Anorak

Daily Star | Anorak

Posts Tagged ‘Daily Star’

Gorleston beach death: bouncy castle trampoline pops in average heat

bouncy castle gorleston

 

There’s “horror in the heat”. The Star leads with news that a young girl died when a bouncy castle “exploded”. The four-year-old was “catapulted” by the force of the exploding blue inflatable. “Dozens” watched as paramedics tried in vain to save the life of the girl in the ‘Bounce About’ play area on Gorleston beach, near Great Yarmouth, Norfolk. Or as the Mirror leads: “Tot killed by exploding trampoline.”

What was it: an inflatable or a trampoline?

The Mirror says the child was tossed 30 feet into the air when the “trampoline exploded in the searing heat”. Was the heat a factor in the horror? A witness says it was the “most horrific” thing they had ever seen. It sounds horrendous. Another says: “I’m sat next to the bouncy castle when it just popped.” Another says the girl was thrown “about 20 ft into the air”.

 

great yarmouth bouncy trampoline

 

The witnesses says the castle “popped” and the girl was thrown 20ft into the air. The tabloids says the trampoline exploded and the heigh was 30ft. A child dies on a day out and for some news sources that’s not enough.

As for the heat being a factor in the horror, we only hear the owner of the inflatable castle / trampoline say “he believed the intense heat caused  the explosion”.  Maybe. But the heat sounds more like the trigger than the cause. The owner, identified as Curt Johnson, is then quoted: “It is very upsetting. An inflatable trampoline exploded  because of the heat and that is all I know… It is quite shocking.”

As for the “searing heat”, well, the Mail says temperatures reached 73F. Not all that hot for a summer’s day, then.

An investigation is underway…

Posted: 2nd, July 2018 | In: News, Tabloids | Comment


Transfer Balls: Bale to Manchester United is more if than when

The Week magazine’s news on Manchester United transfers begins: “If Gareth Bale leaves Real Madrid…” And if he doesn’t? Well, then we will repeat the line next year, and the next and keep on repeating it until Gareth Bale is too old even for a desperate United to recruit. (See Anorak passim).

The Express says United manager Jose Mourinho “is intent” on recruiting the 28-year-old. Intent enough to lend United a few million of his own cash to bolster what would be a huge transfer fee? Or is intent measured in how many times Mourinho can moan about not being able to pick a side made up of  the world’s costliest first XI? The Times says Mourinho has told the club’s executive vice-chairman Ed Woodward that Operation Get Bale is of paramount importance to his plans.

The nadir of this hopeless balls is found in the Star, wherein we learn that Bale’s agent “breaks his silence” over Bale to United – because if there is one thing agents are known for it is their decorum. Jonathan Barnett, chairman of the player agency Stellar Group,  says: “I think we need to talk to Real Madrid to see what’s going on, he wants to play more, that’s top priority for him. He’s one of the top three or four players in the world. So he has to play, it’s not about money.”

Mentions of Manchester United: nil.

Oh, and here’s what Barnett had to say in April: “Gareth is a Real Madrid player and loves Real Madrid and Real Madrid love Gareth. All this talk about leaving is written by reporters who have no idea what is going on and who need to write something and don’t care if it is true or not.”

More Bale to United to follow…

Posted: 28th, June 2018 | In: Back pages, manchester united, Sports, Tabloids | Comment


Gosport Scandal: killing the old is easy but facts are hard

Dr Jane Barton’s is the face we are getting to know. The Mail leads with the demand “PUT HER IN THE DOCK”. On what charge? The Express demands “justice for hundreds killed by ‘Dr Death'”.

 

Dr Jane Barton

 

Dr Jane Barton

 

Dr Barton, dubbed ‘Dr Opiate’,  is “blamed” for failings that costs up to 650 lives  at Gosport Memorial Hospital. The dead were aged 62 to 99. the saying is true: if you want to be invisible, go grey.

A report “accused” Dr Barton of “giving patients powerful drugs they did not need”. The number of dead is staggering: 456 people died after being prescribed opioids “without medial justification”; the records of 200 more have gone missing. The Mail guesses that “they probably suffered a similar fate”.

Who needs fact when you’re talking about life, death and justice?

 

Dr Jane Barton

 

Dr Barton worked at the hospital between 1988 and 2000. The deaths making news occurred between 1987 and 2001. The report by the former Bishop of Liverpool James Jones does not mention her alone. His report is, says the paper, “scathing” about senior consultants, nurses, pharmacists and managers at the Hampshire hospital. None of them are pictured in any newspaper.

The dead have been the subject of reports, three police investigations, two reviews by medical bodies and 11 inquests. Nurses raised concerns decades ago. And not a single criminal charge has been levelled at anyone. The word conspiracy is flung around. Its reach extends to scores of people. But is it valid?

On pages 6 to 11, Mail readers hear more of the “deadliest coverup”. One fact seems notable above others: in 2010 the GMC found Dr Barton guilty of misconduct and that she prescribed “potentially hazardous” amounts of drugs. She retained her licence to practice medicine. The Mail says she was made the subject of sanctions, one being that she could not prescribe opiates for three years. In March 2010 Dr Barton retired on a “fat” pension.

 

Dr Jane Barton

“Murder.” Who mentioned murder?

 

We’re not being invited to sympathise with Dr Barton. But what we crave are facts. But the papers can’t get the most basic of those right. The Mail says Dr Barton is 69. The Sun says she’s 70. The Mail says she is in Menorca. The Express says she’s in Majorca.

 

Dr Jane Barton

The Express: Barton is 69 in Menoca

 

Dr Jane Barton

The Sun: Barton is 70

 

Dr Jane Barton

The Mail: Barton is 69 in Majorca

 

It’s worth noting that Dr Barton has not been charged with any criminal offence – ever. But you know who has…  Yep. Dr Harold Shipman.

 

Dr Jane Barton

 

Barton Shipman

 

Dr Jane Barton

 

Such are the facts.

Posted: 21st, June 2018 | In: Key Posts, News, Tabloids | Comment


Liverpool balls: Karius ‘dumped’ and remade in Chelsea

Yet another “exclusive” in the Daily Star, which brings news of Liverpool goalkeeper Loris Karius. He’s been “dumped after girlfriend gets death threats over Champions League howlers“. Before we get to Ianthe Rose Cochrane-Stack, for it is she, a bit of background.

 

karius girlfriend liverpool

 

Karius played a pivotal role in Liverpool’s 3-1 defeat to Real Madrid in the Champions League final. The current theory is that he was suffering from concussion. In the Times, Matthew Sayed, who earlier said Karius erred because he’d been focusing too hard and missed a big Frenchman standing a foot from his shoulder, now says Real’s Sergio Ramos “had driven his elbow into the jaw of Loris Karius”, something backed up by “video evidence”. It isn’t. All we see is two players colliding. We don’t know if that collision led to any concussion – indeed, we don’t know for certain if concussion caused Karius to keep goal with less composure than a man shouting on the night bus or Joe Hart. The medics at the US hospital who checked Karius did so five days after the match at Liverpool’s behest. Michel D’Hooge, chief executive of Headway, the brain injury association, says he can “imagine” concussion was at the root of Karius’s hapless performance. But he can’t be certain. No-one can.

 

karius girlfriend liverpool

Nope

 

Karius lover

Nope

 

And so to the dumping. The full story is:

Ianthe Rose Cochrane-Stack revealed trolls had threatened to stab her after his bungles cost his team two goals in last month’s 3-1 defeat by Real Madrid.

The Made In Chelsea beauty was photographed with Karius just weeks ago.

But she has now moved to distance herself from the shamed stopper by posting on social media that she has been single for a year.

Can a woman dump a man she’s never dated? The Star says she can. L0ok out for more exclusives: ‘I dumped George Cooney, says mum-of-seven Maude’; ‘Prince Harry’s girlfriend upset by wedding’; ‘I’ve been secretly dating David Beckham since he was 16  – Piers revels all.’

As for Karius’ love life, The Independent tells us:

The sight of his mother staring into middle distance, looking away from the game while it was still going on as she held his sobbing girlfriend prompted Klopp’s wife Ulla to move a few rows and try to offer some reassurance. At the end of the game, while Karius lay on the floor the three women – all of them connected by the desperation of it all – stood there, wrapped in each other’s arms.

Such are the facts.

Posted: 6th, June 2018 | In: Back pages, Liverpool, Sports, Tabloids | Comment


Clickbait transfer news: Manchester United ‘told to SACK’ Mourinho

“Man Utd transfer news: Bigwigs told to abandon plans and sack Jose Mourinho – EXCLUSIVE.” So thunders the Daily Star.  “MANCHESTER UNITED need to focus on changing their manager – not the players.” Says who? Says Lee Sharp, who apparently has the ear of the Manchester United kingmakers and tells them what to do.

 

manchester united clickbait

 

Sharp “exclusively” told the paper. “I think they might need a new manager. It’s a tough one because they’ve got some unbelievable players. Mourinho wouldn’t have been my first choice if I’m honest.”

At the foot of this clickbait nonsense, the paper tells its readers: “Lee Sharpe was speaking at the McDonald’s & Lancashire FA Community Football Day in Astley.”

 

How Google sells the story to readers: “Old Trafford board told to SACK Jose Mourinho.”

 

Sharp was at the event on May 26. The Star’s “exclusive” was on June 5.  Were the words of the McDonald’s “ambassador” all that “exclusive”? These words were from the same “exclusive” event. They were written by the Press Association, which sells content to newspapers and websites:

For me, it was a pretty disappointing season and not entertaining enough,” said the former England winger. “There are clubs with certain identities and United have never been a 1-0 team that sits back and rests on its laurels.

“You’ve got the blue side of Manchester under Pep, you’ve got Jurgen Klopp at Liverpool playing some of the best football in the league and United are playing slow, pragmatic, boring and even dated football.

“Maybe it’s time Mourinho reassesses things tactically. He’s been one of the most successful managers in the game over 10-12 years, trophies everywhere he’s gone, so I can understand him saying, ‘I’m doing it my way’.

The 9 players Jose Mourinho has signed from Portuguese clubs since leaving Porto – and how they got on
“But times have changed and if it doesn’t start well next season, he could find himself under pressure from the fans.”

You can read those words on websites run by The Daily Mirror (May 30), EuroSport, Goal, The Independent and Metro. As for sacking Mouirnhio,well, the Star seems little obsessed:

 

sack mourinho
 

Look out for Jose Mourinho extending his stay at Manchester United.

Posted: 6th, June 2018 | In: Back pages, manchester united, Sports | Comment


Samuel Umtiti and the Manchester United transfer delivered in code

News that France international centre-half Samuel Umtiti has agreed a new five-year contract with Barcelona should disappoint tabloid-reading Manchester United fans. Umtiti, who joined Lyon for €25m in 2016, will remain at the club until 2023.

umtiti balls man united

 

But on March 4 2008, the Daily Star told readers: “Lionel Messi furious at Barcelona as Samuel Umtiti agrees deal with Man Utd.” The source for the Star’s total balls was Spanish website Diario Gol. Of it, the Star says in a story published on March 4 and headlined “Man Utd News: Messi ‘chooses’ Umtiti replacement”: “Diario Gol often make sensational transfer claims.” Many of them are repeated verbatim in the Star.

 

The Star:- repeating utter tosh

 

One month after Umtiti had “agreed” to join Man United in the Star, the Metro announced: “Samuel Umtiti sends clear message to Manchester United during Barcelona’s victory over Roma.” This “message” was delivered not by email, rather by a gaol for Barcelona. The story has nothing to do what Manchester United. These are its lowlights:

Samuel Umtiti sent an emphatic message to Manchester United during Barcelona’s comprehensive 4-1 victory over Roma in the first leg of their Champions League quarter-final…

Umtiti, who has been heavily linked with a £53million move to United in recent weeks, appeared to double Barca’s lead in the 55th minute. However, replays showed it was another own goal from Roma..

Kostas Manolas got the final contact on the ball but this didn’t stop Umtiti wheeling away to claim the goal by grabbing and pointing at Barcelona’s crest on his chest. Sorry, United…

“Sorry United?” Sorry, Metro readers, more like.

 

umtiti balls man united

 

Over in the Sun, Umtiti was off:

Manchester United close in on Samuel Umtiti signing as Barcelona refuse to meet French international’s demands – March 26

SO LONG SAM – Barcelona already looking at replacement for Samuel Umtiti, with Manchester United closing in on French defender – March 29

umtiti balls man united

 

Meanwhile…in the real world:

 

 

Such are the facts.

Posted: 4th, June 2018 | In: Back pages, manchester united, Sports, Tabloids | Comment


Transfer balls: Alisson to Liverpool for £52m, to Manchester united for £88m and Karius to Italy

Loris Karius has been offered the chance to join Italian third-division side Rimini FC. The Italian club will provide a safe space for the Liverpool keeper. At Rimini the 24-year-old German will “rediscover calm and his self-belief”. Karius will “rediscover serenity, self-esteem and strength to follow his dream”. His departure will leave space for Alisson to arrive at Anfield. Maybe.

In other news, Roma will “demand” Liverpool pay 90m euros (£79m) for goalkeeper Alisson, says the BBC. And Roma will only listen to offers for the 25-year-old Brazilian after the World Cup. Well, so says the Guardian.

As ever, the media is guessing. In May, the Sun said Alisson would “snub” Liverpool and sign a new deal with Roma:

 

liverpool alisson

‘Snub’

 

On March 29, the Daily Star told us: “LIVERPOOL and Arsenal have been told to stump up £52m if they want to sign Roma keeper Alisson.”

And just this May the Sun told us how much Alisson would cost Man United and that Liverpool were no longer interested in the player: £88m.

 

aisson man united

 

Such are the facts.

Posted: 30th, May 2018 | In: Liverpool, manchester united, Sports, Tabloids | Comment


Princess Diana’s ghost has Harry and Meghan’s lives all planned out

Right it is that we finally get to hear from Princess Diana. For some months we’ve been told by experts that Diana “would have” been delighted with Harry for marrying Meghan Markle. “Diana wold have loved Meghan,” says former Royal Butler Paul Burell in the Chester Chronicle. “Princess Diana would have loved Meghan Markle,” says Naomi Capbell on the BBC’s website. “Why Diana would have been so proud of her youngest son today,” says a Telegraph writer. Princess Diana “would have been in tears” at Prince Harry and Meghan Markle’s wedding, says Andrew Morton. “Princess Diana would have wept with pride,” says Arthur Edward, Sun photographer. And the pick of the bunch: “Princess Diana would have helped Meghan avoid scandal, says former aide.”

But now “Princess Diana has spoken from beyond the grave to reveal newlyweds Prince Harry and Meghan Markle will have at least two children.” No recording of the address, sadly. Testimony is provided by “The Psychic Twins” who have “revealed to Daily Star Online the ‘People’s Princess’ has told them her son and new daughter-in-law will have their first child in 2019.”

This is a “stunning revelation” channelled from Terry and Linda Jamison, “dubbed ‘Nostradamus in Stilettos'”. Can they be trusted? YES! As if Diana would pick a fool to broadcast her message. You want proof? Here goes:

They told us that Diana would attend the Windsor Castle wedding and appear as a butterfly, then during the ceremony a fly was captured on video hitting Meghan’s face.

If you mumble ‘butter’, ‘butterfly’ can sound a lot like ‘fly’. And, sure, whilst colourful butterflies are known to hang around with flowers and sip flower nectar, and flies are more associated with imbibing liquified turds and disease, one can easily be mistaken for the other – especially if you pull their wings off. Anyhow, Diana told the twins: “I feel there may be a pregnancy fairly soon, before the year 2020, and both of them will be wonderful parents. Meghan will be a wonderful mother… another child may follow in a few years. I see at least one girl for them.”

And: “Their children will be very close with Will and Kate’s children, and I see them doing many play dates and activities together.”

Previously:

 

diana kate ghost diana princes kate

 

It’s what Diana ‘would have’ wanted.

Posted: 27th, May 2018 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment


Transfer balls: Costa’s £39m reasons to join Manchester United

Douglas costa bayern manchester united

 

Did you know Manchester United are “willing” to splurge £79m on Douglas Costa, the Bayern Munich forward? The BBC says they are. That’s a lot of money for a player Bayern farmed out on loan to Juventus last season. When Costa joined the Italians on a season-long loan last July, terms of the deal were written across the newswires. Juventus would pay Bayern €6m (£5.3m). There was an additional €1m (£885,000) in performance-related add-ons. Crucially, there was an option to buy Costa outright for a further €40m (£35.4m).

So Costa would cost Juventus around £40m were they to sign up. But Manchester United are “willing” to pay £79m for the same player. Really?

Over in the Sun Manchester United are “ready” to pay £79million for Costa. In the insane world of football transfers – and the twilight world of football reporting – Juventus would buy Costa for £40m and the next day be able to sell him to Manchester United for double that. Agree to give Costa two signing-on fees, and the Brazilian and his agent are happy.

 

douglas costa bayern munich juventus manchester united

The Sun

 

douglas costa bayern munich juventus manchester united

The Daily Star

 

The tin lid is places on this absurd story when the Sun tells its readers :”Presently, the chances of Costa ending up at Old Trafford stand at 40 per cent.”  Says who? Dunno. The Sun doesn’t bother to show us the maths. But it works at 1% for every million a desperate United will are ready and willing to pay over the odds to get their man.

Of course, it’s all true. And United had best move quickly. That fee for Costa rising fast. Just two days ago, United were ready and willing to pay £40m to get Costa, said the Mirror:

 

douglas costa bayern munich juventus manchester united

 

Of course, if you believe everything in the papers and on the BBC, Douglas Costa joined Chelsea in 2015:

 

douglas costa bayern munich juventus manchester united

Daily Star: Costa to Chelsea. It was Costa’s “dream move”. “I’ve realised a dream,:” said Costa when he signed for Bayern Munich for £21m.

 

Such are the facts.

Posted: 25th, May 2018 | In: Back pages, manchester united, Sports | Comment


Chelsea owner Abramovich is not dead

CHELSEA FC owner Roman Abramovich is “BANNED FROM UK”. Well, so says the Daily Star. And it’s wrong. He’s just “faced delays in renewing his UK visa” the BBC “understands”. No that the Beeb knows much about the Russian billionaire who wasn’t at Wembley to see his investment win the FA Cup. This is its story in a nutshell:

Asked about the visa, Security Minister Ben Wallace said: “We do not routinely comment on individual cases.” Mr Abramovich’s office said it does not discuss personal matters with the media. Reports suggest his investor visa expired three weeks ago.

 

roman abramovich visa

 

Apropos of nothing much, the BBC then adds: “He is believed to be close to current Russian President Vladimir Putin.”

Whatever anyone suggests and believes, the Star is happy to go out on a limb and scream on Page 7: “ROMAN TOLD: YOU’RE NOT WELCOME ANY MORE.” But just one line in and the bold statement is undone as the Star says Abramovich’s visa has “reportedly run out”.

It all promised so much. What football fan was not smirking and mentally counting the seasons as Chelsea, shawn of Russian money, slide to those pre-Roman days of lower-league football and in-fighting. Not that a club’s overseas-domiciled owner needs to be a fan nor show up to games – see Man City, Man United, Spurs, Arsenal and Liverpool. But Chelsea is Roman’s alone. It’s a one-man empire. “What happens if he suddenly dropped dead, as Russian oligarchs have been known to do?” muses the Daily Mail. Dunno. Maybe a family man wily enough to be a billionaire has thought about that made plans?

 

roman abramovich visa

 

roman abramovich visa

 

He’s not dead. He’s “stranded in Russia,” says the Express. It adds that Roman “could become the first major casualty of the tensions since the Salisbury nerve agent attack on Sergei Skripal and his daughter Yulia in March.” Of maybe, you know, he could not.

The Sun makes the link between poison and footy overt in its headline: “Chelsea owner stuck in Moscow after poison row.” But there’s no link between the two things. The headline might just as easily say: “Chelsea owner escapes Wembley bore-fest.”

It’s “Roman’s own goal” in the Mirror. Roman news shares a page with the story “Cut off dirty money, MPs plead” – “Fresh sanctions on Vladimir Putin’s cronies will be urged today to stem ‘dirty money’ harming UK security.” No suggestion whatsoever Abramovich has down anything wrong – other than fund Chelsea, the club that since his investment in 2003 have won 15 trophies. And that’s unforgivable, of course. Still, if could have been worse: he could have bought Spurs.

Posted: 21st, May 2018 | In: Chelsea, News, Sports, Tabloids | Comment


Transfer balls: Manchester City want Hazard; Chelsea star ‘agrees’ Real Madrid move with mind

Pick a top player. Any player. And then say Manchester City want him. The BBC says Manchester City are “planning” a £100m deal for Chelsea’s Eden Hazard. Pep Guardiola has earmarked the 27-year-old Belgium forward as “his top transfer target”. Over in the Daily Star, we get not only the same peak at City’s summer spending plan but also an insight into Pep’s head. News is that he’s “confident” of getting Hazard. And – get this – Hazard is “aware” that City like him.

The Daily Star can read minds. But it can’t conjure a quote of single fact to support its scoop – and neither can the BBC.

It might be worth have a look at what other Eden Hazard headlines the tabloids have provided us with:

Chelsea may offer Eden Hazard in a swap deal for Barcelona star Ousmane Dembele – Daily Star, Jan 21 2018

Eden Hazard AGREES Real Madrid move after snubbing Chelsea contract offer – Daily Express, Jan 10, 2018

EDEN TO REAL Eden Hazard agrees deal to join Real Madrid with Alvaro Morata moving the other way to Chelsea – The Sun, Jul 10, 2017

Eden Hazard reaches agreement with Real Madrid after secret transfer talks – The Metro, April 26, 2017

Hazard has done all that by communicating telepathically. Fact.

Posted: 21st, May 2018 | In: Back pages, Chelsea, Manchester City, News, Sports, Tabloids | Comment


Standing in a betting shop made women want me

They shoot horses and put greyhounds out to graze on the hard shoulder. And now there’s “bloodbath at the bookies” featuring human beings. The Star is labouring under the impression that bookmakers give two hoots about their staff as it leads with how the Government has “slashed maximum stakes at fixed odds betting terminals from £100 to £2”. This will, we’re told, lead to job cuts among the people detailed to scoop up the proceeds of the pitiless gambling industry and deposit the filthy lucre into the burgeoning bank accounts of the big companies running the show.

 

betting adverts tabloids

Betting is sexy!

 

betting adverts tabloids

Who sane dials these lines?

 

The Association of British Bookmakers warns that curbs on “crack cocaine” betting machines will lead to the loss of 21,000 jobs as 4,000 high-street bookies shut. All balls, of course. The big betting companies spend fortunes telling us to bet online, offering inducements for a more fun sporting experience from your smart phone. They don’t do that to improve the lot of their shop workers. Online bookies are often based overseas. They’re happy for British punters to chuck their money to non-British workers.

Switch on pretty much any televised sporting event and someone will tell you how betting is for hard men – men ‘hard’ to argue with, like actor Ray Winstone, or ‘hard’ to touch, like the priapic saddos who think betting on Harry Kane will get them laid, possibly with an actual flesh-and-bone woman.

 

betting adverts tabloids

 

Inside today’s Star there are plenty of adverts for gambling. “Bets plan is a loser,” says the Star’s editorial. The adverts agree – it’s free FUN and you GET YOUR MONEY BACK:

Page 50: topless stunna Michelle Marsh advises readers to “BET HARD & FAST” (see above). Subtle it ain’t.

Pages 46- 48: horse racing times are wrapped round adverts for tipster hotlines (£1.50-a-minute); and more ads for Ladbrokes and Coral – “Bet £5.. .& Get £20 in Free Bets” – “When The Fun Stops Stop – Be Gamble Aware.” Yeah, right.

Pages 27-30:  An entire section advertising Paddy Power bets on the FA Cup final – “The Craziest bets punters have placed this weekend.”

And it’s all done to keep people in work and the high-street bustling. It’s selfless stuff…

Posted: 18th, May 2018 | In: Key Posts, Money, News, Tabloids | Comment


Thomas Markle declared clinically sane

Thomas Markle will not be at this daughter Meghan Markle’s wedding to Harry Windsor. The groom’s family is hosting the do, which means Thomas Markle flying from his home in Mexico to London, meeting myriads of strangers, being shackled and shaped by their huge teams of minted PRs, obsequious lackeys and armed goons, and welcomed warmly into the bosom of what absurdly passes for a modern twist on monarchy. All tabloids lead with the news. But none of them know for certain. He might come. He might not.

In this age of fluid gender roles, it’s a gentleman’s prerogative to arrive at the wedding. We used to like the story of the groom being jilted at the alter, now we’re wondering if a 73-year-old bloke can be arsed to go though all that guff to see his daughter married for the second time.

 

Thomas Markle

Get Thomas!

 

The Mail, which “exposed” “fake” photos of Thomas being boring as he looked at screengrabs of his daughter and her Chinger prince, tried on a suit and rode a cheap exercise bike, now invites Richard Kay to says the “world” feels “nothing but sympathy” for a man possessed of a “quiet dignity”. But he is “humiliated” by his “reckless agreement” to broadcast and allegedly flog photos of himself to the Press rather than lettering the Mail broadcast and flog photos of him without his permission. It is “regrettable and sad” that this “basically honourable man” will be absent from Meg’s big day. The Sun calls it a “bombshell”.

The Express says Thomas doesn’t want to “embarrass the Royal Family”, something you’d think impossible to do, given that the clan of feckless ninnies ride around in gold coaches, suck toes, cheat on their spouses, hang out with paedos (allegedly), dress up as Nazis (both real and for larks) and gave us this:

 

 

The Star and Mirror, however, wonder if Thomas has suffered a heart attack. The Mirror also says Thomas “claims” he has “been harassed by snappers”. Or as the Sun notes: “He was pictured driving away from his home last Wednesday and staying the night at a motel in San Diego after crossing the US border. The next day… he lifted two heavy pots of flowering plants on Doria’s [Meghan’s mother] doorstep in Los Angeles with a card. He was then seen driving around LA, visiting the post office, pharmacy and bank before heading bak to Mexico that evening.”

Who’d envy that?

Posted: 15th, May 2018 | In: News, Royal Family, Tabloids | Comment


Thomas Markle should profit from Meghan’s wedding like the Royals do

The Daily Mirror picks up the story which first appeared in the Mail on Sunday – the one about Thomas Markle allegedly earning a few quid by posing for photos which can be sold to the Press. Thomas is, of course, Meghan Markle’s father, and when he’s not being door-stepped by Mirror reporters, he’s getting on with his own life. But his alleged staging of a set of photos with British photographers has upset the tabloids, who presumably wanted their men in the bushes to shoot pics of Thomas being a “virtual recluse” for less and syndicate them for more, packaging the album as “The Royals DO Deserve Privacy”, “Has Meghan Inherited Her Dad’s Fat Genes?” and “How Did Thomas Markle Afford A Five-Star Holiday To Thailand?”

 

thomas markle photos newspapers

 

The paper quotes the father-of-the-bride’s son, also called Thomas, who apparently said: “He’ll apologise sincerely to Meg.” Why? The Royal Family are often caught guffing out photos of their lives and their children, including ones taken by Kate. The no-expense spared PR drive that frames Harry, Kate and Wills as a trio of caring, down-with-the-proles workaholics is not just about us loving absurdly entitled, wildlife slaughtering billionaires when they’re between private islands and ski lifts, but the Royals being able to carry on after Her Majesty waves her last and we’re invited to defy gut feelings and nature by looking up at Prince Charles and Camilla. Princess Diana left such a stain on The Munsters that our view is being directed over the crowns of the two people that cheated and lied to the Windsors’ brood mare, falling instead on her children and Kate.

 

thomas markle photos newspapers

 

The Standard updates the story by leading with news that Markle’s half-sister is to “blame” for Thomas’s “fake pictures”. “The bad press over my father doing staged photos is my fault,” says Samantha Grant – who is not invited to the wedding. No. It isn’t. The bad press is over the scurry for post-wedding stories, when the Markles become old hat and we crave scandal and division over “love at first sight” tedium and a marriage”destined” ever since Meghan tried on a Disney Princess outfit when she was five and Charles fancied the Three Degrees. Although the Standard does deliver a two-page feature on the “unlikely love story” of an “ambitious girl from LA” and – get this – “the rebel prince”. Oh, do the other one. The only rebel Prince in recent memory was Edward VIII, formerly a Prince of Wales, who rather than merely pratting around dressed as a recreational Nazi, wore the authentic garb and politics of the Herrenvolk; and married a woman with two living ex-husbands who referred to staff as “lazy, thriving niggers”; and advised Britishers to survive the war on roasted terrapin. Harry’s less rebellious than a weather cock.

 

thomas markle photos newspapers

 

And, reportedly, Grant is here to help stir the pot. She’s rumoured to be penning a rift ‘n’ tell called The Diary of Princess Pushy’s Sister. “The media can be so cruel,” Grant is quoted by the Daily Star. But at £15 a pop with serialisation rights, a book packs a bigger whack.

 

thomas markle photos newspapers

 

Note: The Daily Mail vowed on 8 September 1997, eight days after the death of Princess Diana:

Mail leads the way in banning paparazzi pictures.

The proprietor of the Daily Mail, Mail on Sunday and Evening Standard announced last night that his papers will not in future purchase pictures taken by paparazzi Viscount Rothermere, chairman of the Daily Mail and General Trust plc said: ‘I am, and always have been, an admirer of Diana, Princess of Wales, and nagged my editors to protect her so far as they could against her powerful enemies. In view of Earl Spencer’s strong words and my own sense of outrage, I have instructed my editors no ‘paparazzi’ pictures are to be purchased without my knowledge and consent.’

Such are the facts.

Posted: 14th, May 2018 | In: Key Posts, News, Royal Family, Tabloids | Comment


Transfer balls: Arsenal’s £200m budget for £25m-a-year-Enrique

How much money will the next Arsenal manager be given to splurge on players? The coach who replaces Arsene Wenger should read the small print on any contract because the newspapers and the trusty BBC are very confused.

The BBC says “Arsene Wenger’s successor at Arsenal will be given a £200m transfer budget”. That’s a huge amount of money. Wenger could have bought 5 Granit Xhakas for that.

 

wenger arsenal transfer budget

 

The source for the BBC’s story is the no less trusty Daily Star. It reports the headline figure as an “exclusive” but offers not a single shred of proof to support the story – not even an unnamed “insider” is coughed up to say it’s all true.

 

budget arsenal

 

It’s wrong, of course. We know the £200m figure is wrong because on April 23 the Daily Telegraph said the next Arsenal manger will have a transfer kitty of…£50m.

 

arsenal players budget

 

 

That lower figure sounds more in keeping with Arsenal’s history than the £200m. So how did it come about? Well, a few days ago, the Sun said former Barcelona manager Luis Enrique wants £200m spending money to take over at Arsenal. But Arsenal don’t have that sum so it’s no deal.

Did the Star just see the figure and echo it?

As for the uninspiring Enrique arriving at Arsenal, the Sun of May 2 noted: “ARSENAL target Luis Enrique’s staggering £25million wage demands could rule him out of the running to replace Arsene Wenger.”

Only ‘could’? On April 29, the Times told its readers:

Arsenal have stepped away from making Luis Enrique the managerial successor to Arsene Wenger… The Sunday Times understands that senior executives consider Enrique an inappropriate fit to the position.

In short: no-one outside the club knows who Arsenal will appoint, let alone what the transfer budget will be.

 

Posted: 5th, May 2018 | In: Arsenal, Back pages, News, Sports, Tabloids | Comment


Clickbait balls: Arsenal’s Henrikh Mkhitaryan crawls to Madrid

Henrikh Mkhitaryan is back training with Arsenal ahead of their do-or-die Europa League match with Atletico Madrid. The Armenian has emerged as a key figure in Arsenal’s season. Last weekend, he scored on his first return visit to Manchester United, with whom he won the Europa League last season. Good news for Arsenal, then, that Mkhitaryan is fit.

Of course, he isn’t fit – well, not if you get your news from the Daily Express and Daily Star he’s not. In both tabloids, Mkhitaryan hasn’t played since April 11:

 

Henrikh Mkhitaryan injury

The Star

Henrikh Mkhitaryan

The Express

 

Shameless clickbait we expect from the Star and Express, of course. The Express operates in the twilight zone between fact and fiction. You don’t need Facebook for fake news – you just need an editorial staff run by the advertising department and Google News to play ball and promote your rubbish on its front page…

Posted: 2nd, May 2018 | In: Arsenal, Back pages, Sports, Tabloids | Comment


Madeleine McCann: 600 wells of ‘could’ ‘may’ and ‘belief’

Madeleine McCann news on the Daily Star’s front page. The paper’s lead news story is – get this – “TOP BRIT COP: WE MAY NEVER FIND MADDIE.”

The “Top Brit cop” is “tough-talking detective Colin Sutton”? Who? And can a man who says something “may” not happen be accused of talking tough? The”we” part of the headline surely means all of us, the millions who have followed the story of the missing child ever since she vanished in My 2007.

Undaunted by the palpable lack of fact, the Star continues to tell readers on page 7 that Sutton “rejected the opportunity to head the Madeleine McCann inquiry” and “believes finding her her could be ‘almost impossible'”. Can you believe something that might not be possible; or can you disbelieve something that might be impossible?

Read the rest of this entry »

Posted: 3rd, April 2018 | In: Madeleine McCann, News, Tabloids | Comment


Ant McPartlin drops into the therapy trap

At what point did a private man in a private vehicle involved in a collision in south-west London become a “scandal”? Ant McPartlin was driving when his vehicle collided with two other cars. He’s ok. His mother was in the passenger seat. No, not Meghan Markle in a state of undress. His mum Christine. She’s alright, too. A family of three and two work colleagues travelling in one of the other vehicles involved in the prang are also ok. None were hospitalised, although Shilpa Dandekar did suffer a cut lip, and her husband, Faheem says the whole thing has been a “nightmare”.

 

ant mcpartlin scandal

 

Ant was carted off to the police station to help police with their enquiries. There are allegations that he failed a roadside breath test, and he has been arrested on suspicion of drink-driving.

 

ant mcpartlin scandal

 

But in what way is any of that a “scandal”, as the Daily Star calls it on its front page? Is there public outrage at Ant’s accident? Surely not. If there is, well, get a grip. Ant’s back in rehab, where, according to the Sun, he will spend “months”. Maybe if it’s scandal were looking for we should gawk less at Ant McPartlin and more at the therapy industry, which operates behind a soft-hinged revolving door. Does anyone ever graduate from pricey therapy suites, or is it all designed to keep you coming back for more, replacing the patient’s initial obsession with one that keeps medics in jobs and business booming for whoever makes monogrammed towelling gowns and slippers?

 

Posted: 20th, March 2018 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment


Vladimir Putin: Daily Star says Russian leader will pop round your house to help out

Vladimir Putin isn’t a bad bloke. Yes, he’s the boss of a gangster state and his regime is implicated in a chemical attack on Salisbury. But those hankering for a return to the Cold War should read the Daily Star, whereon there is news to warm the very cockles our souls: “PUTIN: I’LL TURN OFF YOUR GAS.”

 

Putin gas daily star

“And while I’m at it, I’ll put the bins out, air the upstairs and give the kitchen surfaces a once over” – Vlad

 

Good old, Vlad. He’s really tidied up the Crimea.

Posted: 16th, March 2018 | In: Tabloids | Comment


Recasting mosque murderer Darren Osborne as a grooming victim

How do you report on Darren Osborne? Yesterday at Woolwich Crown Court, Osborne was convicted of the murder of Makram Ali, 51, and the attempted murder of other Muslims outside a mosque in Finsbury Park, north London.

The Mirror calls him a “racist thug”. An “ex-schoolmate” calls him a “complete dick”. A former lover calls Osborne a “pill-popping sponger” who was banned from Toys R Us for “trying to steal Lego”. He stole from his “blinded great-grandad” and served a two-year prison sentence for assault. He’s the Sun’s “twisted loser” – a “maniac”. Darren Osborne, folks, a life-long bastard.

 

darren osborne muslim killer

The Sun says 4 weeks; the Star and Guardian says three.

 

But the Sun says he “turned into a hate-filled extremist in just four weeks”.  The Star declares “3 Weeks To Turn Into Racist Killer”. The Times classifies Osborne as a “a white loner” who was “rapidly radicalised after accessing far-right material on the internet”. No circumspection. One minute you’re browsing for photos of cats, online banking and asking to see a schoolboy’s fillings and when he opens his mouth to show you gobbing inside it (as Osborne reportedly did), the next you stumble across a website, get brainwashed by murderous loons and go on a killing spree. To see is to do, runs the mantra.

How long before Osborne is described as a victim because police “believe the catalyst for Osborne’s descent into hate was watching a BBC drama about a sex abuse scandal involving Muslim men, a swell as viewing extremist inline content” (Guardian)? Was he, you know, groomed?

 

darren osborne muslim killer

The Guardian

 

More descriptions of Osborne, 48, are forthcoming in the Times. He’s “unemployed”. He’s an “alcoholic”. Seeking background to those conditions might tell us more about the kind of man who deliberately drives a van into people minding their own business. But it’s the “radicalisation” that excites the old media, the State and police most. You can’t control a man as easily as you can control what a man sees and hears. So we read this:

Police said that Osborne, from Pentwyn, Cardiff, acted alone and was radicalised soon after joining Twitter and immersing himself in far-right material online. He took a particular interest in Tommy Robinson, the former leader of the English Defence League, and Jayda Fransen, the co-founder of Britain First.

Commander Dean Haydon, the head of Scotland Yard’s counterterrorism command, said that the first trigger for Osborne was a BBC television drama about the child-grooming scandal in Rochdale.

He was triggered. Like a switch going off (or on), the narrative is that Osbourne was a normal, average, rational and reasoned individual, a man whose motto was ‘Live and let live’, who never had a racist thought, and who after watching one show on the telly embarked on a mission to murder Muslims. There but for the grace of god, go we, eh. That’s hope the internet is trammelled, censored and controlled by those who know best so that we too are not damaged.

 

darren osborne muslim killer

The Mail: the web and BBC dunnit

 

Mr Haydon goes on the record: “That [a BBC TV show on rape gangs ] was the catalyst for him having a hatred for the Muslim community. From thereafter he accessed extreme right-wing material. He then became obsessed with that material and that sent him into a further spiral of him wishing to carry out an attack.” Haydon called Osbourne a “devious, vile and hate-filled individual”. Well, he did murder one man and try to slaughter many more. He did pledge: “I’m going to kill all Muslims.” Haydon’s appraisal of the convicted murderer is pretty spot on, but not needed. We, like the jury that took less than an hour to convict him, can make up our minds without police guidance.

But the police are not only there to tell; they are also there to censor:

The Met will not disclose the details of Osborne’s hate-filled interviews, or the full note that he left behind in the van that contained various slurs against Muslims, for fear of inciting more hate incidents.

From being an alcoholic loner, Osbourne is now an inspiration. He watched the telly to be become a killer; you only need to read a note to flip the switch. You’re all that vulnerable (aka: thick and in need to State-led supervision).

 

darren osborne muslim killer

The Sun

 

And then this:

Osborne was also said to have become angered after the string of Islamist attacks last year in London and Manchester.

So not just the telly show, then. There was more.

Two nights before the attack he told people at his local pub that he was “going to kill all Muslims” and said that he was going to take matters into his own hands. Callum Spence, a soldier, told the court: “I heard him saying: ‘All our families are going to be Muslim. They are all going to be terrorists.’ Things like that.”

The ravings of a deranged and violent criminal, who was, as the Guardian notes, thrown out of a pub near his home in Cardiff for making racist comments”. But Harun Khan, secretary-general of the Muslim Council of Britain, says Osbourne is a terrorist. “The scenes we witnessed last summer were the most violent manifestation of Islamophobia yet in our country,” he says. “We cannot be complacent and regard this as a one-off terrorist incident.”

But it was a one-off, a rare crime, thankfully.

Why can’t Osbourne be like other terrorists who we’re told operate as lone wolves, gurning loons who represent only their own grotesque disregard for life and freedom, and have no truck with a greater cause and movement?

Khalid Oumar, a trustee of the mosque and founder of the Finsbury Park Attack victims’ voice forum, puts the case for trust in ourselves well: “The scars will stay with them for ever, but the community is determined to go about daily life without fear and to stand together against victimisation and violence.” Right on. Let’s not let this be all couched in dispiriting victimhood. We’re better than that.

Note: Darren Osborne has been sentenced to a minimum term of 43 years in prison. He’ll die there.

Posted: 2nd, February 2018 | In: Key Posts, News, Tabloids | Comment


Well-paid BBC women are not thick as mince Grid Girl women

Spot the differences between the “BBC women on the march” for equal pay and ‘Grid Girls’ women being told they can’t work at Formula One events. Clue: age and class.

First up, the women who know what’s best for themselves and all women. The women taking a stand for equal rights, more money, opportunity and the sisterhood:

 

 

The women told they don’t know what’s best for themselves and who don’t know their own minds, being presumably too thick and infected by misogyny to earn an honest living of their choosing. Thankfully, more intelligent and higher ranking women are here to lend these losers a steer.

 

pit babes grid babes bbc sexism pay pit babes grid babes bbc sexism pay pit babes grid babes bbc sexism pay

 

And then this, in which the female expert in all things female schools two grown women no longer working the darts circuit in the right and wrong way to dress, earn money and conduct themselves. (Neither group is from the 70s – that’s the 1970s for the ‘babes’ and the 1870s for the bluestocking.)

 

Posted: 1st, February 2018 | In: Broadsheets, News, Sports, Tabloids, TV & Radio | Comment


Transfer Balls: Arsenal sell Giroud to Chelsea for less than agreed price

Arsenal have yet to hand over the £60m it’ll take for Borussia Dortmund forward Pierre-Emerick Aubameyang to join them. The BBC says the move “hinges” on two other transfers:  Aubameyang to Arsenal, Giroud to Chelsea and Batshuayi to Dortmund.

We’re told Arsenal want £35, for Giroud, 31.

 

 

No they don’t, says The Metro, which declares: “Chelsea agree to sign Olivier Giroud from Arsenal for £15m.”

They have? No. Of course not. That’s the dire Metro, which can’t even get Giroud’s age right:

 

 

 

Football365 then gets itself in a mess over what words mean. Can you “give” a man to another – slavery? – and get £15m in return?

 

 

The Daily Express is also confused. It’s not “agreed” if it’s in ‘inverted commas’. But it is agreed if the story states: “Chelsea have agreed a deal with Arsenal to sign Oliver Giroud.”

 

 

The source for every one of these scoops seems to be Gianlica Dimario. Who he and why is his word taken as fact? He says he’s a “journalist registered with the Court of Milan”. On his website, we read (through the wonder of Google Translate):

With Dzeko, Chelsea has identified a new target for the attack. This is Olivier Giroud , for whom the Blues have found an agreement with Arsenal on the basis of 15 million pounds plus bonuses. The negotiation will be defined as soon as Wenger’s team will define every detail with Aubameyang and Borussia Dortmund will have found a substitute for Gabonese, which could be Batshuayi.

 

The utter balls is underlined by the Express, which on the same page as its report that Giroud to Chelsea for £15m is a done deal, declares this morning:

Giroud crunch talks
06.15: Chelsea are expected to re-open negotiations with Arsenal today regarding the sale Olivier Giroud, according to Sky Sports expert Guillem Balague.

Balague says that Chelsea had an initial offer of £20million turned down by the Gunners.

“I read Giroud could go to Chelsea for £15m but I believe #CFC last offer was £20m and was rejected by #AFC,” Balague wrote on Twitter.

“No negotiations took place after that rejection.

“But tomorrow contacts could be renewed.”

To recap: Giroud has joined Chelsea for £5m less than a bid Arsenal rejected?

Oh, and in the Sun we read that Chelsea are targeting Tottenham’s Spanish striker Fernando Llorente, 32.

Fact: Giroud has not signed for Chelsea.

 

Posted: 30th, January 2018 | In: Arsenal, Back pages, Chelsea, News, Sports, Spurs, Tabloids | Comment


Madeleine McCann: a sacked detective, a con and blood

madeleine mccann

 

Madeleine McCann returns in a story about a man’s death. The Star’s front-page headline bleeds: “MADDIE DETECTIVE DIES IN ‘BLOODBATH'”!

Yikes!

 

Maddie McCann private eye killed as blood-soaked body of ‘£300k conman’ found at mansion

A PRIVATE detective who allegedly conned the Maddie McCann fund out of £300k has been found brutally murdered.

Murder!? The body is that of  Kevin Halligen, found at a home in Guildford, Surrey. Hired to look into the disappearance of Maddie McCann in May 2008, he “was later accused of conning the fund out of £300,000”. Accused is not a judgement in a court of law. He allegedly conned the McCann family. But that lacks sensation. He denied misusing funds.

So what of the “murder”? Well, the police tell us:

“We were called to an address in Cobbett Hill Road, Normandy, Guildford, on Monday following a report of a man in his 50s having been taken unwell, who subsequently died.

“The death is being treated as unexplained and a file will be passed to the coroner’s office in due course.”

What about the blood, then?

The BBC hears from Adrian Gatton, a TV director and investigative journalist, who made a documentary with Halligen in 2014:

“There was blood around the house, probably caused by previous falls when he was either drunk or blacking out,” he said. “His house was full of empty drink bottles. A lot of people wished him ill but his death is almost certainly related to alcoholism.”

Not went blood, then. Dried, old blood.

What else do we know? The Mirror notes:

After being sacked from the McCann investigation, Halligen was arrested in the UK and extradited to America on fraud charges for an unrelated case.

He pleaded guilty to defrauding Trafigura, based in the Netherlands, who had hired him to help free two company executives arrested in Ivory Coast in 2006.

He received about $12 million to provide “security, intelligence and public relations”.

Trafigura gave Halligen an additional $2.1 million to “hire lobbyists and influence officials in the United States on Trafigura’s behalf”. The next day, Halligen used nearly $1.7 million of that money to buy a large home with a swimming pool.

Such are the facts.

 

Posted: 15th, January 2018 | In: Madeleine McCann, Tabloids | Comment


Poor Ant and lucky Lisa: tabloids and PRs control Ant McPartlin’s divorce story

ant mcpartlin divorce

 

How do we feel about Ant McPartlin, the taller half of Ant ‘n’ Dec? The papers want us to sympathise with Ant, who’s filed for divorce from Lisa Armstrong after 11 years of marriage. The Mirror and Express lead with poor Ant: “Ant’s agony” (Express) and the “agony of Any” (Mirror).

The Mirror says the “star looked exhausted and had a bandaged hand during a walk in London.” These are “tough times” for Ant. An unflattering photo of Lisa, shown on the Mirror’s front page and on its page 5, shows her looking less than cock-a-hoop. Over two pages, we read Ant’s message in the Mirror. He has “admitted he is to blame for the break-up”. He “showed the strain of the split and his battle with pill and booze addiction” as he walked wth his mother. A “source” tells us, “the best thing is now that they both move on”.

Beneath that a lawyer opines that because “no one else is involved at present” the assets can be split equally between Lisa and Ant. No-one else involved “at present”? Might that change, then? And those assets are big.

The Sun and Star lead with the cash.

The Star calculates the couple’s pot to be worth £62m. And everything is couched from Ant’s viewpoint. We read that Lisa “stands to gain half of his £62m fortune”. Gain? Doesn’t she, like him, stand to lose control of £62m for half that amount? On page 5, we read that Lisa, who’s been with Ant for 23 years, “could pocket” and “rake in” a fortune. The Sun says Ant must “pay wife £31m“. Pay? Surely split the assets. He is “prepared to part with half his fortune“. Well, yes. That’s marriage mate. The assets are shared. What’s mine is yours. An unnamed “source” arrives to tell us what a good bloke Ant is. “It’s a huge amount,” says Messrs Anon and Anon, ” but he wants Lisa to be financially and emotionally supported.”

One page 4, the Sun tells its readers: “Star just wants Lisa to be happy.” “A source” says, he is “happy to give Lisa 50 per cent in the divorce if that is what is agreed by their lawyers.” Give? And noble of Ant to adhere to what the pricey lawyers hammer out and the law decides. “He wants to divorce for health reasons,” says the source.

 

ant mcpartlin divorce

 

And then the mood changes. Over pages 22-23, the Mail asks: “Why DID Ant abandon the wife who stood by him in his darkest hour – and still adore him?” Bravo, eh? You either take the PR’s word and wrap your story about it, or you form a position your readers will relish. And how does the Mail end its take on a divorce?”Everyone feels for Lisa,” says a “friend”.

Posted: 15th, January 2018 | In: Celebrities, News, Tabloids | Comment


Gaia Pope: Connor Hayes and putting the clocks back

Gaia Pope continues to occupy minds in the tabloids. How the 19-year-old died, we do not know. but we do know she was not murdered. And there is no evidence anyone else was involved in her death. Today the papers carry the image of Conor Hayes. The Star says Gaia Pope”was on the verge of a nervous breakdown” after “learning Connor Hayes may be released early”.

Who is he? Well, we read that Gaia Pope accused Hayes of sexually assaulting her two years ago. The Star says he was not prosecuted for the alleged crime. Why Conor Hayes in in prison is featured on the Dorset police website.

 

 

Connor Hayes

 

Two men jailed for child sex offences
18 April 2017
Two men who filmed a video of themselves having sex with a teenage girl that was subsequently published on the internet have been jailed.

Connor Hayes, 24 and of Namu Road in Bournemouth, pleaded guilty at Bournemouth Crown Court on Monday 5 December 2016 to taking an indecent moving image of a child, possession of indecent images of a child and paying for the sexual services of a child.

William Wright, 24 and of Andover Green in Bovington, pleaded guilty at Bournemouth Crown Court on Friday 3 February 2017 to taking an indecent moving image of a child, intentionally obtaining for himself the sexual services of a child under the age of 18, distributing an indecent moving image of a child and making indecent images of a child.

The pair were sentenced to two years in prison at Bournemouth Crown Court on Thursday 13 April 2017. Both of them were also handed a Sexual Harm Prevention Order for five years.

The court heard that Hayes befriended his victim in 2014. The girl was over the age of consent, but under the age of 18, meaning it is illegal to make or possess indecent images of her.

In November that year, Hayes got his victim to take part in a sex video with his friend Wright, telling the girl that the video was just for them and would not be shown to anyone else. Hayes told her that if the video got out he would be in trouble as she was under the age of 18, the court was told. After it had been recorded the victim asked the pair to delete the video.

The video was discovered to have been uploaded onto the internet around November 2015…

An examination of the iPhone belonging to Wright showed that there were ten video clips and 27 still images of the victim. Examination of a laptop used by Hayes showed there were 18 images of the victim which were indecent.

 

Nasty and sad stuff And the tabloids are happy to pile in on the “revenge porn convict”. The paper quotes Hayes’ mother, who says  in a statement:

“I am aware that my son had a brief friendship with Gaia Pope when she was 16 and had just started college. Within weeks of their friendship ending Gaia made an accusation to the police which was not upheld. To the best of my knowledge my son has not had any contact with Gaia since their friendship ended at least two years ago.”

In the Mirror, we read about the police. On page 2, the paper quotes Greg Elsey, related to three people arrested on suspicion of murder – all of whom have been cleared. “They totally mishandled it,” he says, “and the guy in charge want to walking the beat.” In the Express, we hear Mr Elsey accuse the police of launching a “vendetta” and “witch-hunt” against the trio. He asks, “For anybody in the future, why should their family members be accused of murder when they absolutely no evidence it has happened.”

Over two pages in the Sun, we hear of “GAIA COPS’ CLCOK GAFFE”. Rosemary Dinch, 71, was one of the trio hauled in. She and they are now billed as “a frail pensioner and her family”. She says: “We gave hem [police] CCV footage that showed Nathan going to his gran’s house round the corner. When they questioned him, he time didn’t match because the clocks went back and the time on there didn’t change.” Paul Elsey adds: “The police got it all wrong but it was like talking to a brick wall.”

 

Posted: 21st, November 2017 | In: News, Tabloids | Comment