know every smear or suggestion will be lapped up and repeated by sickos and saddos on social media.” There are some nasty sods on twitter and Facebook. Perish the thought that the mainstream media would stoop do low as to point the finger and whisper.

Daily Star (front page): “MADDIE: Parents Kept Info From Cops.”

The story begins:

“Madeleine McCann’s parents withheld information from police that had been gathered by private investigators hunting for her, says a Home Office report. The couple believed their treatment by Portuguese police was ‘inhumane’.”

Page 9: “Maddie’s parents did not trust them”

Jerry Lawton writes that the parents “did not truth detectives handling the case after they were declared suspects… Though the couple’s ‘arguido’ status was lifted in 2008 and the case archived as unsolved, the McCanns withheld details unearthed by their private eyes from both them and their local Leicestershire  force , the report states.”

Daily Express: nothing. Not a single word is published on the child who has featured on the paper’s cover many times.

Telegraph (page 23): Allison Pearson says it is “miracle” of faith and fortitude that the McCanns are still together. She then embarks on a ‘Maddie & Me’ story:

My own children were small when she was taken and, for a while, my son was obsessed with her. I had to answer endless questions. “No, they didn’t find her yet, sweetheart. Yes, it’s very sad. No, a bad man will not take you. Because Mummy and Daddy will keep you safe, that’s why.”

In the past decade, how many parents have mentally run the “Madeleine safety test” before daring to leave their children even for a moment? It’s no consolation to the McCanns, but that may be her lasting legacy.

The Sun (page 6): “MADDIE BRUSH’S RERURN”

“A hairbrush belonging to Madeleine McCann has been returned to her parents on the tenth anniversary of her disappearance.”

Are the two moments linked, the brush’s return and the anniversary? Surely this isn’t some kind of macabre tribute?

The brush was in the possession of Danie Krugel, a private investigator. It was “handed” to the ex-cop after he offered to help the search for the the child. The McCanns spokesman, Clarence Mitchell, says: “Gerry did give a hairbrush to Mr Krugel at the time to assist in his work. He eventually returned to  South Africa and the hairbrush slipped their minds. But they were delighted to get one of Madeleine’s possessions back.”

The paper goes on to refer to Amaral and his “vile suggestion Madeleine’s body had been frozen before being cremated”. Mitchell says the claim is “deeply offensive”.

Daily Mail (Page 31): “McCanns fell out with Portuguese and UK police”

Madeleine McCann’s parents fell out with both the Portuguese and British police investigating her disappearance, a leaked report revealed today. Gerry and Kate McCann’s relationship with detectives became so poor that they refused to share information dug up by their own private investigators.

A Home Office report ordered by then Labour minister Alan Johnson before the 2010 election shows that the couple’s ‘turbulent relationship’ with police led to a breakdown in trust.

It says that the McCann’s felt badly treated by the Portuguese authorities who closed the investigation into Madeleine’s 2007 disappearance.
But when the Met Police came in they then fell out with police in Praia de Luz – and later the McCanns too, the report says.

 

madeleine mccann theories

 

The Mail says its report is rooted in a Sky News scoop. Over on Sky, alongside a story on – yep – 6 theories on what happened to Madeleine McCann, we read:

The revelations are contained in a report ordered by the then Home Secretary Alan Johnson who wanted to know if it was worth getting Scotland Yard involved after Portuguese officers closed their first investigation. The report said: “It is clear that from the beginning the McCanns felt there was a lack of clarity and communication on the part of the Portuguese police. Despite the involvement of British consular staff, they were, by their own accounts, left for long periods without any updates or communication with the investigators. They state they were taken to the police station on more than one occasion and then left for hours waiting to speak to someone who never materialised.

“They describe this situation as inhumane, with no real consideration for their emotional and physical wellbeing.”

The report, written by the Child Exploitation and Online Protection Centre, also said too many UK law enforcement agencies had rushed to help and caused chaos, and that frequent criticism of the Portuguese investigation led to accusations the UK was acting like “a colonial power”.

The report said: “Clearly, the McCanns have had a turbulent relationship with both Portuguese and UK law enforcement. They now openly acknowledge that there is a distinct lack of trust between all parties.”…

The report said: “It is clear that the McCanns and the private investigators working on their behalf have gathered a large amount of information during the course of their enquiries. This information does not appear to have been shared fully with the Leicestershire constabulary or the Portuguese authorities.

“It is imperative that they are encouraged and persuaded to share this information.”

What happened to Madeleine McCann? She vanished. And that’s the sum of the facts.

Posted: 3rd, May 2017 | In: Broadsheets, Madeleine McCann, Tabloids, TV & Radio | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0