Anorak

daily mail | Anorak

Posts Tagged ‘daily mail’

World Cup Watch: Daily Mail singles out Sterling for criticism

Raheem sterling england colombia

Raheem Sterling is rubbish in the Daily Mail

 

Did you know Manchester City and England striker Raheem Sterling has not scored for England in 1000 days? It’s a fact Matt ‘Statto’ Lawton wants to share with his Daily Mail readers. Sterling could have scored last night as England defeated Colombia on penalties to progress to the World Cup quarter-final but he was “hooked” off after 88 minutes. Sterling was replaced by Jamie Vardy, who in the Mail’s all-important “Jamie Redknapp’s Big Match Ratings” scores 6.5 – the same as Sterling gets. Sterling was not the worst England player on the pitch according to Redknob. He scored higher than Kyle Walker (6), Deli Alli (6) and Ashley Young (6). But why does Sterling feel the hatchet between his shoulder blades and the rest do not?

And what of Eric Dier’s scoring a 7? He had a “pass completion rate of less than 25 per cent in his first 24 minutes on the pitch” (source: Martin Samuel, Daily Mail) and was “ordinary” against Belgium. He did score in the penalty shoot-out, a shot that was a “bit scuffed and [David] Ospina got a hand to it”. But there he is on the Mail’s back page “The Coolest Man in Moscow”.

 

Raheem sterling england colombia

Sterling was “dangerous” in the Daily Mirror

 

He was cool? No. In the Mirror, Dier says he was “nervous”. Andy Dunn says “Sterling at least remains one who can dash past a defender, take a risk, create splash of chaos”, factors described as “rarities” in a game big on “chaos”. The Mirror gives Sterling a 7 – the same as Pickford, Trippier, Henderson and Kane. Only John Stones with 8 scores higher. Sterling was “dangerous”.

 

Raheem sterling england colombia

The Sun

Raheem sterling england colombia

The Sun says Sterling was “lively”

 

Over in the Sun, Sterling gets a 6. That’s a higher mark than Lingard and Henderson, and the same as Pickford, Walker, Young and Dele. The Sun says Sterling was “slippery and lively” and “darting”.

 

Raheem sterling england colombia

Sterling is “lively” in the Daily Express

 

In the Express, “lively” Sterling who “caused  Colombia all kinds of problems” scores a 7 – that’s more than Pickford, Stones, Maguire, Henderson, Dele and Young. Only Harry Kane (8) scores higher.

So why is Sterling derided in the Mail? Has the Mail got a problem with Sterling?

It’s been while since Sterling scored in an England shirt, his last goal coming on 9th October 2015. But only Sterling gets compared to a “mascot” and a “jockey” in the Mail. No other player is so diminished.

Posted: 4th, July 2018 | In: Back pages, Key Posts, Manchester City, Sports, Tabloids | Comment


Gorleston beach death: bouncy castle trampoline pops in average heat

bouncy castle gorleston

 

There’s “horror in the heat”. The Star leads with news that a young girl died when a bouncy castle “exploded”. The four-year-old was “catapulted” by the force of the exploding blue inflatable. “Dozens” watched as paramedics tried in vain to save the life of the girl in the ‘Bounce About’ play area on Gorleston beach, near Great Yarmouth, Norfolk. Or as the Mirror leads: “Tot killed by exploding trampoline.”

What was it: an inflatable or a trampoline?

The Mirror says the child was tossed 30 feet into the air when the “trampoline exploded in the searing heat”. Was the heat a factor in the horror? A witness says it was the “most horrific” thing they had ever seen. It sounds horrendous. Another says: “I’m sat next to the bouncy castle when it just popped.” Another says the girl was thrown “about 20 ft into the air”.

 

great yarmouth bouncy trampoline

 

The witnesses says the castle “popped” and the girl was thrown 20ft into the air. The tabloids says the trampoline exploded and the heigh was 30ft. A child dies on a day out and for some news sources that’s not enough.

As for the heat being a factor in the horror, we only hear the owner of the inflatable castle / trampoline say “he believed the intense heat caused  the explosion”.  Maybe. But the heat sounds more like the trigger than the cause. The owner, identified as Curt Johnson, is then quoted: “It is very upsetting. An inflatable trampoline exploded  because of the heat and that is all I know… It is quite shocking.”

As for the “searing heat”, well, the Mail says temperatures reached 73F. Not all that hot for a summer’s day, then.

An investigation is underway…

Posted: 2nd, July 2018 | In: News, Tabloids | Comment


Gosport Scandal: killing the old is easy but facts are hard

Dr Jane Barton’s is the face we are getting to know. The Mail leads with the demand “PUT HER IN THE DOCK”. On what charge? The Express demands “justice for hundreds killed by ‘Dr Death'”.

 

Dr Jane Barton

 

Dr Jane Barton

 

Dr Barton, dubbed ‘Dr Opiate’,  is “blamed” for failings that costs up to 650 lives  at Gosport Memorial Hospital. The dead were aged 62 to 99. the saying is true: if you want to be invisible, go grey.

A report “accused” Dr Barton of “giving patients powerful drugs they did not need”. The number of dead is staggering: 456 people died after being prescribed opioids “without medial justification”; the records of 200 more have gone missing. The Mail guesses that “they probably suffered a similar fate”.

Who needs fact when you’re talking about life, death and justice?

 

Dr Jane Barton

 

Dr Barton worked at the hospital between 1988 and 2000. The deaths making news occurred between 1987 and 2001. The report by the former Bishop of Liverpool James Jones does not mention her alone. His report is, says the paper, “scathing” about senior consultants, nurses, pharmacists and managers at the Hampshire hospital. None of them are pictured in any newspaper.

The dead have been the subject of reports, three police investigations, two reviews by medical bodies and 11 inquests. Nurses raised concerns decades ago. And not a single criminal charge has been levelled at anyone. The word conspiracy is flung around. Its reach extends to scores of people. But is it valid?

On pages 6 to 11, Mail readers hear more of the “deadliest coverup”. One fact seems notable above others: in 2010 the GMC found Dr Barton guilty of misconduct and that she prescribed “potentially hazardous” amounts of drugs. She retained her licence to practice medicine. The Mail says she was made the subject of sanctions, one being that she could not prescribe opiates for three years. In March 2010 Dr Barton retired on a “fat” pension.

 

Dr Jane Barton

“Murder.” Who mentioned murder?

 

We’re not being invited to sympathise with Dr Barton. But what we crave are facts. But the papers can’t get the most basic of those right. The Mail says Dr Barton is 69. The Sun says she’s 70. The Mail says she is in Menorca. The Express says she’s in Majorca.

 

Dr Jane Barton

The Express: Barton is 69 in Menoca

 

Dr Jane Barton

The Sun: Barton is 70

 

Dr Jane Barton

The Mail: Barton is 69 in Majorca

 

It’s worth noting that Dr Barton has not been charged with any criminal offence – ever. But you know who has…  Yep. Dr Harold Shipman.

 

Dr Jane Barton

 

Barton Shipman

 

Dr Jane Barton

 

Such are the facts.

Posted: 21st, June 2018 | In: Key Posts, News, Tabloids | Comment


Spurs striker Kane in heartbreaker horror

harry kane daily mail

 

The Daily Mail is not alone is praising Harry Kane, the Spurs and England footballer. His bare chest fills the Sun’s back page. “Everybody loves Harry,” says the Mirror on its. But only in the Mail is there a focus on Kane’s looks. Over pages 10 and 11, David Jones and Sarah Rainey gells readers that Kane is -“Shock horror!” – a footballer “England can be proud of”.  His list of accomplishments are headlined:

  • no tattoos
  • polite
  • patriotic
  • engaged to his child his sweetheart

And handsome. “What a heartbreaker cooed one devoted fan on twitter.”

 

harry kane daily mail

 

They did? Sort of. A search on twitter delivers this:

 

 

 

No-one called Kane a heartbreaker on twitter.

Posted: 20th, June 2018 | In: Back pages, Sports, Spurs | Comment


Ant McPartlin, monstered Lisa and the blonde ‘rock’ who saved telly

Ant MacPartlin’s drugs habit and drink-driving have kept the papers busy. And now we read about his lover, one Anne-Marie Corbett, a 42-year-old married mum-of two. She used to work as a personal assistant to Ant and his wife Lisa. All tawdry and predictable stuff: married TV star takes drugs, drinks too much and shags blonde. But what’s interesting is how the tabloids are taking sides. You can tell which side they are on – Ant: the one who might give you interviews, sell newspapers and secure TV exclusives; or Lisa: the woman who won’t.

The Sun is Team Ant. Describing Anne-Marie as Ant’s “rock”, the Sun produces these photos of the trio:

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

The Rock and the Hard Face. Ann-Marie is “upset” says the caption. Poor Anne-Marie.

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

The photo the Sun chose to show of Lisa, who is not a drink-driver, has not taken drugs and has not been comforted by another

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

The happy couple – look how happy Ant is. And we want him to be happy. He’s on the telly.

 

The Sun also adds that “blazing rows over his £62 million fortune have made it [divorce] increasingly acrimonious”. His fortune? Not their fortune? Childhood sweethearts Ant and Lisa have been married since 2006. This is about Ant and us continuing to like him. Good old Ant:

 

ant mcpartlin divorce

Good old Ant sharing his money with his wife. Waddaguy!

 

The Mirror leads with news that Lisa “suspected” Ant was with Ann-Marie “months ago”. Poor Lisa. Let’s take a look at her:

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

Page 5 family – Lisa looks pretty good

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

Lisa Armstong in “torment”

 

ant mcpartlin anne-Marie Corbett

The hard-faced blonde

 

The Mirror says Lisa and Anne-Marie were “pals”. Anne-Marie split from husband Scott in October last year. But that has nothing to do with Ant, say “insiders”. Perish the thought. Ant and Lisa broke up “10 months ago” –  “long before he started dating his new love”. Ten moths ago was September 2017.

Over in the Mail and Lisa is looking happy. Ant is looking happy. Anne-Marie is wearing a “blue summer dress… with a plunging neckline, wedge heels, red lipstick and a Lulu Guinness tote bag”. She looks “glamorous”. The Express says Anne-Marie wore her “blonde hair loose”.

The final words is with an “insider, who tells the Express that Ant “could decide to to return to I’m A Celeb. That’s how far  things have changed thanks to Anne-Marie”.

Rejoice! Ant is happy. The show will go on.

 

Posted: 20th, June 2018 | In: Celebrities, Key Posts, Tabloids | Comment


Tea towels you keep forever linked to food poisoning

Your tea towel is killing you. Maybe. The Daily Mail says “repeatedly using an old one could help to spread food poisoning“.

 

 

It’s said much the same thing many times.

“A 2015 study by Kansas State University found that, surprisingly, tea towels were the most contaminated surface during food preparation, fast becoming covered in bugs that can cause food poisoning” – 30 Jan 2018

The Mail says “make sure you sue a fresh tea towel“.

 

daily mail scare tea

 

Professor Hugh Pennington, Emeritus professor of bacteriology at the University of Aberdeen tells readers on 11 August 2015: “In my house, all the dishes and cutlery are dried with disposable paper towels, as tea towels pick up bugs after more than one use.”

daily mail

 

But on 7 December 2010, the Mail told us: “PS WHY YOU CAN KEEP TEA TOWELS FOREVER…

Such are the facts…

 

Posted: 11th, June 2018 | In: News, Tabloids | Comment


Prince Andrew and Sarah Ferguson reunited in Mirror and Mail cut and paste disaster

The Mirror is promoting an auction of photographs by “royal snapper” John Scott, who died in 1986. The paper omits to mention where the auction is talking place – you can buy them at Cornwall auctioneer David Lay. But it does lead with a group phots that features “Fergie met Andy…possibly for the first time”. The Mail says is “the moment a young Fergie fixed eyes on Andrew”. No it isn’t. Not unless Sarah Ferguson, for it is she, was boss-eyed.

The paper trills: “A smiling Sarah Ferguson is clearly impressed by Prince Andrew as she claps eyes on him for the first time  in the early 1970s.” Ferguson is described as being “very young” at the time. It was the summer of 1970. Fergie and Andrew was 10 – although the Mirror and Mail say they were “about 12”. The Mail also says they are both 10.

The Mail is clueless:

fergie andy

 

sarah ferguson andrew first meeting

 

sarah ferguson andrew first meeting

 

Having told readers this was not the first time Sarah met Andy, the Mail wonders, er, if it was:

 

sarah ferguson andrew first meeting a

Daily Mail: question asked; question answered

 

The tin lid on the utter balls is when you realise that she isn’t looking at Andrew – who isn’t looking at her –  but towards Lady Sarah Armstrong-Jones.

The Mirror: the peril of copying a Press Release

 

Such are the facts.

Posted: 6th, June 2018 | In: Key Posts, News, Royal Family, Tabloids | Comment


Spurs kill Pochettino’s dream to manage Real Madrid

Spurs manager Mauricio Pochettino has been talking about Real Madrid. He told us he’d have to listen if the Spanish club offered him the manager’s job. He gave Real a heads up about Spurs chairman Daniel Levy, saying the tough negotiator “bites”. Now the Mail says “Pochettino was, for all intents and purposes, offered the vacant manager’s job.” And: “He turned his back on his dream, knowing it would lead to questions over loyalty.”

That’s Pochettino who cut short his Southampton contract to manage Spurs.

The Mail then hammers home its point that Pottechino rejected Real not because he didn’t want the job, rather because he is principled:

Mauricio Pochettino rejected the chance to become Real Madrid’s next manager because he didn’t want to labelled a mercenary.

And:

Pochettino was offered the vacant position after Zinedine Zidane’s (right) departure.

Says who?

But sources claim the Argentine turned his back on a dream switch to Real, knowing such a move would lead to serious questions over his loyalty.

What sources? The Mail mentioned none.

Knowing chairman Daniel Levy would rebuff any approach from Spain, Pochettino knew he would have to force the issue if he wanted the Real job. It’s now apparent that Pochettino was unwilling to risk his reputation, fearing his integrity would suffer an irreparable blow.

It all reads like a PR missive. Only yesterday Guillem Balague was talking. The Spurs manager had been on a trip to Spain to plug his new book, Brave New World: Inside Pochettino’s Spurs – by Guillem Balague. Balague said Levy had scuppered any hope Pochettino had of managing Real. Now we get “sources” telling us that Levy and the manager’s conscience ended Pochettino’s “dream”.

Words from Real Madrid: nil. Facts to support the sources claims: nil.

PS: Real Madrid usually get their man. 

27 Jun 2012: Tottenham’s Gareth Bale signs new four-year contract.

23 May 2013: “Gareth Bale to sign new Tottenham contract worth £150,000 a week” (Guardian)

1 September 2013:  Gareth Bale agreed a £300,000 per week to join Real Madrid.

It’s not over yet. Everyone has their price at Spurs.

Posted: 5th, June 2018 | In: Back pages, Sports, Spurs | Comment


Chelsea owner Abramovich is not dead

CHELSEA FC owner Roman Abramovich is “BANNED FROM UK”. Well, so says the Daily Star. And it’s wrong. He’s just “faced delays in renewing his UK visa” the BBC “understands”. No that the Beeb knows much about the Russian billionaire who wasn’t at Wembley to see his investment win the FA Cup. This is its story in a nutshell:

Asked about the visa, Security Minister Ben Wallace said: “We do not routinely comment on individual cases.” Mr Abramovich’s office said it does not discuss personal matters with the media. Reports suggest his investor visa expired three weeks ago.

 

roman abramovich visa

 

Apropos of nothing much, the BBC then adds: “He is believed to be close to current Russian President Vladimir Putin.”

Whatever anyone suggests and believes, the Star is happy to go out on a limb and scream on Page 7: “ROMAN TOLD: YOU’RE NOT WELCOME ANY MORE.” But just one line in and the bold statement is undone as the Star says Abramovich’s visa has “reportedly run out”.

It all promised so much. What football fan was not smirking and mentally counting the seasons as Chelsea, shawn of Russian money, slide to those pre-Roman days of lower-league football and in-fighting. Not that a club’s overseas-domiciled owner needs to be a fan nor show up to games – see Man City, Man United, Spurs, Arsenal and Liverpool. But Chelsea is Roman’s alone. It’s a one-man empire. “What happens if he suddenly dropped dead, as Russian oligarchs have been known to do?” muses the Daily Mail. Dunno. Maybe a family man wily enough to be a billionaire has thought about that made plans?

 

roman abramovich visa

 

roman abramovich visa

 

He’s not dead. He’s “stranded in Russia,” says the Express. It adds that Roman “could become the first major casualty of the tensions since the Salisbury nerve agent attack on Sergei Skripal and his daughter Yulia in March.” Of maybe, you know, he could not.

The Sun makes the link between poison and footy overt in its headline: “Chelsea owner stuck in Moscow after poison row.” But there’s no link between the two things. The headline might just as easily say: “Chelsea owner escapes Wembley bore-fest.”

It’s “Roman’s own goal” in the Mirror. Roman news shares a page with the story “Cut off dirty money, MPs plead” – “Fresh sanctions on Vladimir Putin’s cronies will be urged today to stem ‘dirty money’ harming UK security.” No suggestion whatsoever Abramovich has down anything wrong – other than fund Chelsea, the club that since his investment in 2003 have won 15 trophies. And that’s unforgivable, of course. Still, if could have been worse: he could have bought Spurs.

Posted: 21st, May 2018 | In: Chelsea, News, Sports, Tabloids | Comment


Meghan’s spare wedding dress cost £100,000 (or not)

Thomas who? Thomas Markle… Anyone? Having rolled over Megan Markle’s father, the news cycle gets to focus on the honeymoon and the dress. Not that the new Duchess of Sussex’s dress was a surprise to Daily Mail readers who on April 4 got a sneak peak of her walk-on look. Rebecca English told us:

EXCLUSIVE: Meghan’s £100,000 wedding dress revealed: Royal bride will wear hand-stitched, beaded design made by British couturiers Ralph & Russo (and paid for by Prince Harry’s family)

 

daily mail meghan dress

 

The price then doubled. And the designer changed their name. Although no longer an “exclusive”, the story remained a revelation: “Givenchy’s Clare Waight Keller has been revealed as Meghan’s wedding dress designer.” There had been lots of “speculation” –  surely “exclusives”? – with with “Ralph & Russo hotly tipped”:

 

 

meghan dress daily mail

 

 

But if it’s guff you’re after, step forward and take long obsequious bow, Robin Givhan, who writes in the Washington Post:

…what was most noticeable were all the things that the dress was not. It was not a Hollywood red-carpet statement. It was not a Disney-princess fantasy. It was not a mountain of camouflaging tulle and chiffon.

The dress, designed by Clare Waight Keller, was free of extravagant embellishments. It was not covered in yards of delicate lace. It did not have a single ruffle — no pearls or crystals. Its beauty was in its architectural lines and its confident restraint. It was a romantic dress, but one that suggested a clear-eyed understanding that a real-life romance is not the stuff of fairy tales. The dress was a backdrop; it was in service to the woman.

Weekend in Blackpool, right?

Posted: 19th, May 2018 | In: Fashion, News, Royal Family, Tabloids | Comment


Meghan Markle: darts walk-on girls and The Naked Rambler should get the nod

As Meghan Markle straps an inflatable bellend to her neck and brandishes Harry’s loyalty card for for the mother of all hen nights at SophistiCats night club, the papers all lead with the “sad” announcement that her dad, the much-maligned Thomas Markle, will no be walking her down the aisle. Who will is the matter of heated debate, the smart money being on the her mother, darts walk-on girls, Naomi Campbell, the Naked Rambler and Ian Botham, should he be seeking a new sponsorship role: it’s £1000-a-yard for charity. (TV executives, call me I have ideas – Sue Perkins presents The Hard Yards, a pro-celebrity walk down the aisle.)

 

the sun markle harry sex

The Sun plan for the next generation

 

Anyhow, California-gal Meghan stuffed in a plum and issued a statement via the Kensington palace twitter feed: “Sadly my father will not be attending our wedding. I have always cared for my father and hope he can be given the space he needs to focus on his health.” Shades of Adrian Mole’s mother saying she’s “fond” of him. Harry has never met Thomas. But “nothing’s going to spoil our big day,” thunders the Daily Mail’s lead headline – although you’d imagine a few of the paper’s hacks will give it a whirl.

In the Sun there’s lots of gush about Meghan being a “silver-lining girl”as the paper joins “fans” sleeping on the streets of Windsor. Best not get there too early, mind, lest the police give you a kick and move you on. The homeless and rough sleepers have been swept from the town’s streets. “Crazy Corner” looks like the “Calais Jungle”, says the Sun’s man on patio furniture. But there’s no Lily Allen, just people like Skye London  – “People call us mad. Well, we are mad but we always gets the best seats” –  and Terry Hunt – “I’ve been doing this since I was four. I’m at every wedding and outside the hospital at every birth.”

Posted: 18th, May 2018 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment


Thomas Markle should profit from Meghan’s wedding like the Royals do

The Daily Mirror picks up the story which first appeared in the Mail on Sunday – the one about Thomas Markle allegedly earning a few quid by posing for photos which can be sold to the Press. Thomas is, of course, Meghan Markle’s father, and when he’s not being door-stepped by Mirror reporters, he’s getting on with his own life. But his alleged staging of a set of photos with British photographers has upset the tabloids, who presumably wanted their men in the bushes to shoot pics of Thomas being a “virtual recluse” for less and syndicate them for more, packaging the album as “The Royals DO Deserve Privacy”, “Has Meghan Inherited Her Dad’s Fat Genes?” and “How Did Thomas Markle Afford A Five-Star Holiday To Thailand?”

 

thomas markle photos newspapers

 

The paper quotes the father-of-the-bride’s son, also called Thomas, who apparently said: “He’ll apologise sincerely to Meg.” Why? The Royal Family are often caught guffing out photos of their lives and their children, including ones taken by Kate. The no-expense spared PR drive that frames Harry, Kate and Wills as a trio of caring, down-with-the-proles workaholics is not just about us loving absurdly entitled, wildlife slaughtering billionaires when they’re between private islands and ski lifts, but the Royals being able to carry on after Her Majesty waves her last and we’re invited to defy gut feelings and nature by looking up at Prince Charles and Camilla. Princess Diana left such a stain on The Munsters that our view is being directed over the crowns of the two people that cheated and lied to the Windsors’ brood mare, falling instead on her children and Kate.

 

thomas markle photos newspapers

 

The Standard updates the story by leading with news that Markle’s half-sister is to “blame” for Thomas’s “fake pictures”. “The bad press over my father doing staged photos is my fault,” says Samantha Grant – who is not invited to the wedding. No. It isn’t. The bad press is over the scurry for post-wedding stories, when the Markles become old hat and we crave scandal and division over “love at first sight” tedium and a marriage”destined” ever since Meghan tried on a Disney Princess outfit when she was five and Charles fancied the Three Degrees. Although the Standard does deliver a two-page feature on the “unlikely love story” of an “ambitious girl from LA” and – get this – “the rebel prince”. Oh, do the other one. The only rebel Prince in recent memory was Edward VIII, formerly a Prince of Wales, who rather than merely pratting around dressed as a recreational Nazi, wore the authentic garb and politics of the Herrenvolk; and married a woman with two living ex-husbands who referred to staff as “lazy, thriving niggers”; and advised Britishers to survive the war on roasted terrapin. Harry’s less rebellious than a weather cock.

 

thomas markle photos newspapers

 

And, reportedly, Grant is here to help stir the pot. She’s rumoured to be penning a rift ‘n’ tell called The Diary of Princess Pushy’s Sister. “The media can be so cruel,” Grant is quoted by the Daily Star. But at £15 a pop with serialisation rights, a book packs a bigger whack.

 

thomas markle photos newspapers

 

Note: The Daily Mail vowed on 8 September 1997, eight days after the death of Princess Diana:

Mail leads the way in banning paparazzi pictures.

The proprietor of the Daily Mail, Mail on Sunday and Evening Standard announced last night that his papers will not in future purchase pictures taken by paparazzi Viscount Rothermere, chairman of the Daily Mail and General Trust plc said: ‘I am, and always have been, an admirer of Diana, Princess of Wales, and nagged my editors to protect her so far as they could against her powerful enemies. In view of Earl Spencer’s strong words and my own sense of outrage, I have instructed my editors no ‘paparazzi’ pictures are to be purchased without my knowledge and consent.’

Such are the facts.

Posted: 14th, May 2018 | In: Key Posts, News, Royal Family, Tabloids | Comment


Prince Harry can’t recall meeting Meghan’s dad Thomas in Toronto?

Time to catch up with Thomas Markle, Meghan Markle’s dad. The Mail says the “virtual recluse” has still to meet Prince Harry. In the build up to the wedding, the Queen will be hosting a do at which Thomas will meet Her Maj and the rest of The Munsters. “Remarkably,” says the Mail, “it will be the first time that Prince Harry will meet his fiancee’s father.”

Aside from Thomas Markle being anything but a recluse, the Mail might care to note on January 4th 2017 we read that Thomas and Harry met in Toronto a while back. And where did we read that news? In the Mail:

 

thomas markle daily mail

 

Such are the facts.

Posted: 7th, May 2018 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment


Transfer balls: Fekir news and Klopp’s Dembele to Liverpool confession

Is the job of a journalist to talk truth to power or to spin a story from ether? The BBC says Liverpool manager Jurgen Klopp “admits he would be interested in Barcelona’s Ousmane Dembele became available”. Admits? It’s a confession that also interests the Sun, which declares: “‘NOW I’M INTERESTED’ – Ousmane Dembele: Liverpool boss Jurgen Klopp admits interest in transfer for Barcelona star.”

Lots of admitting from Klopp in his admiration for a player who joined Barcelona from the German’s former club Borussia Dortmund for £135m.  Says the Sun:

…Dembele has been linked with a move away and Klopp got the ball rolling on a deal when asked, after his side’s disappointing loss to Chelsea, that he will be bidding.

It was during the post-match press conference that Klopp was asked about transfers. Had Liverpool signed Lyon captain Nabil Fekir for £60m? “During the game, we agreed a deal?” said Klopp. “I would be surprised about that to be honest. No comment.”

How about Barcelona’s Ousmane Dembele?

“Who was the second name? Dembele? Oooh, is he on the market? Now I am interested!” said Klopp. “I never comment on transfer rumours. I have already said much more than I usually do.”

Klopp laughed off the questions. But tbis is how it a reported in the Mail, Mirror and Express:

Daily Mail: “Jurgen Klopp keen to bring in Barcelona £95m flop Ousmane Dembele.”

Daily Express: “LIVERPOOL boss Jurgen Klopp has confirmed he would love to sign Barcelona star Ousmane Dembele.”

Daily Mirror: “Liverpool ready for talks to sign Barcelona star Ousmane Dembele”

Total balls.

Such are the facts.

 

Posted: 7th, May 2018 | In: Back pages, Liverpool, Sports | Comment


Right-wing tabloids use Piers Morgan’s impotent tool to bash Diane Abbott

As the Government inches towards its removal targets for people unsuited to their environment – farewell, Amber Rudd – the Press look around for the next scalp. They spot Diane Abbott, the Labour shadow home secretary. The Sun thunders “DIANE DISASTER “, zooming in on Abbott’s “car-crash interview” with TV’s Piers Morgan. Lest the paper’s position be unclear, it adds: “The disastrous interview came after the resignation of Amber Rudd as Home Secretary.”

Says the Sun:

Pressed on the [illegal immigration] issue, Ms Abbott refused EIGHT times to lay out exactly what her solution would be if she got into power.

As ever, the non-event on mid-morning telly between Paxman-lite and Blinky hits Twitter:

 

 

The Mail analyses the facts.

Diane Abbott refuses SIX TIMES to say what SHE would do with illegal immigrants in her latest car crash interview

We know journalists are rubbish at sums but surely the Sun and Mail can decide if Morgan repeated himself 6 or 8 times? (The Mirror says it’s 6.) You can watch the video of the chat if you can stand it – but you might wonder if repeating the same line of questioning is more vainglorious balls than an actual attempt to get an answer. But the poor questioning and the non-answer gets the headlines – no fewer than three times on the Daily Express website:

STORY 1: “What is Labour immigration policy? Piers Morgan frustrated as Diane Abbott fails to answer”

STORY 2: “‘You couldn’t give me a straight answer’ Morgan hits back at Abbott after fiery TV clash”

STORY 3: “Piers Morgan Twitter: Good Morning Britain star continues HEATED debate with Diane Abbott”

Good to see the country finally having a sensible debate on immigration – not.

Oh, go on, here it is.

 

Posted: 30th, April 2018 | In: News, Politicians, Tabloids | Comment


Daily Mail: not knowing what gives you cancer gives you cancer

daily-mail-cancer

 

Lots of people wrongly believe things like stress, electromagnetic frequencies, microwave ovens, GM foods and drinking from plastic bottles cause cancer. A study in the European Journal of Cancer, by a team from University College London (UCL) and the University of Leeds surveyed 1,330 people in England. Lion Shahab, from UCL, tells media: “People’s beliefs are so important because they have an impact on the lifestyle choices they make.”

Where do people get the idea that all manner of stuff gives you cancer – that disease the slack-jawed and mentally negligible tell us people “battle” (BBC)  and “Stand up to” (Channel 4)?

 

daily mail cancer

 

The Daily Mail has seen the research and tells its readers:

Do YOU know what increases your cancer risk? An alarming number of people believe in fake causes – and don’t know about the real dangers…

What are the real dangers?

…many people are still confused about risk factors, despite vast sums being spent on public health education campaigns.

A sizeable minority of the public either fail to appreciate the significance of known risk factors or hold unfounded beliefs about possible causes, such as using mobile phones or being near overhead power lines.

 

daily mail cancer

 

daily mail cancer

 

Who to blame for what the lack of knowledge? The Mail warns, “people increasingly getting their news from social media – sometimes from unreliable sources (so-called ‘fake news’).”

Some read the Daily Mail.

Like this – The Daily Mail’s A-Z of Things That Give you Cancer.

Posted: 28th, April 2018 | In: Key Posts, News, Tabloids | Comment


Manchester City’s Raheem Sterling Deserves To Starve

Young gifted and black, Manchester City and England striker Raheem Sterling is a top athlete. But for some reason, he gets singled out for attack. In today’s diatribe, the Mail watches Sterling eat and finds reason to be upset by it. The story is headlined: “Raheem Sterling treats himself to a spot of breakfast after missing out on being crowned Young Player of the Year the night before at PFA awards.” Sterling came third in the poll, losing out to his Man City teammate, the German tyro Leroy Sane.

 

raheem sterling PFA daily mail

 

We don’t get to se what car Sane drove to breakfast the next day, but we are told about Sterling who “was seen in his £120,000 Mercedes G Waggon in Alderley Edge, Cheshire”. Seen? Driving his own “pimped out” car. The car is black and boxy.

The story seems to have been altered to make it look only slightly less weird. It looks like it originally ran:

Raheem Sterling treats himself to a spot of breakfast despite missing out on being crowned Young Player of the Year the night before at PFA awards.

He ate despite losing an award? He really is shameless and lacking in human decency.

And some background on the Mail’s target: “Sterling was born in,Jamaica. At the age of five he emigrated to London with his mother. His dad was murdered in Jamaica when Sterling was nine years old. At age 11, he joined QPR’s Centre of Excellence. And all was good and plucky until he stated to earn money and we were invited to dislike him because of it…

Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Previously.

 

Posted: 24th, April 2018 | In: Manchester City, Sports | Comment


Windrush kickback destroys myth of Brexit fuelled by racism

How are the tabloids covering the Windrush scandal, in which British citizens who have lived in the country for decades were invited to apply for the citizenship already theirs or face deportation?

 

Windrush Rudd newspapers

 

The Sun covers the story on page 16. In “WINDS OF CHANGE”, readers see “under-fire” Home Secretary Amber Rudd promising to “fast-track” citizenship for the children of people who were invited to live and work in the Britain – and who were granted citizenship in 1971.

These British subjects will not need to sit a “knowledge test” on things about the country – pop quiz: Who is the Home Secretary? Who will be the Home Secretary tomorrow? Have you ever been black?

Moreover, some people who lost benefits – housing, medical and more – will be compensated. The talk is of a new”culture” of harmony in which everyone unable to point to their name in the Doomsday Book is not treated as an illegal parasite first and made to prove they are otherwise.

The Mail covers the story over pages 24 and 25. It’s the “GRE|AT WINDRUSH CLIMBDOWN”, a headline that evokes Mary Berry clacking her falsies over scones and something essentially noble and British about telling people they are neither. Rudd has unveiled a “sweeping package of measures” to cure the scandal. The Mail’s sketch writer puns about sailing on “The Good Ship Rudd”.

 

22nd June 1948- Newly arrived Jamaican immigrants on board the ‘Empire Windrush’

22nd June 1948- Newly arrived Jamaican immigrants on board the ‘Empire Windrush’

 

The Mirror makes the Windrush front-page stuff. Rudd is “RUDDY AWFUL”. Theresa May pauses from marching round in circles and “hides” behind her Home Secretary. On page 7, Rudd says each case is “painful to hear… the State has let these people down”.

On page 8, the Mirror uses its editorial to speak of Rudd’s “humiliation”. The Windrush scandal is “utterly unforgivable”. “The public backlash is evident that migrants are welcome”. Well, quite. All that guff about Brexit being a vote for racism was just that – guff that monstered the 17.4 million of us who voted to leave the moribund EU.

Meanwhile, have you seen that baby of Greek, German and Jewish heritage? Hmmm….

London is the Place For Me’ – Pictures of the Original Windrush Generation

Posted: 24th, April 2018 | In: News, Tabloids | Comment


Salma Hayek dresses like a Daily Mail reader

The hard working Daily Mail Reporter was helping readers sat in their Comfi-Gowns and support stockings identify the “Worst dressed women” at the Oscars.

Eyes are drawn to Salma Hayek, who came as a “Shiny disaster”. Her “dress was baffling to behold… serving as more of an eye sore than a style statement”. What a horror show.

 

Salma Hayek daily mail horror

 

And you too can get the look because just one line down, the same readers are told: “Shimmer in sequins like Salma wearing a Gucci gown… Whoever said sequins can’t be worn all over on a maxi gown must’ve not seen how good Salma Hayek rocked this one at the 2018 Oscars.”

Who said it? The Daily Mail did a moment earlier.

 

Salma Hayek daily mail horror

 

Baffling stuff.

Price on application.

Posted: 14th, March 2018 | In: Celebrities, Fashion, News | Comment


Brendan Cox is publicly shamed

Who sets the news agenda that makes Israel the top story, China only newsworthy when our politicians are there for business and the allegation that Brendan Cox sexually harassed two women, a claim he denies, the lead issue on Sky and the BBC? Sky News led with Cox this morning on the telly, and the story is the second most vital on the BBC ‘s website, there after reaction to mass murder at a Florida school. And not that Cox (and, no, it’s not nominative determinism; he denies it) is the main thrust of his own story. The Beeb’s headline is: “Murdered MP’s widower Brendan Cox quits charities.”

The Telegraph pads it out, telling readers that Cox has quit two charities “set up in her memory after sexual assault allegations from his past resurfaced”.

Brendan Cox denied sexually harassing two women while he was married to the late politician, but accepted “inappropriate” behaviour, saying: “I made mistakes and behaved in a way that caused some women hurt and offence.”

Offence causing is a crime?

He has left posts at More in Common and the Jo Cox Foundation after the Mail on Sunday published accusations made by a former colleague while they both worked at charity Save the Children in 2015.

The Guardian hears from Jo Cox’s sister Kim Leadbeater, who says the family would “support Brendan as he endeavours to do the right thing by admitting mistakes he may have made in the past”. Mistakes he may have committed have been admitted to? Eh?
Well, it looks like they’ve had time to work it out because the Mail first reported the allegations in November 2015. Cox called them “untrue”:
Are they any more or less untrue now they’ve been repeated?
Labour MPs Yvette Cooper thinks some sort of justice has been served. “Hopefully we are seeing a change in climate and culture where people are recognising that those in positions of power should not abuse [those] positions,” Cooper told the Sky News programme Sunday with Niall Paterson.
And Labour MP Jess Phillips added – does she do anything other than talk to media? – “The fact of the matter is that it’s not enough just to say ‘oh, I’m sorry’. You have to show how you’re going to change the way you are in the future and I think Brendan, more so than many I’ve seen in this area, is actually trying to do that.”
One error and you need rewiring. How fair we are.
Public shaming of anyone who’s behaved “inappropriately” is a sad ambition. What happened to the rule of law and the right to defend yourself? When did the British wing of Saudi Arabia’s Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice start wathing us?

Posted: 18th, February 2018 | In: News, Politicians, Tabloids | Comment


A police medic did not punch a man in the face and head at London’s Kurdish protest (video)

kurds rally London police

 

The police tell. They do not listen. They work to an agenda. Media should not be so monocular. It should exercise circumspection. The police make enough mistakes without any need to sensationalise the ordinary.

The Metro trails as story from a march in London by thousands of Kurds protesting against Turkey’s military attack on the Kurdish city of Afrin in Syria. It’s horrendous. Shame on the UK for not backing the Kurds.

This Metro’s conjures the headline: “Police medic punches man in head at Kurdish rally.” It is “shocking” says the paper of the moment a “Metropolitan Police medic repeatedly punches a man” in the head.

Only, he doesn’t. The copper is hitting the man in the shoulder in what appears to be an attempt to get him to release his grip.

 

 

The minor incident was reported earlier in the Mail, which also needs a crash course in body parts:

Met police medic punches man in the head at Kurdish rally. Met police medic punches man in the head at Kurdish rally. A man wearing a Metropolitan police medic uniform has been filmed on top of another man who he punches repeatedly in the head as he lays on the road at a Kurdish protest rally in London.

 

kurds rally London police

The Mail adds: “The man tries to get up, without using much force but is pushed back down by the medic, who then punches him in the face four times“. The Mail says that twice.

 

 

The face? No. That’s a shoulder.

A spokesman for the Metropolitan Police says: “We are aware of a video posted on social media. We are in the process of establishing the circumstances of the incident. The Directorate of Professional Standards has been informed.”

We’re aware of it, too, and it’d be stupid to rush to judgement. No context is offered by the video. Just sensationalist reporting.

Meanwhile…in Afrin…

Posted: 7th, February 2018 | In: Key Posts, News, Politicians, Tabloids | Comment


Referees confused over Liverpool v Spurs penalties prove VAR is rubbish

More reaction to Liverpool’s 2-2 draw with Spurs. No VAR was used in the match, which featured two penalties for Spurs. It might have been three pens had the referee not spotted that Dele Alli dived. Liverpool were aggrieved by the decisions. Spurs were elated. Would VAR have helped? Well, that depends on which referee is sat in a sealed box reviewing the action on the telly.

NO pens says retired ref Mark Halsey in the Sun:

“HARRY KANE was in an offside position for the first penalty. Yes, the ball has come off Dejan Lovren before falling to Kane, but the Liverpool defender has tried to clear the ball knowing that Kane is behind him – and not knowing if the Spurs striker is offside or not. So Kane has clearly impacted on the Liverpool man, thus interfering with an opponent. The assistant should have flagged at this point so the Loris Karius foul is immaterial.”

YES pens says former ref Graham Poll in the Mail: “Assistant Eddie Smart got Tottenham’s penalty decisions spot-on… it topped a good afternoon for referee Jon Moss and his officials at Liverpool.”

Well done Eddie Smart. The assistant got involved in both penalty decisions and he was right to do so. For the first penalty, he called for Jon Moss because Harry Kane was in an offside position and Smart could not be clear whether a Liverpool player had touched the ball before the Tottenham striker was fouled.

They discussed the situation and Moss decided that Dejan Lovren had played the ball, which meant Kane was onside before being taken down by Loris Karius…

And then Smart persuaded the referee, deep into stoppage time, to award the second penalty to Spurs.

To the naked eye it looked as if Erik Lamela had dived. People who had seen it numerous times on TV replays could not be sure, but Smart was. And he was right.

YES pens says former ref Dermot Gallagher on Sky:

“In the debrief after the game, they’ll be told that they made the big, match-changing decisions correct on the day.”

NO pens says ref Mark Clattenburg on the Times:First penalty

Pen 1. Was it offside?
This should not have been a penalty because it was offside….Second penalty

Pen 2.

This a tough decision. I believe that there is a suspicion of offside in the build up to the penalty. The ball is touched by Fernando Llorente and into Érik Lamela, who is fractionally offside in my opinion. As we have seen with VAR now, offside is a matter of fact and no benefit is given to the attacking team. Therefore, the penalty should not have been allowed. Once the offside is missed, It looks as though Virgil van Dijk goes to kick the ball and then tries to pull away his leg, but there is a still a bit of contact. It is a soft penalty, but not definitely a wrong call.

Clear as mud, then. Just the way we like it.

Posted: 5th, February 2018 | In: Back pages, Broadsheets, Liverpool, Sports, Spurs, Tabloids | Comment


Why Sanchez gets kicked at Manchester United but not at Arsenal

Redknapp jamie man united

 

Jamie Redknapp tells his Daily Mail readers that Alexis Sanchez “was born to play for Manchester United”. After that kind of guff, you know you’re in for a cavalcade of nonsense. And in “kicking little devil Sachez is the only way to stop him!” we get it in spades.

Sanchez is, you will recall, the player so good that he was let got by Barcelona, joining Arsenal, where he thrived, earning plaudits for his dynamism and skill. Now aged 29 and apparently reborn three matches into his new career at Man United, Redknapp is seeking signs of messianic homecoming.

Redknapp says Sanchez has been fouled “15 times” during his United career. That, we’re told, is a foul every 17 minutes. “Against Huddersfield alone he was fouled seven times, the most for a single player in a Premier League game this season.”

Or as the ,er, Daily Mail note in January:

Seven against Crystal Palace, four against West Brom, then three against Chelsea – Jack Wilshere knows how to draw a foul.

But never mind the facts because Redknapp has a to-deadline point to make, asking:

“Are opponents deliberately targeting the Premier League’s best-paid player?”

No, not Wilshere. He’s talking about Sanchez.

Figures have been updated, and Sanchez is now the PL’s fourth most-fouled player (56 times fouled), one ahead of Wilfried Zaha (Crystal Palace; £60,00-a-week) and behind Watford’s Richarlison (Watford; 1st place; £22,000-a-week), Dele Alli (2nd place: Spurs; £50,000-a-week); and Jordan Ayew (3rd place; Swansea City; £50,000-a-week).

Redknapp then gets tautological:

“Players are not going out to kick Sanchez because he earns £350,000 a week. It is simply because nobody can get near enough to get the ball off him!”

But they do get near him. You have to be very near a player to foul someone (unless you’re Dele Alli).

And foul’s only occur when Sanchez isn’t being fairly dispossessed:

 

Redknapp’s not finished:

“It is no coincidence that Sanchez was fouled just four times in his last three games for Arsenal. His head was turned by the prospect of a move and he lacked the desire to get on the ball”

Arsenal’s farewell performance came as a 66th minute substitute (Chelsea away). The two matches before that he played the full 90 minutes in each (West Brom away and Chelsea at home). Did he lack desire? Sky, which also employs Redknapp, says he was Arsenal’s most vibrant and best player during the Chelsea game. The Mirror says Sanchez “looked dangerous” throughout when Arsenal took on West Brom.

Other highlights from Redknapp’s insightful column: Arsenal need to “build a team who can deliver these wonderful performances every week.” You think?

“Eddie Howe ticks every box” for “any owner” of a top 6 side looking for a manager. Although the boxes marked ‘Big Cups Won” and “Availability” do look a little empty.

 

Posted: 5th, February 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, Sports, Tabloids | Comments (4)


Manchester United balls: Marouane Fellaini ’embarrassed’ by injury and ‘bizarre’ Mourinho as Spurs get lucky

When Manchester United lost 2-0 at Spurs to an offside goal and an own-goal, Marouane Fellaini came on as a substitute only to be substituted after just seven minutes playing time. Why? Well, the obvious guess would be injury to the big Belgian. “He came off because he had something in his knee,” Jose Mourinho told media after the match. “Unlucky for him and unlucky for me. He came on with enthusiasm, but he has an injury in his ligament.”

But the media loves sensation. And Fellaini’s knee is not newsy enough in the race of clicks.

 

fellaini mail daily manchester united

 

“Fellaini appeared angry as he took off his shirt as he made his way to the bench,” says the Mail beneath the headline: “Horror show for Mourinho as Eriksen scores after 11 SECONDS to spark easy victory for Spurs that blows top-four race wide open; From super sub to super snub! Fellaini hauled off just SEVEN MINUTES after being sent on to rescue United at Wembley.”

The Sun has a dig at both “bizarre” Mourinho and Fellaini, who was “embarrassed ” by getting injured:

 

fellaini the sun manchester united

 

Get well soon, Fellaini.

 

Posted: 1st, February 2018 | In: Back pages, manchester united, News, Sports, Spurs, Tabloids | Comment


Arsenal transfers: Daily Mail writer doesn’t read the Daily Mail

Do journalist read their own newspapers? Writing in the Daily Mail about Arsenal transfers, Adam Shergold writes today:

 

arsenal transfers

It is a measure of how far Arsenal’s stock has fallen that they are spending the January transfer window trying to hold on to key assets rather than looking to strengthen their squad.

Rally? Because the Mail also reports in the past 24 hours that Arsenal are looking to sell Alexis Sanchez and Theo Walcott. And the club is looking at new faces:

 

 

Story 1:

Borussia Dortmud striker Pierre-Emerick Aubameyang has already got one quality to be an Arsenal legend – he hates Tottenham.

Story 2:

The United boss omitted the Armenian from the squad to face Stoke on Monday night, with a potential swap deal with Arsenal for Alexis Sanchez being touted.

Story 3:

After Wenger’s initial apprehension towards a move, Arsenal are now working to complete the deal for the Gabon striker who would replace Manchester United-bound Alexis Sanchez.

Story 4:

Arsenal are reportedly keen to take Manchester United striker Anthony Martial in part-exchange for Alexis Sanchez. United have moved ahead of Manchester City in the race to sign the Chilean.

Story 5:

Premier League heavyweights Arsenal and Chelsea have identified Watford attacker Richarlison as a potential signing during the summer transfer window.

Story 6:

Alexis Sanchez set to leave Arsenal ‘in the next 48 hours’ with £35million transfer to Manchester United close as Arsene Wenger demands Henrikh Mkhitaryan is involved in any deal

Story 7:

Bordeaux’s Brazil forward Malcolm has been heavily linked with a move to the Emirates Stadium

Shergold was watching Arsenal play and beat Manchester United in an Under 23 clash last night. His reports tells us:

The other notable moment of the night saw January signing Konstantinos Mavropanos make his first appearance in an Arsenal shirt.

Either Shergold is right or all those stories on the Mail’s website are balls?

Posted: 16th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, News, Sports, Tabloids | Comment


12345678...20...22