daily mail | Anorak

Posts Tagged ‘daily mail’

Salma Hayek dresses like a Daily Mail reader

The hard working Daily Mail Reporter was helping readers sat in their Comfi-Gowns and support stockings identify the “Worst dressed women” at the Oscars.

Eyes are drawn to Salma Hayek, who came as a “Shiny disaster”. Her “dress was baffling to behold… serving as more of an eye sore than a style statement”. What a horror show.


Salma Hayek daily mail horror


And you too can get the look because just one line down, the same readers are told: “Shimmer in sequins like Salma wearing a Gucci gown… Whoever said sequins can’t be worn all over on a maxi gown must’ve not seen how good Salma Hayek rocked this one at the 2018 Oscars.”

Who said it? The Daily Mail did a moment earlier.


Salma Hayek daily mail horror


Baffling stuff.

Price on application.

Posted: 14th, March 2018 | In: Celebrities, Fashion, News | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Brendan Cox is publicly shamed

Who sets the news agenda that makes Israel the top story, China only newsworthy when our politicians are there for business and the allegation that Brendan Cox sexually harassed two women, a claim he denies, the lead issue on Sky and the BBC? Sky News led with Cox this morning on the telly, and the story is the second most vital on the BBC ‘s website, there after reaction to mass murder at a Florida school. And not that Cox (and, no, it’s not nominative determinism; he denies it) is the main thrust of his own story. The Beeb’s headline is: “Murdered MP’s widower Brendan Cox quits charities.”

The Telegraph pads it out, telling readers that Cox has quit two charities “set up in her memory after sexual assault allegations from his past resurfaced”.

Brendan Cox denied sexually harassing two women while he was married to the late politician, but accepted “inappropriate” behaviour, saying: “I made mistakes and behaved in a way that caused some women hurt and offence.”

Offence causing is a crime?

He has left posts at More in Common and the Jo Cox Foundation after the Mail on Sunday published accusations made by a former colleague while they both worked at charity Save the Children in 2015.

The Guardian hears from Jo Cox’s sister Kim Leadbeater, who says the family would “support Brendan as he endeavours to do the right thing by admitting mistakes he may have made in the past”. Mistakes he may have committed have been admitted to? Eh?
Well, it looks like they’ve had time to work it out because the Mail first reported the allegations in November 2015. Cox called them “untrue”:
Are they any more or less untrue now they’ve been repeated?
Labour MPs Yvette Cooper thinks some sort of justice has been served. “Hopefully we are seeing a change in climate and culture where people are recognising that those in positions of power should not abuse [those] positions,” Cooper told the Sky News programme Sunday with Niall Paterson.
And Labour MP Jess Phillips added – does she do anything other than talk to media? – “The fact of the matter is that it’s not enough just to say ‘oh, I’m sorry’. You have to show how you’re going to change the way you are in the future and I think Brendan, more so than many I’ve seen in this area, is actually trying to do that.”
One error and you need rewiring. How fair we are.
Public shaming of anyone who’s behaved “inappropriately” is a sad ambition. What happened to the rule of law and the right to defend yourself? When did the British wing of Saudi Arabia’s Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice start wathing us?

Posted: 18th, February 2018 | In: News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

A police medic did not punch a man in the face and head at London’s Kurdish protest (video)

kurds rally London police


The police tell. They do not listen. They work to an agenda. Media should not be so monocular. It should exercise circumspection. The police make enough mistakes without any need to sensationalise the ordinary.

The Metro trails as story from a march in London by thousands of Kurds protesting against Turkey’s military attack on the Kurdish city of Afrin in Syria. It’s horrendous. Shame on the UK for not backing the Kurds.

This Metro’s conjures the headline: “Police medic punches man in head at Kurdish rally.” It is “shocking” says the paper of the moment a “Metropolitan Police medic repeatedly punches a man” in the head.

Only, he doesn’t. The copper is hitting the man in the shoulder in what appears to be an attempt to get him to release his grip.



The minor incident was reported earlier in the Mail, which also needs a crash course in body parts:

Met police medic punches man in the head at Kurdish rally. Met police medic punches man in the head at Kurdish rally. A man wearing a Metropolitan police medic uniform has been filmed on top of another man who he punches repeatedly in the head as he lays on the road at a Kurdish protest rally in London.


kurds rally London police

The Mail adds: “The man tries to get up, without using much force but is pushed back down by the medic, who then punches him in the face four times“. The Mail says that twice.



The face? No. That’s a shoulder.

A spokesman for the Metropolitan Police says: “We are aware of a video posted on social media. We are in the process of establishing the circumstances of the incident. The Directorate of Professional Standards has been informed.”

We’re aware of it, too, and it’d be stupid to rush to judgement. No context is offered by the video. Just sensationalist reporting.

Meanwhile…in Afrin…

Posted: 7th, February 2018 | In: Key Posts, News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Referees confused over Liverpool v Spurs penalties prove VAR is rubbish

More reaction to Liverpool’s 2-2 draw with Spurs. No VAR was used in the match, which featured two penalties for Spurs. It might have been three pens had the referee not spotted that Dele Alli dived. Liverpool were aggrieved by the decisions. Spurs were elated. Would VAR have helped? Well, that depends on which referee is sat in a sealed box reviewing the action on the telly.

NO pens says retired ref Mark Halsey in the Sun:

“HARRY KANE was in an offside position for the first penalty. Yes, the ball has come off Dejan Lovren before falling to Kane, but the Liverpool defender has tried to clear the ball knowing that Kane is behind him – and not knowing if the Spurs striker is offside or not. So Kane has clearly impacted on the Liverpool man, thus interfering with an opponent. The assistant should have flagged at this point so the Loris Karius foul is immaterial.”

YES pens says former ref Graham Poll in the Mail: “Assistant Eddie Smart got Tottenham’s penalty decisions spot-on… it topped a good afternoon for referee Jon Moss and his officials at Liverpool.”

Well done Eddie Smart. The assistant got involved in both penalty decisions and he was right to do so. For the first penalty, he called for Jon Moss because Harry Kane was in an offside position and Smart could not be clear whether a Liverpool player had touched the ball before the Tottenham striker was fouled.

They discussed the situation and Moss decided that Dejan Lovren had played the ball, which meant Kane was onside before being taken down by Loris Karius…

And then Smart persuaded the referee, deep into stoppage time, to award the second penalty to Spurs.

To the naked eye it looked as if Erik Lamela had dived. People who had seen it numerous times on TV replays could not be sure, but Smart was. And he was right.

YES pens says former ref Dermot Gallagher on Sky:

“In the debrief after the game, they’ll be told that they made the big, match-changing decisions correct on the day.”

NO pens says ref Mark Clattenburg on the Times:First penalty

Pen 1. Was it offside?
This should not have been a penalty because it was offside….Second penalty

Pen 2.

This a tough decision. I believe that there is a suspicion of offside in the build up to the penalty. The ball is touched by Fernando Llorente and into Érik Lamela, who is fractionally offside in my opinion. As we have seen with VAR now, offside is a matter of fact and no benefit is given to the attacking team. Therefore, the penalty should not have been allowed. Once the offside is missed, It looks as though Virgil van Dijk goes to kick the ball and then tries to pull away his leg, but there is a still a bit of contact. It is a soft penalty, but not definitely a wrong call.

Clear as mud, then. Just the way we like it.

Posted: 5th, February 2018 | In: Back pages, Broadsheets, Liverpool, Sports, Spurs, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Why Sanchez gets kicked at Manchester United but not at Arsenal

Redknapp jamie man united


Jamie Redknapp tells his Daily Mail readers that Alexis Sanchez “was born to play for Manchester United”. After that kind of guff, you know you’re in for a cavalcade of nonsense. And in “kicking little devil Sachez is the only way to stop him!” we get it in spades.

Sanchez is, you will recall, the player so good that he was let got by Barcelona, joining Arsenal, where he thrived, earning plaudits for his dynamism and skill. Now aged 29 and apparently reborn three matches into his new career at Man United, Redknapp is seeking signs of messianic homecoming.

Redknapp says Sanchez has been fouled “15 times” during his United career. That, we’re told, is a foul every 17 minutes. “Against Huddersfield alone he was fouled seven times, the most for a single player in a Premier League game this season.”

Or as the ,er, Daily Mail note in January:

Seven against Crystal Palace, four against West Brom, then three against Chelsea – Jack Wilshere knows how to draw a foul.

But never mind the facts because Redknapp has a to-deadline point to make, asking:

“Are opponents deliberately targeting the Premier League’s best-paid player?”

No, not Wilshere. He’s talking about Sanchez.

Figures have been updated, and Sanchez is now the PL’s fourth most-fouled player (56 times fouled), one ahead of Wilfried Zaha (Crystal Palace; £60,00-a-week) and behind Watford’s Richarlison (Watford; 1st place; £22,000-a-week), Dele Alli (2nd place: Spurs; £50,000-a-week); and Jordan Ayew (3rd place; Swansea City; £50,000-a-week).

Redknapp then gets tautological:

“Players are not going out to kick Sanchez because he earns £350,000 a week. It is simply because nobody can get near enough to get the ball off him!”

But they do get near him. You have to be very near a player to foul someone (unless you’re Dele Alli).

And foul’s only occur when Sanchez isn’t being fairly dispossessed:


Redknapp’s not finished:

“It is no coincidence that Sanchez was fouled just four times in his last three games for Arsenal. His head was turned by the prospect of a move and he lacked the desire to get on the ball”

Arsenal’s farewell performance came as a 66th minute substitute (Chelsea away). The two matches before that he played the full 90 minutes in each (West Brom away and Chelsea at home). Did he lack desire? Sky, which also employs Redknapp, says he was Arsenal’s most vibrant and best player during the Chelsea game. The Mirror says Sanchez “looked dangerous” throughout when Arsenal took on West Brom.

Other highlights from Redknapp’s insightful column: Arsenal need to “build a team who can deliver these wonderful performances every week.” You think?

“Eddie Howe ticks every box” for “any owner” of a top 6 side looking for a manager. Although the boxes marked ‘Big Cups Won” and “Availability” do look a little empty.


Posted: 5th, February 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, Sports, Tabloids | Comments (4) | Comments RSS feed:RSS 2.0

Manchester United balls: Marouane Fellaini ’embarrassed’ by injury and ‘bizarre’ Mourinho as Spurs get lucky

When Manchester United lost 2-0 at Spurs to an offside goal and an own-goal, Marouane Fellaini came on as a substitute only to be substituted after just seven minutes playing time. Why? Well, the obvious guess would be injury to the big Belgian. “He came off because he had something in his knee,” Jose Mourinho told media after the match. “Unlucky for him and unlucky for me. He came on with enthusiasm, but he has an injury in his ligament.”

But the media loves sensation. And Fellaini’s knee is not newsy enough in the race of clicks.


fellaini mail daily manchester united


“Fellaini appeared angry as he took off his shirt as he made his way to the bench,” says the Mail beneath the headline: “Horror show for Mourinho as Eriksen scores after 11 SECONDS to spark easy victory for Spurs that blows top-four race wide open; From super sub to super snub! Fellaini hauled off just SEVEN MINUTES after being sent on to rescue United at Wembley.”

The Sun has a dig at both “bizarre” Mourinho and Fellaini, who was “embarrassed ” by getting injured:


fellaini the sun manchester united


Get well soon, Fellaini.


Posted: 1st, February 2018 | In: Back pages, manchester united, News, Sports, Spurs, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Arsenal transfers: Daily Mail writer doesn’t read the Daily Mail

Do journalist read their own newspapers? Writing in the Daily Mail about Arsenal transfers, Adam Shergold writes today:


arsenal transfers

It is a measure of how far Arsenal’s stock has fallen that they are spending the January transfer window trying to hold on to key assets rather than looking to strengthen their squad.

Rally? Because the Mail also reports in the past 24 hours that Arsenal are looking to sell Alexis Sanchez and Theo Walcott. And the club is looking at new faces:



Story 1:

Borussia Dortmud striker Pierre-Emerick Aubameyang has already got one quality to be an Arsenal legend – he hates Tottenham.

Story 2:

The United boss omitted the Armenian from the squad to face Stoke on Monday night, with a potential swap deal with Arsenal for Alexis Sanchez being touted.

Story 3:

After Wenger’s initial apprehension towards a move, Arsenal are now working to complete the deal for the Gabon striker who would replace Manchester United-bound Alexis Sanchez.

Story 4:

Arsenal are reportedly keen to take Manchester United striker Anthony Martial in part-exchange for Alexis Sanchez. United have moved ahead of Manchester City in the race to sign the Chilean.

Story 5:

Premier League heavyweights Arsenal and Chelsea have identified Watford attacker Richarlison as a potential signing during the summer transfer window.

Story 6:

Alexis Sanchez set to leave Arsenal ‘in the next 48 hours’ with £35million transfer to Manchester United close as Arsene Wenger demands Henrikh Mkhitaryan is involved in any deal

Story 7:

Bordeaux’s Brazil forward Malcolm has been heavily linked with a move to the Emirates Stadium

Shergold was watching Arsenal play and beat Manchester United in an Under 23 clash last night. His reports tells us:

The other notable moment of the night saw January signing Konstantinos Mavropanos make his first appearance in an Arsenal shirt.

Either Shergold is right or all those stories on the Mail’s website are balls?

Posted: 16th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, manchester united, News, Sports, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Poor Ant and lucky Lisa: tabloids and PRs control Ant McPartlin’s divorce story

ant mcpartlin divorce


How do we feel about Ant McPartlin, the taller half of Ant ‘n’ Dec? The papers want us to sympathise with Ant, who’s filed for divorce from Lisa Armstrong after 11 years of marriage. The Mirror and Express lead with poor Ant: “Ant’s agony” (Express) and the “agony of Any” (Mirror).

The Mirror says the “star looked exhausted and had a bandaged hand during a walk in London.” These are “tough times” for Ant. An unflattering photo of Lisa, shown on the Mirror’s front page and on its page 5, shows her looking less than cock-a-hoop. Over two pages, we read Ant’s message in the Mirror. He has “admitted he is to blame for the break-up”. He “showed the strain of the split and his battle with pill and booze addiction” as he walked wth his mother. A “source” tells us, “the best thing is now that they both move on”.

Beneath that a lawyer opines that because “no one else is involved at present” the assets can be split equally between Lisa and Ant. No-one else involved “at present”? Might that change, then? And those assets are big.

The Sun and Star lead with the cash.

The Star calculates the couple’s pot to be worth £62m. And everything is couched from Ant’s viewpoint. We read that Lisa “stands to gain half of his £62m fortune”. Gain? Doesn’t she, like him, stand to lose control of £62m for half that amount? On page 5, we read that Lisa, who’s been with Ant for 23 years, “could pocket” and “rake in” a fortune. The Sun says Ant must “pay wife £31m“. Pay? Surely split the assets. He is “prepared to part with half his fortune“. Well, yes. That’s marriage mate. The assets are shared. What’s mine is yours. An unnamed “source” arrives to tell us what a good bloke Ant is. “It’s a huge amount,” says Messrs Anon and Anon, ” but he wants Lisa to be financially and emotionally supported.”

One page 4, the Sun tells its readers: “Star just wants Lisa to be happy.” “A source” says, he is “happy to give Lisa 50 per cent in the divorce if that is what is agreed by their lawyers.” Give? And noble of Ant to adhere to what the pricey lawyers hammer out and the law decides. “He wants to divorce for health reasons,” says the source.


ant mcpartlin divorce


And then the mood changes. Over pages 22-23, the Mail asks: “Why DID Ant abandon the wife who stood by him in his darkest hour – and still adore him?” Bravo, eh? You either take the PR’s word and wrap your story about it, or you form a position your readers will relish. And how does the Mail end its take on a divorce?”Everyone feels for Lisa,” says a “friend”.

Posted: 15th, January 2018 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

John Warboys: sex attacker worse than Savile grooms the CPS

In 2009, London taxi driver John Worboys was given a prison sentence of indeterminate length after being convicted of rape and sexual assaults. He’s to be released on licence. The trial judge ordered Warboys to serve a minimum eight years behind bars for one rape and 19 charges of drugging and sexually assaulting at least 12 women. He has convinced the three-strong Parole Board panel that it is no longer necessary for the protection of the public that he remain in custody. The therapy has worked.



The problem is that police “believe” there are many more victims. In October 2010 detectives stated their “belief” that Worboys had attacked at least 102 women. The Sun says Warboys attacked 200 women. The Mirror leads with the headline that Warboys took part in “100 rapes and sex attacks”. Police “believe” Warboys is “probably Britain’s most prolific sex offender”, says the Times. Wore than Jimmy Savile, even, the BBC DJ and TV presenter who never got his day in court but post-death was nonetheless branded the man “who groomed an entire nation” and “one of the UK’s most prolific sex offenders”. Savile was a depraved criminal hiding in plain sight. But, as with Warboys, to accept each claim as proof is troubling. There’s no need to hurdle barriers to justice in court, where both sides of a case are heard, when you can announce guilt and trawl for ‘victims’.

And there are lots of victims:

Detectives told The Times that they feared he might have assaulted as many as 500 women, but his use of drugs meant that many could not recall details of what happened to them.

The Mail says “police suspected him of more than 500 attacks”.

It’s worth looking at this BBC story from April 2009:

The Metropolitan Police was told sex offence units were overstretched months before the arrest and release of taxi rapist John Worboys, it has emerged.

The Independent Police Complaints Commission is investigating why he was released after an arrest in July 2007.

A report said specialist sex offence units, known as Sapphire teams, were understaffed and overstretched.

A report by Government inspectors, which was seen by Met chiefs nine months before the original arrest and release of Worboys, found that Plumstead CID, in south east London, needed urgent reform.

Ch Supt Nicola Grevatt, of HM Inspectorate of Constabulary, said the Greenwich borough only had six officers with specialist training to deal with sex offences. Detectives were investigating up to 20 rape investigations each, the report added.

The effect had been that rape victims were losing contact with the police or withdrawing their support.

Ms Grevatt also said senior officers were responsible for poor communication, in-fighting and an atmosphere of political correctness and paranoia.

Worboys was held at a police station in Plumstead, south-east London, but released on bail.

In February last year he was arrested for a second time, which led to the charges on which he was convicted.

Do we have faith in the police, who failed women seeking help but when talking to media believe everyone is a victim; choosing to tell rather than to listen? Do we trust the justice system? Here’s an easier one: do we admire politicians? The Times makes the link between Warboys and the Labour Party explicit in its reporting. The headline tells readers: “Labour law chief backed ‘lenient’ term for taxi rapist John Worboys”:

Baroness Scotland of Asthal, the former Labour attorney-general, decided against referring the sentence handed to John Worboys back to the courts despite an outcry over its leniency, it emerged last night… Lady Scotland’s decision not to challenge the sentence is one of a series of actions by legal authorities that might have enabled his early release…


Scotland Yard said that in the aftermath of the trial it had been contacted by 19 further suspected victims and referred their cases to the Crown Prosecution Service in October 2010. It was told that further prosecutions were not in the public interest.

The director of public prosecutions was Sir Keir Starmer, now Labour’s frontbench spokesman on Brexit.

The Sun also notes that Starmer was “in charge of the CPS as 115 new victims told police Warboys had attacked them”. The Mail (page 5), thunders: “How Labour’s Keir Starmer let him escape more charges”. Starmer is “accused of ignoring scores of women” who claim Warboys attacked them. A “senior Whitehall source” opines: “If Warboys had been ordered to stand trial for more attacks, it is possible he would have been convicted”. If. Possible. So much for considering the facts. And do we know if Starmer had any role to play in the Warboys trial? No. The Mail concedes: “It is not known if he was personally involved in the decision not to prosecute.”

In the Left-wing papers, the Guardian makes no mention of Starmer and Baroness Scotland in its report “John Worboys: MP demands reasons for release of ‘black-cab rapist'”. The Mirror declines to mention Baroness Scotland and Starmer in its tale of the “sex beast”.

Biased reporting to the fore, then, in a story about a sexual predator’s depravity and prison’s ability to rehabilitate even the most sickening criminals.


Posted: 5th, January 2018 | In: Broadsheets, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

50 Shades of guilt: Bruno Langley had legal sex with young woman

Heard the one about the famous actor and the young woman? The Sun leads with news that Bruno Langley, aka the “Corrie pervert”,  “preyed on a 16-year-old girl” five years ago. In November, Langley admitted molesting two women at the Band on the Wall on Swan Street, Manchester. He was sentenced to a 12-month community order at Manchester Magistrates’ Court. He must sign the sex offenders’ register for five years. Langley apologised for his “disgraceful behaviour”.

In sentencing, District Judge Mark Hadfield told the actor: “You have lost your good name and I know nothing of showbusiness, but… in the current climate, I suspect it may be very difficult for you to gain employment in that industry in the future.”

Well, quite.



Here he is on the front page the subject of a shag ‘n’ tell, one which might be sub-headed: “Actor has consensual sex – shocker!”

On page 5, we read that when on a date with the 16-year-old, he “spied the erotic novel 50 Shades in her handbag”. Says the woman, who is not named in the story: “He then asked me to read it to him, which was so embarrassing and cringeworthy.” I know. I’ve read it. Not that this is a book review, of course. It’s a review of Langley’s character. And when we read that “the sleazy soap star” pulled her when he “marched over to her at party in July 2012 – just weeks after she left school”, we are sickened.

The sleazy sod. Sun readers must be disgusted at men getting turned on by “girls” and chatting to them:


In the Sun – tasteful adverts to listen to “mother and daughter sex sounds”


The Mail reads the Sun’s story and thunders: “Disgraced Coronation Street star Bruno Langley, 34, ‘had sex with a 16-year-old girl and pleaded with her to read passages from 50 Shades of Grey'”.

The sick sod.


the sun ryan air

As seen in the Mail back in 2008- The Advertising Standards Authority (ASA) said the “irresponsible” Ryan Air advert appeared to link teenage girls with sexually provocative behaviour.The advert was printed in the Herald, Daily Mail and Scottish Daily Mail.


Perverts, eh. How the tabloids hate ’em.

Posted: 18th, December 2017 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comments (2) | Comments RSS feed:RSS 2.0

Grenfell Tower: antisemites, Trots and other agendas

The Times has been looking at people around Grenfell Tower protests and campaigns. In one story headlined “Russian TV wanted to stir class unrest after Grenfell” we hear about reports on RT (formerly Russia Today), the broadcaster through which, as one colleague opines, Vladimir Putin trolls the West.

The story begins:

A Kremlin-controlled TV station seized on the Grenfell Tower fire to try to foment “class war” in Britain.

An RT broadcaster is cited as having told his audience:

“£10 million was spent on cosmetic changes to the outside of the building to make it look better for rich residents who live near by.”

The Times checks the facts and finds them wanting:

“In fact the £10 million figure was the cost of the entire refurbishment between 2014 and 2016, not just the cladding.”

RT has responded, albeit in a slightly confusing manner.

If this did happen, and it probably did because we have to trust that The Times has studied the hell out of the coverage in order to squeeze out any accusation it can, could it be that the RT reporter made a mistake?

If this did happen? Can’t it check its own footage? But this part of the lengthy response seems to be in surer ground, picking up on an anomaly in the Times report:

The paper usefully quotes “class war,” but it’s not really obvious where that quote is from. Top investigative reporter Dominic Kennedy wasn’t in the mood to make that clear. The word ‘foment’ is not part of a quote – that is The Times’ own little addition. So essentially it appears RT is accused of putting the words ‘class’ and ‘war’ together… and saying them out loud!!!

If RT is trying to “foment class war” with its coverage of Grenfell (I asked around, and it’s not) you have to wonder what kind of war The Times is trying to ‘foment’ with its unending, sensationalist and misleading coverage of anything linked to the word Russia.

Three other stories form part of the Times’ investigations into people around Grenfell Tower. In “How the far left tried — and failed — to hijack Grenfell” we get to look at Justice4Grenfell which “has suggested there were hundreds of fatalities even though the police say 71 people were killed”.

The group has angered some locals by taking possession of the slogan it uses as its name, registering it at Companies House and on the internet registry, and adopting a high public profile. It said that it would apply for core participant status, which would bring privileged rights to see paperwork, make statements, question witnesses and apply for money for legal advice.

But if it’s all legal, what’s wrong? And, in any case, the group doesn’t seem to be at the heart of things.

Residents have created their own exclusive self-help group, Grenfell United, after becoming alarmed at attempts to hijack the disaster by fringe pressure groups, political extremists and agitators. Grenfell United is treated by everyone from Downing Street to local charities as the authentic voice of the tower’s former residents.

We are introduced to some of the alleged ‘hijackers’, all of whom appear in the Daily Mail’s story in today’s paper “Far-left activists in bid to hijack Grenfell: Fire victims hit out at rabble-rousers to exploit deaths of 71.”

We meet Sue Caro, 60, a “diversity expert” who questioned the death toll, believing it to be higher. The Mail says she is no longer a member of Justice4Grenfell. There’s Ishmahil Blagrove, 49, the founder of Justice4Grenfell. The Mail says of him:

He launched Justice4Grenfell with a speech warning: ‘You know me and when I’m ready to start a fire I’ll start a fire.’ He added that ‘if we burn down anywhere’ it might be Chelsea.

The Mail does not find room for what we can read in the Times:

He said: “My statement in regards to starting a fire is to indicate that now is not the time.” Young people were on the streets seeking retribution for the fire and he was “indicating that if this anger and frustration were to boil over, then it would be in a part of the Royal Borough [of Kensington and Chelsea] to which the government and the media pay close attention.”

The Times also notes:

Grenfell protests have been joined by the Socialist Workers Party (SWP), which suffered mass defections over the suggested cover-up of sexual assault and rape allegations in 2010.

In another story, this one titled “Antisemitic outbursts of prominent Grenfell aid organiser” we get to meet Tahra Ahmed. The Times us:

A leading proponent of the conspiracy theory that the 9/11 terror attack was faked by Jews has gained a prominent role as a Grenfell Tower volunteer.

We’re not told what that role is and if she has anything to do with any organised groups. One writer has tried to find out more. But a look for her name around the disaster reveals very little. The name does feature in a Daily Mail story from June 19, when a Tahra Ahmed was quoted as part of a protest at Kensington Town Hall:

Tahra Ahmed, who was involved in organising the protest, branded the tower fire a ‘holocaust’. The former Metropolitan Police worker admitted she was ‘hoping the protest doesn’t get worse’ after repeatedly being forced to intervene to stop violence against police throughout the evening.

Having featured her a source of information then, the Mail today tells readers beneath the sub-head “The Antisemite”:

…she has repeatedly made antisemitic outbursts and has claimed that the 9/11 terror attack was faked by Jews. Miss Ahmed, who lives in London, has previously described Hitler’s massacre of Jews as the ‘holohoax’. And in a previous comments, the activist has said: ‘Grenfell is owned by a private Jewish property developer just like the Twin Towers. I wonder how much Goldman [Sachs] is standing to make in the world’s most expensive real estate location, [Kensington].’

The Mail then explains:

Goldman Sachs has had no involvement in the disaster apart from donating 100 boxes of children’s clothing and books, helping former residents get access to technology and matching employees’ appeal donations.

Or as the Times put it one day earlier:

Goldman Sachs has had no involvement in the disaster apart from donating 100 boxes of children’s clothing and books, helping residents access technology and matching employees’ appeal donations.

As the Mail checks its sources, we get to a Times’ story on Cathy Cross, 54, who seems to be a product of nominative determinism, being described as a “self-proclaimed rabble rouser”. Beneath the headline “Grenfell council accuser is a [John] McDonnell activist”, we do get to hear her response:

Ms Cross denied using the tragedy for political ends. She said she asked legitimate questions and had a reply from the council leader about assistance from other boroughs.

In it’s top and tail story, the Mail makes no word of Cross’s reply, stating:

Despite living outside the borough, she heckled the new leader of Kensington & Chelsea council at the latest meeting. As Elizabeth Campbell was making an opening address, Miss Cross, 54, shouted: ‘You have blood on your hands.’

It does seem unfair not to afford people a right to reply.

No other papers carry any word on the activists.

Posted: 12th, December 2017 | In: Broadsheets, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Brexit: breakthrough deal please the status quo

“REJOICE!” screams the Daily Mail from it front page. “WE’RE ON OUR WAY?” Where to?  Out of the European Union, dummkopf. “It’s a “HUGE BREXIT BOOTS,” declares the Daily Express from its front page. “Now let’s get on with ditching the EU.”

Agreements have been reached. But we don’t know what the UK’s relationship will be with the EU.


eu brexit newspapers


The Mail gives over an entire page to nodding heads. “Theresa May won,” says Michael Gove, the Environment Secretary, wafting perfume into the stultifying air. “The doomsters and pessimists have been confounded,” says Norman Lamont, former chancellor. The deal is “the personal success of Theresa May”, says Donald Tusk, the European Council president.  May “negotiated in  “very gentlemanly manner”, says Jean-Claude Junker, European Commission president, muddying the eye of those who say a woman cannot behave as well as a bloke in demanding company. At the bottom or 13 opinions, we get to Jeremy Corbyn, who says it’s “Tory chaos and posturing”.

Having hailed the historic handshake” (Page 1), “triumph” (pages 4-5), a “breakthrough deal” (pages 6-7), the early arrive of Christmas for City bosses (pages 8-9), a confounding of the “Jeremiahs” (page 9), “record booms for British exports” (page 8) and May making it “back from the dead ” (page 25), the Mirror gives front-page space to someone calling May  “lily-livered”. “Softly Softly,” says the Mirror on pages 4 and 5. Is that praise or criticism? “Softly, softly, catchee monkey” is taken to mean “Don’t flurry; patience gains the day.”

On page 4, the Mirror says any deal could be “ripped up” should trade talks fail. And, er, that’s it. The leading Left-wing tabloid can muster just three pages for the Brexit deal, the Mail calls “historic”.

Over in the Sun, which sees the Brexit news as less important than an actress being “pelted with glasses in a pub” and Toff’s jungle bikini, Trevor Kavanagh says May was “summoned in her pyjamas by three unelected bureaucrats”. But “we will not be surrendering last year’s referendum vote by carrying on as EU member in all but name”. Brexiteers, says Kavanagh, are “keeping their powder dry”.

Have we “taken back control”, then? No. The Brexit vote was radical. But when the same old faces are organising it, what did you expect, revolution? Here’s Gove in the Telegraph:

“If the British people dislike the arrangement that we have negotiated with the EU, the agreement will allow a future government to diverge.”

Keep on voting! Eventually you’ll reach the right decision.

Anyhow, here are three key things from the agreement, as told by the BBC:

No “hard border” between Northern Ireland and the Republic

The rights of EU citizens in the UK and UK citizens in the EU to live, work and study will be protected. The agreement includes reunification rights for relatives who do not live in the UK to join them in their host country in the future

The so-called “divorce bill” will amount to between £35bn and £39bn, Downing Street sources say. This includes budget contributions during a two-year “transition” period after the UK leaves the EU in March 2019

You can read the full text of the UK-EU agreement here.

Posted: 9th, December 2017 | In: Broadsheets, News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Meghan Markle: show us your dirty laundry

Meghan Markle has a “rift “with her father. Well, she had, apparently, because in a video from when she was 19 in the summer of 1999 that’s now the Sun’s front-page news (“MEGHAN: MY RIFT WITH DAD”), the actress tells her pal “my dad and I aren’t on the best of terms”. We’d like to keep up with the Markles, but we’d have to check a new source because the video shooter was Ninaki Priddy, a woman no longer mates with Meghan, 36.

Alongside a photo of Meghan in a short dress, we read that Thomas Markle “now lives a nomadic life driving between rented homes on LA and Mexico in an old Volvo” – a car the Mirror tells us is an “old batted blue Chrysler PT Cruiser”.

The Sun says Thomas’s home is a “cliff shack”. He “proudly tells the locals Meghan’s is his daughter”. Odd because the Mail was looking for the “elusive” Thomas and telling readers that “placed in his position, many fathers would be singing their joy from the rooftops”. The Sun says Thomas’ roof might not take the weight, given that it’s atop a “tiny red-tiled home…on a 120ft cliff overlooking the Pacific.”

Having given a front page and two inside pages to Ninaki Priddy’s scrapbook, the Sun today finds space for Jane Moore to accuse Priddy of “betrayal”. So the tabloids don’t do chequebook journalism any more, expose celebs and feature kiss ‘n’ tells about the beautiful people? Or is it different for Royals? Why shouldn’t a woman sell her story for loadsa money when her ex-pal – and do we know why they fell out?; Priddy says “What came to light after Trevor [Engelson – Meghan’s ex] and I spoke ended my friendship with Meghan”? – is due to remarry, this time to a billionaire’s scion?

We never did get the full story of Princess Diana and Charles when they were engaged. The media kept the knobs on a pedestal by delivering a narrative soaked in magic and star-written love. Let’s not have it again.

Much guff has been written about Meghan and Harry. “Don’t underestimate the symbolism of a royal marriage. From now on, it will be impossible to argue that being black is somehow incompatible with being British,” trumpets the Guardian. “Is it too mad to wonder, once the Brexit dust settles, whether the younger royals may – against all the odds – represent a Britain looking forward to the future rather than an imagined past?” the Indy muses. Once more the royals are showing us the way. But if we want to be modern – and wouldn’t that involve getting shot of them? – then surely we should know who they are and why we need to crane our necks to see them.

Posted: 6th, December 2017 | In: Broadsheets, Celebrities, Key Posts, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Damian Green: flagrant abuse is what we love best

The Daily Damian: a look at Damian Green in the newspapers. The story so far: the Deputy PM is accused of having porn on his PC and chatting up a younger woman, whose knee she says he touched. The Cabinet Office is investigating. Damian Green say he’s innocent. Now read on…

The Sun (page 6) says Education Secretary Justine Greening “all but called for him to be sacked”. Greening told BBC viewers to Andrew Marr’s Sunday morning show that  “most employers” would think it unacceptable to watch porn at work. On the other side (ITV) was Jeremy Hunt, the Health Secretary, telling everyone that he trusts Damian Green and “I believe what he says”.


damian green



On Page 10, Trevor Kavanagh says the story is based on a “politically motivated vendetta” against Green by two “bitter” former police officers, Bob Quick and “co-conspirator” Neil Lewis. We learn that Quick “led the scandalous raid” on Green’s office in 2008 over alleged leaks from the Home Office. Quick “seized the computers. Lewis fund the porn.” And then comes the worrying bit: “thousands of perfectly legal images were copied – against orders – and squirrelled away by Lewis for future use.” Kavanagh alleges it’s part of moves to get back at Theresa May for threatening to “smash  their Mafia-style trade union”.

Over in the Mirror (page2 ), Justine Greening is telling Green to “fall on your sword”. Which isn’t a euphemism for masturbation, rather a euphemism for career suicide, or maybe actual suicide. On page 8, Kevin Maguire wonders if the Tories would back an “ordinary worker” – are MPs made extraordinary in anything but the glorious building they occupy? – “if police found thousands of indecent images on his or her desktop.” Dunno. Maybe police should all check their PCs and let us know what occurs?

And how is watching porn on your PC any different from watching porn in a magazine or newspaper, say, perhaps one that on Page 41 offers readers the chance to call premium-rate phone numbers and get some “X-RATED CHEAP CHAT” from “18-94 years olds” and “REAL HOUSEWIVES”? The Mirror does. And it offers no warning against doing so whilst at work, nor displaying the porny images that go with the adverts lest it offend workmates and paymasters.

The Mail (pages 6 and 7), says Lewis “could be prosecuted – as watchdog accuses him of ‘flagrant violation of the public’s trust in police.” New Met commissioner Cressida Dick says the force is thinking about investigating Lewis. Dick, you will recall, was in charge when armed police shot dead innocent Jean Charles de Menezes as he waited for a train on the London Underground. No police employee was disciplined for that.

Speaking on BBC Radio London today, Dick said: “All police officers know very well that they have a duty of confidentiality, a duty to protect personal information. That duty in my view clearly endures after you leave the service. And so it is my view that what they have done based on my understanding of what they’re saying… what they have done is wrong, and I condemn it.”

We also hear in the Mail from Eleanor Laing, who says deputy speaker of the Commons, who says in a letter dated November 14:

A member of my parliamentary staff has told me that, several years ago, before we had effective screening of our parliamentary computers, she used to find pornographic images on her computer every morning when she switched it on…

She was certainly not accessing pornographic sites deliberately or even accidentally. The material was just there on her computer every day. She simply deleted it. This happened before 2010.Thus, it would appear that material found in the parliamentary computer system can be proved to have been put there by some other means than by the deliberate actions of the person operating the computer.

Lax security in parliament. Who knew?

Over in the Guardian, a columnist thunders: “!If Damian Green harassed a woman or lied, he must go.” Yeah. If. But do consider it for as long as it takes to read 500-odd words about today’s burning issue.

In other news: I took up porn to help me stop smoking, says man looking for five-minute work break.

Posted: 4th, December 2017 | In: Broadsheets, News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Daily Mail reported Mugabe’s demise 2 days before he went

As Robert Mugabe spends time with his money, it’s worth noting how the Mail knew he was going well before anyone else. On November 19 at 5:08 pm, the Mail thundered: “Robert Mugabe STEPS DOWN to end 37 years in power.” The was wrong, of course, Mugabe resigned two days later.

robert mugabe daily mail


How did the Mail know? And what were those people celebrating – Mugabe’s staying and going? The Mail’s Facebook page published this update:


robert mugabe daily mail error


Follow the link and the Mail story now reads: “Robert Mugabe now faces impeachment after REFUSING to resign”. Indeed, the paper’s Twitter link is confused. Having stated that Mugabe was gone, the updated teaser was picked up and tells readers: “Robert Mugabe REFUSES to step down.”



Such are the facts.


Posted: 2nd, December 2017 | In: News, Politicians, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Daily Mail: Which cancer goes best with cheese?

Stark choices for Daily Mail readers: which kind of cancer do you want. As we know, pretty much anything gives you cancer, but cheese allows you to pick.

daily mail cancer


In March 2017, readers were told “cheddar and cream cheese could give you breast cancer”.



That followed news in April 2017 that cheese cold “prevent you from getting liver cancer”.

In August the Mail had more news:

As diet-conscious Britons are mistakenly shunning dairy, we reveal why you SHOULD be saying …more cheese please


Unless it’s bladder cancer you want:



So which cancer do you want with your cheese?


Posted: 1st, December 2017 | In: Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

The Daily Mail’s List Of Things That Give You Cancer: From A To Z

SCARE Stories in the Daily Mail – here’s a list of things that give you cancer:
BAGELS – here
BELTS ––increasing-risk-disease.html
KINDER bars –
NUCLEAR POWER (there is no hint of irony in this article)…

Posted: 1st, December 2017 | In: Key Posts, Tabloids | Comments (22) | Comments RSS feed:RSS 2.0

Daily Mail: Underage YouTube watchers are ‘looking more grown up than ever’

The Daily Mail today publishes the “Terrifying truth about what your child watches on YouTube”. There is a welter of bilge on YouTube, some of it troubling. But is the Mail best placed to criticise? The paper tells readers that YouTube hosts “sexualised child content”. Another story is headline “3-year-olds watching YouTube”. The story is that paedos are out there. And what looks innocent to kids, appeals to perverts.

So should Mail Online be accessible only to adults?

This has all appeared on the website:

* Chloe Moretz appears to have aged rather rapidly since her first turn in film Kick-Ass.With flowing blonde locks, and artfully applied make-up, she looked rather mature for her 15 years…

* She’s still only 15, but Chloë Moretz…The strawberry blonde stepped out with a male friend in a cute Fifties-style powder blue sleeveless collared shirt which she tied at her waist – revealing just a hint of her midriff.

* “Classy Chloe: Teen actress Moretz, 14, looks all grown up…

*“Rather risqué for a 14-year-old? Kick Ass star Chloe Moretz sports a sheer blouse and short leather skirt at film premiere…But it seems her rising Hollywood star might have caused 14-year-old Chloe Moretz to grow up a little too fast.The young actress stepped out on the red carpet at the Toronto Film Festival last night wearing a rather risqué outfit…”

Remember when Suri Cruise was big news:



Heidi Klum’s daughter was spotted. She was eight years old, when the Mail reported on the pre-pubescent “leggy beauty“:

Model in the making: Klum’s daughter Leni has model stems like her mommy




Ban this sick filth!

Posted: 29th, November 2017 | In: News, Tabloids, Technology | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Paul Hollywood’s Indian Summer

Summer Paul Hollywood


No topless photos of Paul Hollywood, 51, the TV baker leaving his wife of umpteen years. No photos of Paul in his undies, posing with a cheeky glance to camera as his taps his buttocks. And no revelations that he likes to hang homemade ring donuts on his manhood in the way the actor John Bindon used to hand five half-pint glasses on his penis.

Instead we get Paul telling us that years ago a fortuneteller told him he would be “very wealthy and very famous” (Daily Star), and two big photos of Summer Moneys Fulham, a 22-year-old barmaid (Daily Mail). In one, Summer does the splits on the bar of a Kent pub where she met the TV oven stuffer. In another she smiles in a low-cut top.

The Mail recalls Hollywood’s affair with Marcel Valladolid, his co-judge on the US version of the Great British Bake Off, telling readers that he called it “the biggest mistake of my life”.

On the Mirror’s front page, it’s “Bake Off Paul” and the “barmaid”. Hollywood ‘Splashes the dough” (geddit?) on “young barmaid Summer Monteys-Fulham”, now given a hyphen.

The message is clear: he is money and fame; she is seduction and regret. Love and sex are different for girls.

We read that Summer has “apparently quit her job”, deleted her social media profiles and moved out her parent’s “£1m home”.  Her life seems to have been changed since the Sun on Sunday broke news that she and Hollywood had become friends. “It has clearly upset her a lot,” says an unnamed source to the Mail.

So the single woman gets profiled and finds herself in the paper, the object of our heated debate and judgement. Wonder what the stars said lurked in store for her.

Posted: 27th, November 2017 | In: Celebrities, News, Tabloids, TV & Radio | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

The Daily Mail versus The Guardian: wrapping Nazis and eugenics in Paperchase guff

Have you boycotted Paperchase, sellers of printed stationery – yep, people really do still send letters (though not to Daily Mail readers who communicate by holding their noses and yelling into the wind)?  Hope not. Paperchase tried its best to shine a light into society’s darkest recess. It reached out to the Daily Mail’s  Untermensch readership, hoping that in offering them two free rolls of Christmas wrapping paper, they’d be put on the path to decency.


paperchase brexit

Paperchase – not fan of Brexit


But Stop Funding Hate thought Mail readers beyond salvation and bombarded Paperchase’s social media account with complaints. Paperchase didn’t rescind the offer, but did vow never again to reach down into the sewer. It was “truly sorry”. Some people are just not worth the effort. Wrapping paper is a not a right; it’s a moral choice. The tree gods gladly give up their own to wrap useful gifts like photos of Jeremy Corbyn, DVDs of The 100 Best Silences and the Pop-Up Book of Safe Spaces. But save for the odd Japanese knot weed and leylandii, no vegetation wants to be seen dead around the kind of stuff Mail readers buy at Christmas – jackboots, flaming torches and Jeremy Clarkson audio tapes.

Sarah Baxter tells Times readers Stop Funding Hate is interested in muzzling the Press. The group’s founder, Richard Wilson, ‘admitted on Newsnight that “the end point for us is a media that does the job we all want it to”.’ Which is? Baxter says it’s “suppressing the array of opinion reflected in the British press… Stop Funding Hate, however, has morphed into an arrogant group of hate-mongering activists who are outraged about an ever-expanding range of subjects”.

The idea is simple: starve the publication you don’t like of advertising money and watch it die. If this also deprives thick-as-custard people of reading the tabloids, all to the good. If those mouth-breathers can’t be banned from sharing views of the right-minded, their reading material must be censored. The caring Left knows best.

The Advertising Association is concerned, stating: “The UK has a free press and advertising plays a vital role in funding that. Pressure group lobbying of this kind has negative implications for our press freedom.” Advertising body Isba, warns: “We shouldn’t take for granted the freedom of the press.”

Over in the Guardian, which would surely be the only newspaper on the bottom shelf when the anti-haters have won the day, Peter Peston thunders:

Stop Funding Hate may legitimately urge Mail readers to quit (and Mail readers may, equally legitimately, examine the causes SFH espouses and make up their own minds). But trolling rather nervous companies such as Paperchase isn’t legitimate. It’s the thin end of a dangerous wedge – with no winners in sight, from left or right.

As last week’s Ipso complaints ruling on Trevor Kavanagh’s “The Muslim Problem” column for the Sun mordantly observes: “There is no clause in the editors’ code which prohibits publication of offensive content”. Nor should there be.

In the same paper, Stewart Lee writes beneath the headline: “My futile attempt to sell satire to the Daily Mail.” Well, the paper does employ the sublime Craig Brown, so maybe he’s enough? Guardian readers are told:

Usually, I am the sort of person who thinks that anyone who has ever worked for the Daily Mail is worse than Adolf Hitler, even the temps and the tea lady. And I’m not alone. So disgusted are youth voters by the repellent newspaper, it’s now clear that the Daily Mail’s increasingly hysterical attacks on Jeremy Corbyn, the coddled egg of British politics, may even have helped secure his triumphant loss in the last general election.

Worse than Hitler? Satire, right? Phew! And people not voting for Corbyn because the Mail told them, too? I thought it was about anti-Semitism. But, then, I’ve not been keeping up with the Guardian’s news on Jews and Jezza’ Labour Party, not since one of their columnists wrote in the Guardian: “I have developed a habit when confronted by letters to the editor in support of the Israeli government to look at the signature to see if the writer has a Jewish name. If so, I tend not to read it.”

I didn’t call for a boycott. And the sport pages are good. Boycotts are, after all, for censors and Nazis.

Lee also turns to the subject of Nazis, riffing on when the Mail hailed the blackshirts.

And a sepia-toned card of the first Viscount Rothermere, the paper’s 1930s proprietor, declares, in Daily Mail font, “I urge all British young men and women to study the Nazi regime in Germany. There is a clamorous campaign of denunciation against ‘Nazi atrocities’ which consist merely of a few isolated acts of violence, but which have been generalised, multiplied and exaggerated to give the impression that Nazi rule is a bloodthirsty tyranny. Congratulations on passing your driving test.”

Haha. Got one about the Guardian opposing the creation of the National Health Service as it feared the state provision of healthcare would “eliminate selective elimination”?

This is not to defend the Mail. It’s to highlight how censorship is formed by bigotry.

Owen Jones disagrees. He writes in the Guardian: “Paperchase rejecting the Daily Mail is another victory against hatred.” No, he’s not being ironic.

This paper, whose less than glorious history includes cheerleading for the Nazis and Oswald Mosley’s blackshirts, is one of the most vindictive bullies in Britain.

And the Guardian? The Spectator tells us that not all leading figures in the Left, including eugenicist George Bernard Shaw, minded tyranny. ( In March 1933 Shaw was a co-signatory to a letter in The Manchester Guardian protesting at the continuing misrepresentation of Soviet achievements: “No lie is too fantastic, no slander is too stale … for employment by the more reckless elements of the British press.”)

Malcolm Muggeridge, was initially supportive of the Soviet regime. But then he went to Moscow as a correspondent for the Manchester Guardian and learned about the Ukrainian famine. The Guardian censored his reports. The left was divided by the atrocities of the Soviet Union into honest, moral people and those who turned a blind eye.

Is this a row between newspapers: the Guardian in need of the Mail to showcase what it is not; the Mail and right-wing Press, doing much the same? The difference is, though, that only one side supports censorship.

Posted: 26th, November 2017 | In: Broadsheets, Key Posts, News, Tabloids, The Consumer | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Gaia Pope: Connor Hayes and putting the clocks back

Gaia Pope continues to occupy minds in the tabloids. How the 19-year-old died, we do not know. but we do know she was not murdered. And there is no evidence anyone else was involved in her death. Today the papers carry the image of Conor Hayes. The Star says Gaia Pope”was on the verge of a nervous breakdown” after “learning Connor Hayes may be released early”.

Who is he? Well, we read that Gaia Pope accused Hayes of sexually assaulting her two years ago. The Star says he was not prosecuted for the alleged crime. Why Conor Hayes in in prison is featured on the Dorset police website.



Connor Hayes


Two men jailed for child sex offences
18 April 2017
Two men who filmed a video of themselves having sex with a teenage girl that was subsequently published on the internet have been jailed.

Connor Hayes, 24 and of Namu Road in Bournemouth, pleaded guilty at Bournemouth Crown Court on Monday 5 December 2016 to taking an indecent moving image of a child, possession of indecent images of a child and paying for the sexual services of a child.

William Wright, 24 and of Andover Green in Bovington, pleaded guilty at Bournemouth Crown Court on Friday 3 February 2017 to taking an indecent moving image of a child, intentionally obtaining for himself the sexual services of a child under the age of 18, distributing an indecent moving image of a child and making indecent images of a child.

The pair were sentenced to two years in prison at Bournemouth Crown Court on Thursday 13 April 2017. Both of them were also handed a Sexual Harm Prevention Order for five years.

The court heard that Hayes befriended his victim in 2014. The girl was over the age of consent, but under the age of 18, meaning it is illegal to make or possess indecent images of her.

In November that year, Hayes got his victim to take part in a sex video with his friend Wright, telling the girl that the video was just for them and would not be shown to anyone else. Hayes told her that if the video got out he would be in trouble as she was under the age of 18, the court was told. After it had been recorded the victim asked the pair to delete the video.

The video was discovered to have been uploaded onto the internet around November 2015…

An examination of the iPhone belonging to Wright showed that there were ten video clips and 27 still images of the victim. Examination of a laptop used by Hayes showed there were 18 images of the victim which were indecent.


Nasty and sad stuff And the tabloids are happy to pile in on the “revenge porn convict”. The paper quotes Hayes’ mother, who says  in a statement:

“I am aware that my son had a brief friendship with Gaia Pope when she was 16 and had just started college. Within weeks of their friendship ending Gaia made an accusation to the police which was not upheld. To the best of my knowledge my son has not had any contact with Gaia since their friendship ended at least two years ago.”

In the Mirror, we read about the police. On page 2, the paper quotes Greg Elsey, related to three people arrested on suspicion of murder – all of whom have been cleared. “They totally mishandled it,” he says, “and the guy in charge want to walking the beat.” In the Express, we hear Mr Elsey accuse the police of launching a “vendetta” and “witch-hunt” against the trio. He asks, “For anybody in the future, why should their family members be accused of murder when they absolutely no evidence it has happened.”

Over two pages in the Sun, we hear of “GAIA COPS’ CLCOK GAFFE”. Rosemary Dinch, 71, was one of the trio hauled in. She and they are now billed as “a frail pensioner and her family”. She says: “We gave hem [police] CCV footage that showed Nathan going to his gran’s house round the corner. When they questioned him, he time didn’t match because the clocks went back and the time on there didn’t change.” Paul Elsey adds: “The police got it all wrong but it was like talking to a brick wall.”


Posted: 21st, November 2017 | In: News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Paperchase must ban all Daily Mail suspects from its stores

Paperchase is “truly sorry” for speaking to Daily Mail readers, offering them two free rolls of wrapping paper in Saturday’s newspaper. Stop Funding Hate, the group that hates the Daily Mail and its pressie-wrapping readers, promising without irony to “tackle the culture of hate, demonisation and division that is poisoning our political discourse”, encouraged tweeters to complain, just as it did when Lego advertised in the Mail. Lego responded by vowing never again to advertise in the popular tabloid. One minute you’re a Danish-based company selling plastic figurines to children; the next you’re a force for moral good. Life moves pretty fast when your in the censor’s crosshairs.

Stop Funding Hate spotted the Paperchase promotion in the Mail and opined: “After a torrid few weeks of divisive stories about trans people, is a Daily Mail promotion what customers want to see from @FromPaperchase?” Paperchase, of course, laughed this off, arguing that pricey envelopes and novelty pens should be available to all people, even those who only send emails. No, of course not. It said: “We now know we were wrong to do this – we’re truly sorry and we won’t ever do it again. Thanks for telling us what you really think and we apologise if we have let you down on this one. Lesson learnt.”

With any luck, all ‘responsible’ advertisers will pull their ads and the Daily Mail will be much reduced, existing on a sponsorship of Nazi memorabilia, cricket bats and Downton Abbey merchandise before dying with their last reader’s final breath.


paperchase cards daily mail

‘For her’ – pink and flowers


paperchase cards daily mail

‘For him’ – the skies the limit and here’s to spoting success


Not far enough, of course. Paperchase, which as you can see from the images above, thinks nothing of supporting arcane gender stereotypes, disappointing we who look it for guidance on all manner of pressing issues (such as: when does Christmas shopping begin? when are 2018 diaries discounted?; is there life after death?) needs to do more. Sam White suggests: “Paperchase, not good enough. You should question people wishing to enter your stores as to whether they have ever handled or looked at a Daily Mail. Those who have can be refused entry, or possibly sent for re-education.”

And there’s a card for everything, even the Untermensch:


paperchase brexit

Paperchase – not fan of Brexit


When you see a card declaring ‘Intolerance will not be tolerated’, you know where to send it…

Posted: 21st, November 2017 | In: News, Tabloids, The Consumer | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Gaia Pope: The last sighting, lives ruined and hiding the truth


Police searching for  Gaia Pope have found a body on land near Swanage, Dorset. The family of the 19-year-old woman are “absolutely devastated”. Detective Superintendent Paul Kessell tells media: “Although the body has yet to be formally identified, we are confident that we have found Gaia.”

Gaia, who had severe epilepsy, had been missing since November 7. Last Thursday her clothes were found in a field near cliffs.

What happened? A 71-year-old woman, a 19-year-old man and a 49-year-old man had been arrested on suspicion of murder. All three have been released under investigation. No crime has been established.

The Sun names the innocent trio:

Nathan Elsey, 19, who starred in Christopher Nolan’s film Dunkirk with Harry Styles, was arrested alongside his grandmother, Rosemary Dinch, 71…

Gaia had been temporarily staying at Mrs Dinch’s house at the time of her disappearance. Paul Elsey, the uncle of friend Nathan, was then arrested on suspicion of Gaia’s murder on 16 November.

The Sun zooms in on 69-year-old Greg Elsey, taking a photo of the man and captioning it: “Greg Elsey accused the police of a ‘witch hunt’ against his family.”

Doorstepped, he tells the Mail:

“I’m absolutely bewildered that he was arrested, I’ve got no idea why he was taken. I mean, for God’s sake, he was working all day in Weymouth when Gaia went missing, he had nothing to do with it. He lives with his mother Rosemary and takes care of her, he goes back there each night, that’s the only link he’s got with it.  Police took him in and he said ‘look, what on Earth am I doing here? I’ve got nothing to do with this.  He’s staying with a friend at the moment just chilling out. I saw him last night and he’s alright.  I’ve got no way of getting hold of him, they’ve taken his phone, they’ve taken everyone’s phones. It’s ruined Rosemary and Nathan’s life, she was just being nice on the day, all police had to do was say to her they want to ask her a few questions and that would be fine but they arrested her.”


gaia pope


The Mail‘s headline is at odds with the URL, which tells readers and the Google bots

“Hiding”. Is that a loaded term?

The Mail adds:

Mrs Dinch, who shares a first-floor flat with her son Paul, was the last person to see the missing teenager alive.

Was she? The Sun tells it readers:

She [Gaia] was last seen in Swanage on 7 November, when CCTV captured her running past a house in Manor Gardens on Morrison Road. She was also filmed in a petrol station buying ice cream.

The BBC says:

The 19-year-old, who has severe epilepsy, was last seen on 7 November at 16:00 GMT by family friend Rosemary Dinch, off Morrison Road, Swanage. Dorset Police believes she was captured on CCTV running past a house in the same street about 20 minutes before.

ITV adds:

Less than an hour before her last confirmed sighting at 3.39pm, she was being driven between Langton Matravers and Swanage by a family member when they stopped off for fuel at St Michael’s Garage on Valley Road in Swanage. Gaia went into the garage to buy an ice cream at around 2.55pm before leaving.

It adds:

The last reported sighting of Gaia was at an address in Manor Gardens on Morrison Road at around 4pm on 7 November.

The Sun speculates:

THE last sighting of Gaia Pope may have been caught on chilling dashcam footage, which appears to show the teen leaning into a mystery car on the night she vanished.

The video, obtained by Mirror Online, shows a figure, dressed in similar clothing to those Gaia was wearing when she went missing, on the outskirts of Langton Matravers, just before midnight.

May, Appears. What facts? Undeterred by that exclusive’s lack of substance, the Mirror adds in a second story to its tasteful logo-heavy video: “Final footage of Gaia Pope before she went missing? Driver’s dashcam captures haunting ‘sighting’ of teen.” Adding: “A driver believes his haunting dashcam footage could have captured the last sighting of missing Gaia Pope.”

Believes. Could. No facts.

As for the state of Gaia Pope’s mind and body, The Guardian writes:

Pope had severe epilepsy, and her father had said earlier in the week that it may have played a part in her disappearance as she had been warned by doctors she was at risk of sudden death from the condition.

Such are the facts.

Posted: 19th, November 2017 | In: News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Kenneth Branagh and the actor formerly known as Michelle Pfeiffer star in journalism horror show

Michael Pfeiffer


Copy and past news now, as the Metro tells us that Kenneth Branagh is starring in a remake of Agatha Christie’s Murder on the Orient Express. On set he was delighted to see fellow star “Michael Pfeiffer“. Any relation to screen goddess Michelle Pfeiffer? Dunno. But the rest of the busy tabloid media also salute the great Michael Pfeiffer:

Daily Express:

Speaking with ITV’s Lorraine, he said: “There was a lot of mutual respect.

“The first time they met on the platform I was on the train watching them all getting ready to come on. They were so sort of shy with each other, it was like the first day at school… Then the first person up the steps was Michael Pfeiffer and she had tears in her eyes and I thought, ‘Christ, we haven’t started and she’s already upset!’ And I said, ‘What’s wrong?’ and she said, ‘I just met Judi Dench!’”

Daily Mail:

He told Lorraine: ‘There was a lot of mutual respect. The first time they met on the platform I was on the train watching them all getting ready to come on. They were so sort of shy with each other, it was like the first day at school. ‘Then the first person up the steps was Michael Pfeiffer and she had tears in her eyes and I thought: “Christ, we haven’t started and she’s already upset!”

Daily Mirror:

“They were so sort of shy with each other, it was like the first day at school, then the first person up the steps was Michael Pfeiffer and she had tears in her eyes and I thought, ‘Christ, we haven’t started and she’s already upset!’ and I said, ‘What’s wrong?’ and she said, ‘I just met Judi Dench!’”

He added: “Judi Dench is the secret to casting movies basically, you cast her and she’s an actor magnet.”


murder on the orient express kenneth branagh michelle pfeiffer fail

murder on the orient express kenneth branagh michelle pfeiffer fail


murder on the orient express kenneth branagh michelle pfeiffer fail


murder on the orient express kenneth branagh michelle pfeiffer fail


murder on the orient express kenneth branagh michelle pfeiffer fail



Isn’t modern journalism great. (Copy and paste at your leisure.)


Posted: 17th, November 2017 | In: Celebrities, Film, News, Tabloids | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0

Tabloids zoom in on ‘ashen-faced’ Gareth Bale

News that Gareth Bale’s “bother-in-law” has died is surely a shock for his loved ones. The Mail says Real Madrid and Wales footballer Bale and his fiancee Emma have been left “devastated” by a “suspected family suicide”. Emma’s sister’s partner Alexander Williams has been found dead.

Tastefully, the paper buys paparazzi photos to best illustrate Bale’s pain.



The Mirror is not far off invading Bale’s grief, using the same photo to ooze: “Real Madrid star Gareth Bale looks pained s he turns up for training after shock family death”.



Pathetic stuff.

And worth revisiting the Mail’s pledge of 8 September 1997, eight days after the death of Princess Diana:

“Mail leads the way in banning paparazzi pictures.

“Mail leads the way in banning paparazzi pictures.” Here are the opening paragraphs to the article below that heading:

“The proprietor of the Daily Mail, Mail on Sunday and Evening Standard announced last night that his papers will not in future purchase pictures taken by paparazzi

Viscount Rothermere, chairman of the Daily Mail and General Trust plc said: ‘I am, and always have been, an admirer of Diana, Princess of Wales, and nagged my editors to protect her so far as they could against her powerful enemies.

In view of Earl Spencer’s strong words and my own sense of outrage, I have instructed my editors no ‘paparazzi’ pictures are to be purchased without my knowledge and consent.'”

Plus ca change, as they say in Paris, Madrid, London…

Posted: 14th, November 2017 | In: News, Sports | Comment | Comments RSS feed:RSS 2.0